Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 28 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 60181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 12-9-2011 19:19 Print reply

Posts: 1181
Dankjulliewel, ik hoop dat het lukt, de krukhelften liggen nu bij bodycote in Diemen. Degene van 34CrNiMo6, wat blijkbaar een veredelingsstaal is, is hardbaar en dat wordt na het spanningsvrij gloeien dan ook gedaan tot op 44 Hrc. De set van 16MnCr5 is een inzetstaal en niet hardbaar, deze wordt alleen spanningsvrij gegloeit.

Aan het eind van deze week moet het klaar zijn en kan ik ze nabewerken om ze daarna gelijk weer terug te brengen voor het nitreren. Ik weet nog alles van het maken van een krukas maar vragen of opmerkingen beantwoord ik graag.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 16-9-2011 om 17:22 uur.
 
Niek de Wildt 12-9-2011 20:30 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Dankjulliewel, ik hoop dat het lukt, de krukhelften liggen nu bij bodycote in Diemen. Degene van 34CrNiMo6, wat blijkbaar een veredelingsstaal is, is hardbaar en dat wordt na het spanningsvrij gloeien dan ook gedaan tot op 44 Hrc. De set van 16MnCr5 is een inzetstaal en niet hardbaar, deze wordt alleen spanningsvrij gegloeit.

Aan het eind van deze week moet het klaar zijn en kan ik ze nabewerken om ze daarna gelijk weer terug te brengen voor het nitriren. Ik weet nog alles van het maken van een krukas maar vragen of opmerkingen beantwoord ik graag.


Woon jij in de buurt van Diemen dan?
 
markRD 12-9-2011 21:31 Print reply

Posts: 1181
Nee, ik woon op kamers in Utrecht, dus ik ben vanmiddag weg geweest met de trein en de krukassen in m'n schooltas.

Wat denk jij Niek, wordt het een succesverhaal?
 
Niek de Wildt 13-9-2011 0:22 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Nee, ik woon op kamers in Utrecht, dus ik ben vanmiddag weg geweest met de trein en de krukassen in m'n schooltas.

Wat denk jij Niek, wordt het een succesverhaal?


Ik vind het leuk om te zien, het ziet er naaruit dat je goed nadenkt over wat je doet en best wat wil investeren, dus komt vast wel goed.
Mijzelf heeft het drijfwerk heeft mij nooit genoeg geinteresseerd om echt hardcore dingen te gaan fabriceren.
Ik hou het liever overzichtelijk met een onderdeeltje per keer.

Ik ben nu zelf ook weer aan het frezen, cilinderkopjes uit Ampco brons (zeer goede hittegeleiders en erg hard).

Ben voor een derbi cilindertje een gesmede zuiger aan het pasmaken en die wil ik ook flink lichter hebben.

Maar ik zit nog een beetje in het Afrika ritme, dus er komt nog niet veel uit me handen.
 
markRD 16-9-2011 16:38 Print reply

Posts: 1181
Niek, daar lezen we graag over hier! Ook foto's zijn hartstikke welkom wat mij betreft.

Voor nu een kleine bijdrage van mij:

http://img849.images...49/4325/afb01381.jpg
http://img204.images...04/4121/afb01391.jpg
http://img515.images...15/8687/afb01401.jpg





De krukashelften zijn spanningsvrij gegloeit en degene van 34CrNiMo6 is gehard tot een gemeten 44-45Hrc. Nu moet ik ze gaan nabewerken en alle diametrale maten breng is naar 0,2mm van de maat. De lengtematen maak ik nu goed. En op het bigendgat laat ik 0,05mm staan. Na het nabewerken gaan ze dus nog een keer terug naar bodycote. Het gloeien en harden kostte overigens 110 euro.

Tot nu toe gaat het goed.



Dit bericht is gewijzigd door markRD op 16-9-2011 om 17:22 uur.




Een kleine update:

Spruitstuk plus typeplaatje kroonplaat:

Inscriptie typeplaatje:
"Yamaha RD50R"
"Mark van der Wal"

http://img40.imagesh...40/3215/afb01411.jpg
http://img851.images...51/8669/afb01431.jpg
http://img215.images...15/1953/afb01421.jpg
http://img850.images...50/9139/afb01441.jpg
http://img190.images...90/1048/afb01451.jpg
http://img827.images...27/5875/afb01461.jpg
http://img853.images...53/4430/afb01471.jpg
http://img32.imagesh...32/6724/afb01481.jpg
http://img52.imagesh...52/7129/afb01491.jpg
http://img4.imagesha...g4/6123/afb01501.jpg


Alle foto's ook te zien in gallery.


(Ik zie dat de foto's van het membraam niet goed gelukt zijn, ik wilde laten zien hoe hij uitkomt in de inlaat, maar het bijna niet te zien. Deze komen later nog. )

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 18-9-2011 om 16:53 uur.
 
kenny77 18-9-2011 20:17 Print reply

Posts: 29286
Ziet er weer toppie uit!

 
Gerard1793 18-9-2011 22:12 Print reply

Posts: 4006
Dat typeplaatje in je kroonplaat had ik persoonlijk maar gelaten, maar dat is smaak. Verder ziet het er echt top uit!
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Frysk 18-9-2011 22:14 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Dat typeplaatje in je kroonplaat had ik persoonlijk maar gelaten, maar dat is smaak. Verder ziet het er echt top uit!


Ik zou het plaatje afronden en iets van een rood randje eromheen gedaan.
Dan met popnagels vastgezet.
Dan past ie mooi bij de brommer
 
giggitybyte
Gerard1793 18-9-2011 22:14 Print reply

Posts: 4006
Klopt, het doet nu een beetje afbreuk aan het hightech uiterlijk
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Frysk 18-9-2011 22:15 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Klopt, het doet nu een beetje afbreuk aan het hightech uiterlijk


hoe hij er nu uitziet wel, maar ik denk als hij hem mooi afwerkt oid dan het dan er erg mooi bij zal staan.
 
giggitybyte
Gerard1793 18-9-2011 22:16 Print reply

Posts: 4006
Denk het ook. Misschien was het ook wel mooier geweest om een messing plaatje te nemen?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Frysk 18-9-2011 22:49 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Denk het ook. Misschien was het ook wel mooier geweest om een messing plaatje te nemen?


Dat denk ik zowiezo wel ja.
 
giggitybyte
markRD 9-10-2011 18:26 Print reply

Posts: 1181
Update:

Ik heb een uitlaat gemaakt om mee te testen. Deze heb ik ook nodig omdat mijn profielwerkstuk over expansie uitlaten gaat. Het is niet moeders mooiste geworden, maar is stevig en qa maten prima. (Nu heb ik er 3 om te testen op een 50cc.)




Ook heb ik een stuffertje en stoppertjes gemaakt voor het membraan, deze is nu helemaal klaar. Foto's hiervan volgen uiteraard nog.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-10-2011 om 18:27 uur.
 
kenny77 9-10-2011 18:36 Print reply

Posts: 29286
Mooi weer!


Is best een lange uitlaat zo te zien?
Voor welk toerental is hij gemaakt?

Als je interesse hebt heb ook nog wel maten van een honda nsr50 sobw uitlaten (2 verschillende), die erg goed presteren.
 
markRD 9-10-2011 18:42 Print reply

Posts: 1181
Als je daarvan maten hebt zou dat geweldig zijn! En als je de prestaties erbij hebt, of optimum toerental op bepaalde cilinder of dergelijke zou dat helemaal super zijn.

Het is idd een erg lange uitlaat, ik zal even de maten inscannen.

Maar ik heb zeker interesse.

Update:

De maten:

Lt = (vanaf cilinderhemd naar midden eindconus) 789 als ik me niet vergis.


P.s. dit is misschien ook nog interessant:
De versnellingsbakdata van de 5 bakjes. De straat 5-bak en de close-5-bak. De 4-bak is gewoon een straat 5-bak met nylon busjes op de plek van de 5de versnelling.

Closebak:


Straatbak:


De excel spreadsheet is gemaakt voor een 6-bak dus vandaar de tekens op de eerste regel.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-10-2011 om 19:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-10-2011 om 19:09 uur.
 

Dit topic is 60181 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 28 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved