Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rd50 Caferacer [Algemene vragen]
Pagina 15 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 59996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 18-10-2008 23:06 Print reply

Posts: 29286
Dat zou mooi zijn.

Met mijn RD tje schiet het niet echt op.
Ik had deze zomer het frame helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten, maar het was niet mooi gelukt.
Dus had ik maar gelijk weer alles eraf gehaald

En na lang twijvelen maar besloten om het te laten coaten (omdat ik de RD toch niet meer weg doe).
Maarja daar moest ik eerst geld voor hebben en de RD licht nu nog steeds bij mijn oma gestald.
Maar gelukkig heb ik nu genoeg gespaard en moet ik binnenkort maar een rond gaan bellen wat ik ongeveer kwijt ben.

Wel verder aan het blokje gewerkt.

Het uitlaat poortje van de polini maar wat groter gemaakt.
En het blokje weer een beetje gepoetst.

Een paar foto's:





En het blokje met de nieuwe zuiger.








Als ik jouw project weer zie krijg ik ook echt weer zin in die van mij.
 
markRD 18-10-2008 23:14 Print reply

Posts: 1181
Zover ik kan zien heb jij erg weinig gietoneffenheden in je blok! Ziet er dan ook erg mooi uit! Wat heb je percies aan de uitlaatpoort gedaan als ik vragen mag?! En nog steeds van plan om luc f te vragen voor het berekenen van de uitlaat??
 
kenny77 18-10-2008 23:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Zover ik kan zien heb jij erg weinig gietoneffenheden in je blok! Ziet er dan ook erg mooi uit! Wat heb je percies aan de uitlaatpoort gedaan als ik vragen mag?! En nog steeds van plan om luc f te vragen voor het berekenen van de uitlaat??



Die gietfouten heb ik er ongeveer 2 jaar geleden uitgeschuurd toen we het blokje deden reviseren.
Maar toen heb ik niet alles eruitgehaald, omdat het zoveel werk was.
Dat vind ik nu wel jammer.

De uitlaat poort heb ik 2mm omhoog gehaald (van 24 naar 22 mm) een de breedte van 28.5 naar 32mm.

Hier staat de orginele uitlaatpoort en de nieuwe aangetekend.



En hier is de poortmap van hoe die nu is.



Hier zie je ook dat ik de uitlaatpoort niet 100% semitrisch heb, maarja ik heb het met de vijl gedaan en wilde niet nog meer weg halen.

Als het mogelijk is wil ik nog steeds aan Luc vragen of hij hier tijd voor heeft.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-10-2008 om 23:28 uur.
 
Henk-88 18-10-2008 23:27 Print reply

Posts: 26703
Ziet er erg gelikt uit Mark, ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat je zou doorzetten.

Chapeau!


@Kenny, wrom het breedste punt van je uitlaatpoort onderaan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 18-10-2008 23:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ziet er erg gelikt uit Mark, ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat je zou doorzetten.

Chapeau!


@Kenny, wrom het breedste punt van je uitlaatpoort onderaan?


Dat lijkt maar zo op de foto (daar verbaasde me ik eerst ook over.) , maar het zit ongeveer in het midden.

 
Henk-88 18-10-2008 23:32 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Dat lijkt maar zo op de foto (daar verbaasde me ik eerst ook over.) , maar het zit ongeveer in het midden.




Hmm, ok.. maar dan is mijn vraag: waarom in het midden en niet bovenin?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 18-10-2008 23:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Hmm, ok.. maar dan is mijn vraag: waarom in het midden en niet bovenin?


Waarom geen idee.
Ik wist er toen nog niet zo heel veel van af, en in mijn 60cc had ik de poortvorm ook zo gemaakt en daar was ik wel tervrenden over.

Edit: ik dacht dat je dan ook een wat minder pikkerig vermogen kreeg? (of heb ik dit helemaal verkeerd )

Want ik heb namelijk ook eens een keer zo'n zelfde 60cc met wel het breedste punt aan de bovenkant gemaakt, maar ik vond deze wat pikkeriger.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-10-2008 om 23:36 uur.
 
Henk-88 18-10-2008 23:35 Print reply

Posts: 26703
Hmm, dan is mijn vraag: is bovenin op maximale breedte beter dan in het midden?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 18-10-2008 23:38 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Hmm, dan is mijn vraag: is bovenin op maximale breedte beter dan in het midden?


Ik had net ge-edit.

Wat echt beter is geen idee.
 
Henk-88 18-10-2008 23:43 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ik had net ge-edit.

Wat echt beter is geen idee.



Ik ook niet maar 103 met de 50cc immi kutcilinder.. ik heb sinds ik een T-uitlaatpoort heb eindelijk de 100+ gepasseerd.. Ik ben sindsdien geen tegenstander van een T-uitlaatpooort iig
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 18-10-2008 23:47 Print reply

Posts: 29286
Maar is die van jou ook piekerig?

Is zeker een mooie snelheid, maar ik gebruik de brommer vaak in de stad en dan wil ik ook nog een beetje koppel over houden.
(weet ik licht ook nog aan een hoop andere factoren daarniet van)
Voor de rest ben ik ook geen tegenstander van.

Maar ik zit dan ook nog steeds in de experimenteer fase.
(Het kan ook zo zijn dat het me dadelijk helemaal tegenvalt. )
 
mtx-bart 19-10-2008 0:33 Print reply
Posts: 816
tering wat een mooi ding
 
Henk-88 19-10-2008 1:15 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar is die van jou ook piekerig?



Nee, 103 met wind mee en 95 met wind tegen.

Mja voor de tsx is er de super-uitlaat x1361x hea
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 19-10-2008 1:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Nee, 103 met wind mee en 95 met wind tegen.

Mja voor de tsx is er de super-uitlaat x1361x hea


Dat is dan zeker netjes.
Mijn 60cc tje valt heel erg terug met tegen wind, (als ik laag in de toeren rij dan wel) dan moet ik hem in de toeren houden en daar had ik geen zin in dus, daarom ben ik nu maar het 95cc blokje aan het opbouwen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-10-2008 om 1:22 uur.
 
Henk-88 19-10-2008 1:25 Print reply

Posts: 26703
Mijn tuner zegt: 60cc heeft niet de toeren (snelheid) die 50cc wel heeft en niet het koppel dat de 70 cc heeft, dus neem beter geen 60cc, da's nix..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 59996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 43
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 41, 42, 43Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved