Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Buggy Bouwen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Buggy Bouwen [Algemene vragen]
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6179 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neluhz 20-5-2007 18:42 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


zie startpost, eigenlijk willen we 1100, maar dat mag niet. dan wordt het wss een 750, van een racemotor, wat weten we niet precies, denk een suzuki ofzo.


waarom mag dat niet, ga je er mee racen ofzo?
dan kun je denk ik beter een lagere buggy bouwen dan degene van dat voorbeeld, die rolt zo om als ik het zo bekijk...
 
mtx_owned 20-5-2007 19:11 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


waarom mag dat niet, ga je er mee racen ofzo?
dan kun je denk ik beter een lagere buggy bouwen dan degene van dat voorbeeld, die rolt zo om als ik het zo bekijk...


nee, mag niet omdat ouders vinden dat dat teveel vermogen is:P:P
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Luc 22-5-2007 19:13 Print reply

Posts: 3590
Geloof me, gebruik géén differentieel.
Je haalt je een hoop moeilijkheden op je hals met het aandrijven.
Je zult je blok haaks op het differentieel moeten plaatsen, aan het differentieel moet je weer een tandwiel maken; waarnaast ook weer een lager staat omdat die as daar niet op gemaakt is. Een aandrijfas geeft alleen een torsie over;
met een tandwiel-ketting erop trek je de as ook nog naar het motorblok toe; dus dat valt iig niet mee.

Verder als je met één wiel al begint te slippen bij een differentieel, heb je al niets meer aan je andere.

Het voordeel van een starre as is dat je je blok gewoon in de rijrichting kunt plaatsen.

Ik ben bang dat dit een project wordt wat een paar uur rijdt en dan de oudijzerbak in gaat. Kom eens met góede ideeën voor een achteras, vering, stuurhuis (daar zit nog een bérg techniek achter, dat zeg ik je)
 
mtx_owned 23-5-2007 0:03 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc
Geloof me, gebruik géén differentieel.
Je haalt je een hoop moeilijkheden op je hals met het aandrijven.
Je zult je blok haaks op het differentieel moeten plaatsen, aan het differentieel moet je weer een tandwiel maken; waarnaast ook weer een lager staat omdat die as daar niet op gemaakt is. Een aandrijfas geeft alleen een torsie over;
met een tandwiel-ketting erop trek je de as ook nog naar het motorblok toe; dus dat valt iig niet mee.

Verder als je met één wiel al begint te slippen bij een differentieel, heb je al niets meer aan je andere.

Het voordeel van een starre as is dat je je blok gewoon in de rijrichting kunt plaatsen.

Ik ben bang dat dit een project wordt wat een paar uur rijdt en dan de oudijzerbak in gaat. Kom eens met góede ideeën voor een achteras, vering, stuurhuis (daar zit nog een bérg techniek achter, dat zeg ik je)


ja we waren er zelf ook al achter dat we er geen differentieel ingooien. T was wel de bedoeling dat t langer meegaat:P:P Waarschijnlijk worden delen van de ophanging en stuursysteem van een sloopauto gebruikt.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
maxi rider 6-6-2007 17:42 Print reply

Posts: 429
ik denk dat hij wel mooi gaat worden
 
12345678910
mtx_owned 6-6-2007 17:49 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxi rider
ik denk dat hij wel mooi gaat worden


jow dank.



Verder is het de bedoeling dus dat er een fireblade blok inkomt. Wss 2 opmaatjes oid, ik weet niet hoe we anders bovenlangse passende uitlaten moeten verkrijgen. Ideeen altijd welkom.

Achter komt er een starre as in, maar wel met schokdemping natuurlijk, aan beide kanten.

Ook is het de bedoeling dat er het stuursysteem van een auto inkomt.

Als de buggy helemaal af en getest is gaat ie weer uit mekaar, dan word t frame gestraald en wss gecoat, of gespoten.

Ook zijn ideeen voor de schokdempers welkom, ik weet nog niet precies welke geschikt zijn, maar het is de bedoeling dat Rick gaat berekenen welke stugheid veren we nodig hebben.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mcdronkz 13-6-2007 19:21 Print reply

Posts: 32777
Heb je al een beetje gebogen btw ? Ging dat mooi ?
 
mtx_owned 13-6-2007 19:27 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Heb je al een beetje gebogen btw ? Ging dat mooi ?


ja gaat echt goed, kijk maar naar het frame voor zover, is allemaal met die buiger gedaan

en er komt heel misschien toch een 1100cc blackbird blok in

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 13-6-2007 om 19:35 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mcdronkz 14-6-2007 13:35 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


ja gaat echt goed, kijk maar naar het frame voor zover, is allemaal met die buiger gedaan

en er komt heel misschien toch een 1100cc blackbird blok in

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 13-6-2007 om 19:35 uur.




Met dunwandige pijp wordt het een ander verhaal denk ik, zijn de buizen echt strak nu ?
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 14-6-2007 13:42 Print reply

Posts: 12846
Is hij zo stevig genoeg? Ik kan het hier vandaan tuurlijk lastig oordelen, maar ik kan het me zo voorstellen dat er nog wat dwarsbuizen tussen moeten. Bij het 'stuurgedeelte' iig.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mtx_owned 14-6-2007 18:26 Print reply

Posts: 2183
ja de buizen zijn vrijwel niet geknikt. Misschien als je er heel goed op let een beetje, maar door die 90 graden segmenten blijven de buizen vrij rond.

en @ gary,

Frame is zo ook nog lang niet af. Dit is zeg maar het ruwe gedeelte waarvanuit we te werk gaan. Als het stuursysteem en ophanging er is, gaan we dat erin bouwen, en dan dus ook al die extra buizen ertussen lassen. Als de motor er is, moet daar oook nog een heel gedeelte voor gelast worden.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 11-7-2007 21:18 Print reply

Posts: 2183
update:

aantal auto-onderdelen zijn er om straks aan het stuursysteem te gaan beginnen. Ook hebben we de remschijven van een auto en die gaan we gebruiken.

Maar er moeten nu eerst een paar speciale blokjes gedraaid en gefreest worden om het allemaal pas te maken.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
THE CRAZY DOCTOR 16-9-2007 12:06 Print reply

Posts: 1302
1100 cc gaat snel he..

ik hoop dat het lukt ga dan naar een meeting ga ik ook kijkken
 
ikkejw 16-3-2008 18:59 Print reply

Posts: 9886
wordt t nog wat?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx_owned 16-3-2008 19:01 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
wordt t nog wat?


schiet nou voor geen meter op iig.
Denk dat het nog wel ff gaat duren. Khoop dat er de komende tijd (van de zomer) weer flinkt wat gedaan wordt.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 6179 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved