Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Benelli Classic Racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Benelli Classic Racer [Algemene vra...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

benellifan 2-8-2008 22:56 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]


sow netjes.
en uit 60 cc?
wat heb je er allemaal aan gedaan?




ten eerste paste de cilinder niet vanwege slag en drijfstanglengte totaal moest er 6mm van de cilinder af een paar mm aan de onderkant en een paar mm aan de bovenkant vervolgens het cilindertje bewerkt naar mijn manier.
voor de rest heb ik me krukas cnc bewerkt zodat ie een extra zetje krijgt om hem door zijn compressie heen te werken.
poorten in de zuiger gemaakt
en dan zelf een ontsteking ontworpen instelbaar via de laptop op dit moment gebruikt ik de contactpunten icm een bus op de krukas als sensor maar dit moet ook nog gedigitaliseerd worden in later stadium.
vervolgens een uitlaat pasgemaakt die het naar mijn verwachting goed zou doen.
voor de rest is er nog veel aangepast de zware stalen wielen zijn vervangen door mbx wieltjes deze zijn al een stuk lichter icm schijfrem voor.
hierbij heb ik de remmerij van de cbx250 afgetrokken en erbij gemonteerd een plaatje aan de onderpoot gelast en remde fantastisch.
vervolgens aluminium tandwiel gefreesd als gewichtsbesparing en dit was het voorlopig. in de loop der tijd zal er nog veel meer aan gebeuren zoals.

schakel en remdeel ontwerpen en maken (schetsplaten pedalen etc etc) volledig uit aluminium
tankwerk zitje en kuipwerk laten maken van polyester
nieuwe kroonplaat frezen en dan icm clipons gaan rijden

dit zijn voorlopig de plannen



morgen gaan we even foto's maken van het huidige gebeuren ook zal ik dan een foto maken van het aluminium achtertandwiel

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 2-8-2008 om 22:57 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
just_pelmke 2-8-2008 23:03 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
[...]



ten eerste paste de cilinder niet vanwege slag en drijfstanglengte totaal moest er 6mm van de cilinder af een paar mm aan de onderkant en een paar mm aan de bovenkant vervolgens het cilindertje bewerkt naar mijn manier.
voor de rest heb ik me krukas cnc bewerkt zodat ie een extra zetje krijgt om hem door zijn compressie heen te werken.
poorten in de zuiger gemaakt
en dan zelf een ontsteking ontworpen instelbaar via de laptop op dit moment gebruikt ik de contactpunten icm een bus op de krukas als sensor maar dit moet ook nog gedigitaliseerd worden in later stadium.
vervolgens een uitlaat pasgemaakt die het naar mijn verwachting goed zou doen.
voor de rest is er nog veel aangepast de zware stalen wielen zijn vervangen door mbx wieltjes deze zijn al een stuk lichter icm schijfrem voor.
hierbij heb ik de remmerij van de cbx250 afgetrokken en erbij gemonteerd een plaatje aan de onderpoot gelast en remde fantastisch.
vervolgens aluminium tandwiel gefreesd als gewichtsbesparing en dit was het voorlopig. in de loop der tijd zal er nog veel meer aan gebeuren zoals.

schakel en remdeel ontwerpen en maken (schetsplaten pedalen etc etc) volledig uit aluminium
tankwerk zitje en kuipwerk laten maken van polyester
nieuwe kroonplaat frezen en dan icm clipons gaan rijden

dit zijn voorlopig de plannen



morgen gaan we even foto's maken van het huidige gebeuren ook zal ik dan een foto maken van het aluminium achtertandwiel

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 2-8-2008 om 22:57 uur.


whow
t mah idd wat kosten
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Derbi-Olaf 2-8-2008 23:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
[...]



ten eerste paste de cilinder niet vanwege slag en drijfstanglengte totaal moest er 6mm van de cilinder af een paar mm aan de onderkant en een paar mm aan de bovenkant vervolgens het cilindertje bewerkt naar mijn manier.
voor de rest heb ik me krukas cnc bewerkt zodat ie een extra zetje krijgt om hem door zijn compressie heen te werken.
poorten in de zuiger gemaakt
en dan zelf een ontsteking ontworpen instelbaar via de laptop op dit moment gebruikt ik de contactpunten icm een bus op de krukas als sensor maar dit moet ook nog gedigitaliseerd worden in later stadium.
vervolgens een uitlaat pasgemaakt die het naar mijn verwachting goed zou doen.
voor de rest is er nog veel aangepast de zware stalen wielen zijn vervangen door mbx wieltjes deze zijn al een stuk lichter icm schijfrem voor.
hierbij heb ik de remmerij van de cbx250 afgetrokken en erbij gemonteerd een plaatje aan de onderpoot gelast en remde fantastisch.
vervolgens aluminium tandwiel gefreesd als gewichtsbesparing en dit was het voorlopig. in de loop der tijd zal er nog veel meer aan gebeuren zoals.

schakel en remdeel ontwerpen en maken (schetsplaten pedalen etc etc) volledig uit aluminium
tankwerk zitje en kuipwerk laten maken van polyester
nieuwe kroonplaat frezen en dan icm clipons gaan rijden

dit zijn voorlopig de plannen



morgen gaan we even foto's maken van het huidige gebeuren ook zal ik dan een foto maken van het aluminium achtertandwiel

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 2-8-2008 om 22:57 uur.

je doet zoveel moeite om gewicht te besparen, maar je kuipbevestigingsbeugel is er wel op gebouwd om een kanonschot te overleven?
om het grof uit te drukken

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
benellifan 2-8-2008 23:07 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

je doet zoveel moeite om gewicht te besparen, maar je kuipbevestigingsbeugel is er wel op gebouwd om een kanonschot te overleven?
om het grof uit te drukken



deze kuipsteun is al verwijderd en er wordt samen met de nieuwe kuip een nieuwe kuipsteun gemaakt van wss aluminium of dunwandig staal
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Derbi-Olaf 2-8-2008 23:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
[...]


deze kuipsteun is al verwijderd en er wordt samen met de nieuwe kuip een nieuwe kuipsteun gemaakt van wss aluminium of dunwandig staal

kijk, dan wordt het toch nog allemaal wat professioneler
Deze vond ik al wat "boers" gemaakt.
Wel een tof project hoor!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
benellifan 2-8-2008 23:09 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

kijk, dan wordt het toch nog allemaal wat professioneler
Deze vond ik al wat "boers" gemaakt.
Wel een tof project hoor!


die mening had ik zelf ook over de kuip ik vond hem veel te lomp voor op een classic racer
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
benellifan 2-8-2008 23:11 Print reply
Posts: 1553
trouwens er wordt ook een 2e voorkant en achterkant gemaakt met spaakwielen ik zal door heel nederland demo's gaan rijden maar ook voor het crt en hiervoor mogen geen schijfremmen worden gebruikt
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
benellifan 5-8-2008 17:53 Print reply
Posts: 1553
foto's zijn toegevoegd
Ook mijn zelfgemaakt tandwiel de 1e in de serie
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Fabio 5-8-2008 18:11 Print reply

Posts: 1737
Begint er erg goed uit te zien. Ik vind je mbx velgen ook netjes erbij passen. Leuk detail trouwens, de tekst in het tandwiel
 
Joel_koningslust 5-8-2008 18:17 Print reply

Posts: 14514
leuk om wat over straat je jakkeren maar om hier nou crt mee te gaan rijden? daar iessie ook weer niet geschikt voor
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
benellifan 5-8-2008 18:18 Print reply
Posts: 1553
hijs nog lang niet klaar jongeman en ik ga 2 setjes wielen maken voor crt spaak met trommelrem en voor sobw deze wielen

komt nog andere tank en racezitje op met bijpassende kuip voor een classic racer (zon smalle) en nog veel meer

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 5-8-2008 om 18:20 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Joel_koningslust 5-8-2008 18:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
hijs nog lang niet klaar jongeman en ik ga 2 setjes wielen maken voor crt spaak met trommelrem en voor sobw deze wielen

komt nog andere tank en racezitje op met bijpassende kuip voor een classic racer (zon smalle) en nog veel meer

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 5-8-2008 om 18:20 uur.



oke, dan heb ik niks gezegd

t blokje is iig tof, maar is een 21mm carb niet erg klein ivm mensen met kreidlers enz bij crt en hmv die met 28/32mm carbs rijden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
benellifan 5-8-2008 18:35 Print reply
Posts: 1553
licht eraan hoe je wilt dat ie loopt he
grotere carb is minder toeren en meer koppel onderin en kleinere carburateur heb je door je hogere gasstroom veel kracht bovenin en kan je veel meer toeren draaien en dus meer snelheid
groter is niet altijd beter!!
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Frysk 8-8-2008 19:10 Print reply

Posts: 34930
*trek trek*
 
giggitybyte
benellifan 8-8-2008 19:12 Print reply
Posts: 1553
ben ook net klaar met het frezen van me onderkroonplaat aankomende vrijdag de bovenkroonplaat en de pen draaien dan komen er weer foto's
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs

Dit topic is 3318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved