Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene v...
Pagina 4 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 43272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vehikel 25-5-2007 20:42 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Op een 50cc 4takt brommer is de uitlaat werking ervan te verwaarlozen.
Zeker als je hem gewoon op straat gebruikt.

Het risico op klep schade door teveel druk is veelste groot.
Verbrand klepje heb je sneller als je denkt...

Als je hem op wilt voeren, pleur er dan een snellere nokkenas as in...
Een uitlaatbocht met een diameter van 32mm is meer dan genoeg voor een gewone opgevoerde 4takt.
Groter is zoiezo overkill en kost je je uitlaat klepje.

Kleiner zou je kunnen gaan om meer koppel te hebben, maar dit hangt allemaal van de rest van je setup af.

Als je een wilde(ere)/hogere toeren nokkenas neemt, kies dan voor diameter van 32mm.

Neem je een stock nokkenas mag je best wel wat spelen met je uitlaat bocht.
Persoonlijk zou ik bij een orginele/slome nokkenas niet kleiner gaan dan een 28mm bocht.

Compressie speelt ook een grote rol.

Maar meestal pas je de rest aan op de keuze van je nokkenas.
Compressie, zuiger, carb, uitlaat, e.v.t. zelfs je krukas.


Ik begin met een vervroegend vliegwiel, daarna als mijn budget meezit, ga ik op zoek naar een snelle nokkenas. Als uitlaat neem ik een megafoon, zo'n model wat ook op de Dream zit. een dikke carburateur komt er sowieso op, met daarbij een brokkenfilter incl. dikke venturie, zodat ie lekker gaat janken als een echte éénpitter :P
Mijn vader mag mijn cilinderkop wat opvoeren, door er voor de kleppen wat ronder slijpen, de rest van de kanalen mogen wat breder, maar dat mn vader allemaal wel. Dit heeft hij ook bij mijn Ss50 gedaan.

Bedankt voor je tips
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 27-5-2007 20:39 Print reply

Posts: 4772
Op mijn CB zit ook een vervroegend vliegwiel, nu nog met een 12 of 13mm carbje erop.

K'heb eens 1x een 17mm erop gezet (zonder af te stellen ofzo, gewoon erop gegooit, en maar zien.. )

Maar de gas reactie was echt zoveel beter...

Mijn conclusie is dat een grotere carb. echt heel veel betekend op een 4takt.

Met me auto net eender... grotere carb erop.. en daar is je vermogen..

Anyway, ik had dit dus al met een 17mm..

Als ik jouw was zou ik dan ook voor een 17~19mm carb gaan.

Groter is denk niet nodig.
 
Vehikel 27-5-2007 20:44 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Op mijn CB zit ook een vervroegend vliegwiel, nu nog met een 12 of 13mm carbje erop.

K'heb eens 1x een 17mm erop gezet (zonder af te stellen ofzo, gewoon erop gegooit, en maar zien.. )

Maar de gas reactie was echt zoveel beter...

Mijn conclusie is dat een grotere carb. echt heel veel betekend op een 4takt.

Met me auto net eender... grotere carb erop.. en daar is je vermogen..

Anyway, ik had dit dus al met een 17mm..

Als ik jouw was zou ik dan ook voor een 17~19mm carb gaan.

Groter is denk niet nodig.

Oké, bedankt voor de tip, dan ga ik igg een dikke carb erop zetten, weet je toevallig of ze makkelijk te krijgen zijn? Of zijn er andere die passen?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Name of Steel 27-5-2007 20:50 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Cool man, je hebt gelijk


aaargh , net te laat..

150 euro, anderhalf CB50 met papieren


Crickey!
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
puch dexter 27-5-2007 21:15 Print reply

Posts: 3011
prachtige brommers, klassic racers, Geen kuipen, lage stuurtjes, lange tanken, racezitjes. Klassieke stijl = life man, veel succes
 
Vehikel 27-5-2007 22:32 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]


aaargh , net te laat..

150 euro, anderhalf CB50 met papieren


Crickey!


Kutzooi, dat is bale. Alleen het frame met papieren is dat geld al waard.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
prachtige brommers, klassic racers, Geen kuipen, lage stuurtjes, lange tanken, racezitjes. Klassieke stijl = life man, veel succes

Bedankt

helemaal mee eens alleen voor een mooi origineel Dreamkuipje wil ik wel een uitzondering maken :P


 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
markRD 27-5-2007 23:07 Print reply

Posts: 1179
Succes mede caferacer!
 
Vehikel 28-5-2007 15:52 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Succes mede caferacer!

Oké bedankt! :P Jij hebt smaak
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
markRD 28-5-2007 15:57 Print reply

Posts: 1179
dat zullen we zien, al zijn die caferacer-pics van jou ook niet verkeerd hoor
 
Vehikel 28-5-2007 16:06 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
dat zullen we zien, al zijn die caferacer-pics van jou ook niet verkeerd hoor

Thx, kheb er hier nog meer [als je ze niet al gezien hebt] :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
markRD 28-5-2007 16:09 Print reply

Posts: 1179
nee, nog niet gezien nee, ik snap de site nog niet compleet, maar ook nice! vooral dat MV kontje!
 
Vehikel 28-5-2007 16:13 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
nee, nog niet gezien nee, ik snap de site nog niet compleet, maar ook nice! vooral dat MV kontje!

Die brommer heeft mn pa ontworpen en gebouwd :P Mijn broertje heeft er een tijd op gereden. Daar had je veel bekijks mee, het gekke was: op papier was het een Batavus.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Iceburn 28-5-2007 16:14 Print reply

Posts: 310
Ik heb net een 17mm er op en die was 55 euro excl. verzendkosten (www.rovaza.nl). Volgens mij een te kleine sproeier in zitten want ik haal i.c.m een R-tech uitlaat (onbegrenst) de 60 net. Ik heb echter wel een origineel (verlatend vliegwiel), dus dat is waarschijnlijk ook de oorzaak.
 
4-stroke 4-ever
markRD 28-5-2007 16:15 Print reply

Posts: 1179
dat kontje zelf gemaakt van glasvezel ofzo?! of??

naja, in ieder geval, heel mooi gedaan!


volgens mij zit je in de verkeerde topid ice

oww, tog niet! sorry

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 28-5-2007 om 16:18 uur.
 
Vehikel 28-5-2007 16:16 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
Ik heb net een 17mm er op en die was 55 euro excl. verzendkosten (www.rovaza.nl). Volgens mij een te kleine sproeier in zitten want ik haal i.c.m een R-tech uitlaat (onbegrenst) de 60 net. Ik heb echter wel een origineel (verlatend vliegwiel), dus dat is waarschijnlijk ook de oorzaak.

Mooi, daar woon ik in de buurt :P Kan je je begrenzer niet vastzetten?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 43272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved