Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene v...
Pagina 3 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 43268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Name of Steel 8-5-2007 11:17 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Van het weekend heb ik zeer waarschijnlijk mijn Ss50 verkocht, dan kan ik op zoek gaan naar een Cb50 [kheb er al 1 op het oog waarvoor ik - als het meezit - ga bellen].
Na 20.000 km op mijn Ss gereden te hebben doe ik 'm toch weg :P Maar gelukkig gaat ie naar een bekende.




zak

voor hoeveel??
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
geert-nsr 8-5-2007 11:25 Print reply

Posts: 6438
honda dream een vd mooiste brommrs die er zijn mare jammer dat je er gou 4000 euro of meer voor moet neerleggen als ze nederlands kentekene hebben in goede staat.

maak er iets moois van
 
Vehikel 8-5-2007 21:40 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
[...]




zak

voor hoeveel??


€1300,- Ik heb niet genoeg geld om een Cb te kopen, daarom verkoop ik mijn Ss50, maar ook omdat mijn Ss50 motorisch een beetje slecht begint te worden. Maar ik houd een 4takt Dus ik blijf een 4takt gangster :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
honda dream een vd mooiste brommrs die er zijn mare jammer dat je er gou 4000 euro of meer voor moet neerleggen als ze nederlands kentekene hebben in goede staat.

maak er iets moois van

Helemaal mee eens, de vader van een vriend van me heeft er 1, super mooi ding

Ik denk dat ik weet waarom die ene Cb50 een expansiepijp heeft: Hij heeft een erg lange inlaat, dus ik denk dat de brommer heel snel moet kunnen acceleren, daarom hebben ze misschien die expansie erop gezet, om meer vermogen uit z'n ondertoeren te halen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 12-5-2007 22:24 Print reply

Posts: 2903
Status
Ehh.. Kheb het met m'n pa erover gehad, hij wil dat ik eerst mijn brommer verkoop, pas daarna mag ik een Cb50 kopen. We hebben nl. geen ruimte meer thuis, want mn pa heeft een motor gekocht.
Maar geen zorgen, ik heb al een koper, maar die kan 'm volgende maand pas kopen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
4Stroke 15-5-2007 18:20 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Status
Ehh.. Kheb het met m'n pa erover gehad, hij wil dat ik eerst mijn brommer verkoop, pas daarna mag ik een Cb50 kopen. We hebben nl. geen ruimte meer thuis, want mn pa heeft een motor gekocht.
Maar geen zorgen, ik heb al een koper, maar die kan 'm volgende maand pas kopen.


Verkoop dat zadel maar aan mij, die wil ik graag hebben
 
Trekt je scooter niet door? Bel een loodgieter
Vehikel 15-5-2007 19:07 Print reply

Posts: 2903
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Joel_koningslust 17-5-2007 13:25 Print reply

Posts: 14514
ik heb wat rondgezocht over die expansie op viertakt

het principe is hetzelfde als 2takt. hij geeft drukgolven terug naar de cilinder. doormiddel van zon uitlaat kan je een langere klepoverlapping ( of hoe je het ook wilt noemen ) krijgen. hierdoor kan je sneller
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Vehikel 17-5-2007 14:13 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb wat rondgezocht over die expansie op viertakt

het principe is hetzelfde als 2takt. hij geeft drukgolven terug naar de cilinder. doormiddel van zon uitlaat kan je een langere klepoverlapping ( of hoe je het ook wilt noemen ) krijgen. hierdoor kan je sneller

Ah - ik snap het, dus door een tegendruk te creëren blijven de kleppen iets langer openstaan, waardoor ie meer gassen per keer verbrandt.
Maar dan moet je niet te veel tegendruk creëren, want als er uitlaatgassen terug de cilinder ingestuurd worden, verliest ie weer het vermogen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
XoReP 17-5-2007 14:32 Print reply

Posts: 546
Vehikel 17-5-2007 17:23 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XoReP
[...]


Ik mis een paar hele belangrijke (kleine) modelletjes...

Je bedoelt de Monkey's en de Dax'en cker? kut...

Edit: Ik weet het weer goed gemaakt: kies maar de mooiste uit het lijstje :P

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 17-5-2007 om 17:26 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Joel_koningslust 17-5-2007 17:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Ah - ik snap het, dus door een tegendruk te creëren blijven de kleppen iets langer openstaan, waardoor ie meer gassen per keer verbrandt.
Maar dan moet je niet te veel tegendruk creëren, want als er uitlaatgassen terug de cilinder ingestuurd worden, verliest ie weer het vermogen.



zoiets ja

ik snap het zelf ook niet helemaal maar het begin is er

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Vehikel 17-5-2007 17:33 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



zoiets ja

ik snap het zelf ook niet helemaal maar het begin is er


ja, tot zover is het wel heel logisch. Misschien heeft ie er alleen last van bij hogere toeren, en misschien is deze voor snel optrekken gemaakt, ook omdat ie een erg lange inlaat heeft.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Name of Steel 24-5-2007 22:25 Print reply

Posts: 3532
je doet ons pijn vehk! je ss verkopen, Puh..


iig.. ik heb wel een leuke CB gevonden, eigenlijk 2 voor de prijs van 1... dus daar ga ik maar eens ff achteraan
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Vehikel 24-5-2007 22:53 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
je doet ons pijn vehk! je ss verkopen, Puh..

Jah, helaas :P MIsschien ga ik er ooit nog 1 opbouwen, maar dan met zo veel mogelijk cc's, binnenrotor etc. :P

iig.. ik heb wel een leuke CB gevonden, eigenlijk 2 voor de prijs van 1... dus daar ga ik maar eens ff achteraan

Cool man, je hebt gelijk
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 25-5-2007 20:17 Print reply

Posts: 4772
Op een 50cc 4takt brommer is de uitlaat werking ervan te verwaarlozen.
Zeker als je hem gewoon op straat gebruikt.

Het risico op klep schade door teveel druk is veelste groot.
Verbrand klepje heb je sneller als je denkt...

Als je hem op wilt voeren, pleur er dan een snellere nokkenas as in...
Een uitlaatbocht met een diameter van 32mm is meer dan genoeg voor een gewone opgevoerde 4takt.
Groter is zoiezo overkill en kost je je uitlaat klepje.

Kleiner zou je kunnen gaan om meer koppel te hebben, maar dit hangt allemaal van de rest van je setup af.

Als je een wilde(ere)/hogere toeren nokkenas neemt, kies dan voor diameter van 32mm.

Neem je een stock nokkenas mag je best wel wat spelen met je uitlaat bocht.
Persoonlijk zou ik bij een orginele/slome nokkenas niet kleiner gaan dan een 28mm bocht.

Compressie speelt ook een grote rol.

Maar meestal pas je de rest aan op de keuze van je nokkenas.
Compressie, zuiger, carb, uitlaat, e.v.t. zelfs je krukas.

 

Dit topic is 43268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved