Ik ben dus vanaochtend naar de RDW geweest (zonder afspraak), daar hebben we heel lang zitten wachten, totdat we aan de beurt waren.
We werden weg gestuurd, want de inrij-dagen waren uitgezonderd van bromfietsen

Terwijl ik bericht had gehad, waarin stond dat het wel kon, maar dat mocht niet baten.
We hadden enorm geluk dat mijn vader tijdens het wachten alle blaadjes/folders/posters/ etc. had doorgelezen.
Daar stond (GODZIJDANK!!!) in dat het wel kan. Dus liep de vrouw ff naar achter om het te vragen, toen bleek dat het alleen kon voor een import keuring.
Dus moesten we naar de garage toe. Toen kreeg ik mijn brommer niet meer aan de praat. Na een tijd gerent te hebben met de brommer hebben we de bougie los gehaald (we hadden tonnen gereedschap en onderdelen mee), ff schoon gemaakt (hij vonktte niet meer en was helemaal zwart, verzopen dus), toen weer rennen en godzijdank sloeg 'ie aan
Mijn koplamp gaf tijdens de keuring bijna geen licht, maar dat zag hij door de vingers, want mijn vader zei dat de brommer nog niet klaar is, en 'm eerst gekeurd wilde hebben voordat we er veel geld in gaan stoppen. Al zou die afgekeurd worden daardoor, dan had ik ff de spanningsregelaar ertussenuit gehaald (1 sec. werk), dan heb je een paar seconden de tijd voordat mn achterlicht doorbrand
Er is geen dB-meting gedaan, en de brommer is ook niet op de rollerbank geweest. Hij reed een rondje op het terrein en kwam nog net in z'n 2. Hij concludeerde dat 'ie wel wat veel geluid maaktte (bij hoge toeren, voor de begrenzing), maar mijn vader zei dat er een andere op komt.
Alles was het waard, ik verwacht in enkele dagen mijn kenteken-papieren
Dus nu kan ik 'm gaan opvoeren