Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 642 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene v...
Pagina 23 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 183395 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mopar 26-10-2007 18:37 Print reply

Posts: 4772
Wel een filmpje maken he ?


 
Vehikel 26-10-2007 18:39 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Wel een filmpje maken he ?



Zeker :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 26-10-2007 18:43 Print reply

Posts: 4772
yeah











sorry
 
Vehikel 26-10-2007 18:43 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
yeah











sorry


 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 26-10-2007 18:43 Print reply

Posts: 4772

 
Vehikel 27-10-2007 14:24 Print reply

Posts: 2903
Zo, ik heb een voorrem, dus straks de weg maar op denk. Ik moet een paar kleine dingetjes doen:
-Spanningsregelaar kopen en monteren.
-Koplamp werkend maken.
-Testen of ie goed genoeg begrenst is.
-Kettingkast in orde maken.

De brommer loopt te rijk, hij komt wel uit zijn toeren, maar houd me ietst te veel in als je snel gas geeft.
Daar kan je 2 dingen tegen doen: Òf een grotere cilinder monteren; of een kleinere sproeier (kheb er nog een paar liggen).
Ik kies voor het laatste, tenminste voor de keuring :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 27-10-2007 14:30 Print reply

Posts: 4772
Ik zou, als ik jouw was, een grotere cilinder monteren
 
Vehikel 27-10-2007 14:31 Print reply

Posts: 2903
Na de keuring :P Kheb een 70cc liggen, die moet in overmaat worden geboort, dan maar hopen dat ik een passende zuiger kan vinden. Want die cilinder heeft iemand volgens mij zelf uitgeboort.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 27-10-2007 15:09 Print reply

Posts: 4772


En anders zit er maar 1 ding op...

80cc erop frotten
 
Vehikel 28-10-2007 16:49 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar


En anders zit er maar 1 ding op...

80cc erop frotten

Haha, zou ook mooi zijn :P Of gelijk een 125 twinnetje

Update
Vandaag heb ik alle elektra goed werkend gekregen, alleen moet ik dan nog die spanningsregelaar hebben.
Verder hoef ik alleen nog maar olie in de vorkpoten gooien, die neemt mn vader morgen voor me mee.
Ik heb net ff met mijn broertje een ommetje gemaakt, ik op de Cb hij op de Kreid. Zodat ik 'm ff kon proefrijden en ook elkaars snelheid vergelijken. Op mijn teller ging ik iets van 47, op die Kreidlerteller ging ik 42. Ik mag 50 van de RDW, dus het zit snor. Dus ook het mooi gepolijste ontstekingskap kan erop Alleen daar wil ik nog ff een setje nieuwe inbusjes voor kopen.

Dus in principe is de brommer klaar voor de RDW, alleen nog die spanningsregelaar en de vorkolie.

Gelijk maar ff een paar foto's gemaakt:


Zoals te zien is heb ik de koplamp-unit gemonteerd, en het kettingkastje (wat een pokkewerk met die dikke veren :P) gemonteerd.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 31-10-2007 18:54 Print reply

Posts: 2903
Update
Praktisch alles zit in elkaar, alleen nog een nieuw lampje en de ontstekingsdeksel monteren, werkje van niks. Alleen voor de ontsekingsdeksel wil ik ff 5 nieuwe inbusjes voor halen.

Verder ben ik nog niet helemaal tevreden over de begrenzer. Hij begrenst me iets te vroeg, je kan nog geen half gas geven. Dus ga ik mijn tandwiel verhouding aanpassen, en de ontsteking weer ietsje vroeger zetten.

Morgen ga ik een 2e proefrit doen over de weg.

amen
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 31-10-2007 18:54 Print reply

Posts: 3586
Ziet er goed uit.
 
Viertakt uber alles.
Elco 31-10-2007 19:17 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Update
Praktisch alles zit in elkaar, alleen nog een nieuw lampje en de ontstekingsdeksel monteren, werkje van niks. Alleen voor de ontsekingsdeksel wil ik ff 5 nieuwe inbusjes voor halen.

Verder ben ik nog niet helemaal tevreden over de begrenzer. Hij begrenst me iets te vroeg, je kan nog geen half gas geven. Dus ga ik mijn tandwiel verhouding aanpassen, en de ontsteking weer ietsje vroeger zetten.

Morgen ga ik een 2e proefrit doen over de weg.

amen


hij mocht tot de 55 bij mij zeiden ze vanaf 56 pas gaan afkeuren, mijne liep 34, je had die man zn gezicht moeten zien, lekker 1 dags kenteken aanevraagd, verzekerd bij de hema. kan je de hele dag toeren, verzekering is 7 euro per maand dusja, chillo
 
Vehikel 31-10-2007 19:21 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]


hij mocht tot de 55 bij mij zeiden ze vanaf 56 pas gaan afkeuren, mijne liep 34, je had die man zn gezicht moeten zien, lekker 1 dags kenteken aanevraagd, verzekerd bij de hema. kan je de hele dag toeren, verzekering is 7 euro per maand dusja, chillo

Dat ligt eraan wat er op je papieren staat, hij mag dan 10 km/h harder lopen. OP mijn betriebserlaubnis staat 40, dus ik mag dan 50 rijden.

1 dags kenteken zit ik ook aan te denken, gewoon een dagje lekker toeren op dat ding, kan ik 'm gelijk inrijden en iedereen laten zien
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 31-10-2007 19:38 Print reply

Posts: 3586
Ach, bij RDW gaat het allemaal heel makkelijk, hij moet gewoon netjes zijn, niet verrot dus, alles moet werken en hij mag niet te hard lopen.
Klaar.

't is alleen maar zakvullerij voor de RDW, brommertjes keuren, want eigenlijk stelt het geen fluit voor.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 183395 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved