Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda Cb50 classicracer [Algemene v...
Pagina 2 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 43321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vehikel 3-5-2007 12:47 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
honda cbx is ook een 6-cilinder

Ja klopt, dat is de luxere versie van de Cb dacht ik.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
tis wel kut dat we dezelfde brommer ideeen hebben michel..

dan maar doen wie het snelste gaat worden dan heaah!

Deal

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
super vette brommert hoor !

Thx
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
hasj volle gasj 4-5-2007 17:32 Print reply

Posts: 735
die laatste foto in "project main"... een expantie-uitlaat op een 4-takt heeft tog helemaal geen zin...
 
stoeptegel 4-5-2007 17:46 Print reply

Posts: 3085
Heej, ik zit ook te denken om een cb50 te gaan kopen.
Kan je die dingen nu echt goed opvoeren? Hoeveel moet je voor een goede op kenteken betalen?
 
80 cc ownatsj
Sypie_Honda 4-5-2007 18:41 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Heej, ik zit ook te denken om een cb50 te gaan kopen.
Kan je die dingen nu echt goed opvoeren? Hoeveel moet je voor een goede op kenteken betalen?


rond de 5- 600 €
dan heb je een originele goeie.

en die dingen hebben snellere blokken als SS'en oid. de CB50ers zoals wij ze kennen zijn de CB50J versie's. maar als je er een CB50F blok onder hangt loopt hij 95, met 50cc wel te verstaan.

al word het een HELE toer om zo'n blok te vinden, mja boeie er zijn wel 80cc kits te krijgen voor op een gewoon CB50J blok. al is zo'n ori honda 50cc blok natuurlijk het vetst

@ project, CB50 ers zijn vette brommers, heb er ook een gehad. toch wel een beetje jammer dat ik hem weg heb gedaan

ga zo door he!

edit, je noemt al die Dreamen "CB50 dream" maar een CB50 heeft helemaal niks te schaften met een dream, en andersom

de Dream50 is een soort "replica" van de CR110

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 4-5-2007 om 18:43 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
S1lv3r 4-5-2007 18:49 Print reply

Posts: 5213
zeer apart en misleidend, dat expansieachtige uitlaatje op die laatste foto, maar ziet er wel stoer uit!

wanneer koop je je eigen cb50?
 
Vehikel 4-5-2007 20:57 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Heej, ik zit ook te denken om een cb50 te gaan kopen.
Kan je die dingen nu echt goed opvoeren? Hoeveel moet je voor een goede op kenteken betalen?

Op brommercentrum.nl heb je ze vanaf 895 euro, dan heb je een behoorlijk nette. Op marktplaats zijn ze behoorlijk schaars met kenteken. Volgens mij kan je een Cb50j 80 laten lopen door er een vervroegend vliegwiel erop te zetten. Verder kan je er een grotere carb. en snellere nokkenas erin zetten.

Over die expansie uitlaat: Ik weet wel dat het vaker voorkomt bij 4takten, maar waarom zo-een-extreme-pijp weet ik niet, want ik zou toch denken: zo snel mogelijk die gassen het blok uit? :P

@Sypie_Honda: Ik weet wel dat die zilvere Dream een 'Cb50 Dream' wordt genoemd, daarom noemde ik ze allemaal zo :P

Zodra er een mooie Cb50 op Marktplaats verschijnt ga ik er 1 kopen. Deze week verkoop ik [hopelijk] mijn Ss50 aan een vriend van me.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
BIET 4-5-2007 21:51 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]



Over die expansie uitlaat: Ik weet wel dat het vaker voorkomt bij 4takten, maar waarom zo-een-extreme-pijp weet ik niet, want ik zou toch .

sja, 2t ownt nou eenmaal
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Vehikel 4-5-2007 21:56 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

sja, 2t ownt nou eenmaal

Wat jij wil :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mulder 4-5-2007 22:18 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Op brommercentrum.nl heb je ze vanaf 895 euro, dan heb je een behoorlijk nette. Op marktplaats zijn ze behoorlijk schaars met kenteken. Volgens mij kan je een Cb50j 80 laten lopen door er een vervroegend vliegwiel erop te zetten. Verder kan je er een grotere carb. en snellere nokkenas erin zetten.

Over die expansie uitlaat: Ik weet wel dat het vaker voorkomt bij 4takten, maar waarom zo-een-extreme-pijp weet ik niet, want ik zou toch denken: zo snel mogelijk die gassen het blok uit? :P

@Sypie_Honda: Ik weet wel dat die zilvere Dream een 'Cb50 Dream' wordt genoemd, daarom noemde ik ze allemaal zo :P

Zodra er een mooie Cb50 op Marktplaats verschijnt ga ik er 1 kopen. Deze week verkoop ik [hopelijk] mijn Ss50 aan een vriend van me.


denk dat je met een expansiepijpje meer klepoverlap kan hebben, want het mengsel dat uit je uitlaatpoort zou stromen wordt weer teruggeduwd.
Variabele uitlaatlengte is bewezen dat het ook invloed heeft op de prestaties bij een 4t maar minder dan variabele inlaatlengte, dus wordt dat meer toegepast.
 
stoeptegel 4-5-2007 23:41 Print reply

Posts: 3085
passen er ook van die monsterblokken in?

 
80 cc ownatsj
Frysk 5-5-2007 10:51 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
passen er ook van die monsterblokken in?




die blokken zijn lelijk en gaar stomme plat liggende wanabee puch blokken imhop
 
giggitybyte
Vehikel 5-5-2007 12:17 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


denk dat je met een expansiepijpje meer klepoverlap kan hebben, want het mengsel dat uit je uitlaatpoort zou stromen wordt weer teruggeduwd.
Variabele uitlaatlengte is bewezen dat het ook invloed heeft op de prestaties bij een 4t maar minder dan variabele inlaatlengte, dus wordt dat meer toegepast.


Dat klopt, als je de perfecte 4takt uitlaat wil hebben, dan steekt ie ver achter je achterwiel door. Dat terugstromen van het mengsel je uitlaatpoort voorkomen door de antireverse pijp. Want je verliest een hoop vermogen als je uitlaatgassen weer terug je blok instroomt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
passen er ook van die monsterblokken in?


Alles kan :P Alleen dan moet ik een stuk uit mn frame zagen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
stoeptegel 5-5-2007 17:48 Print reply

Posts: 3085
Hmm,bij mij in de buurt staat er eentje te koop met kenteken.
ff alles op een rij:
-met vastgezet vliegwiel en ander uitlaatje gaat ie rond de 80
-xr75,xr100 blokken passen er plug en play in?
zijn deze makkelijk aan te komen? en voor welke prijzen?
-zijn er ook andere cilinders makkelijk aan te komen voor het blok zelf?
-ze zijn rond de 800 pleuri waard met kenteken,rijdend?
 
80 cc ownatsj
Vehikel 6-5-2007 21:05 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Hmm,bij mij in de buurt staat er eentje te koop met kenteken.
ff alles op een rij:
-met vastgezet vliegwiel en ander uitlaatje gaat ie rond de 80
-xr75,xr100 blokken passen er plug en play in?
zijn deze makkelijk aan te komen? en voor welke prijzen?
-zijn er ook andere cilinders makkelijk aan te komen voor het blok zelf?
-ze zijn rond de 800 pleuri waard met kenteken,rijdend?


er zijn, dacht ik, wel andere cilinders voor vekrijgbaar. Misschien kan je ze in Duitsland bestellen, onderdelen zijn niet duur.
Voor 800 euro heb je een behoorlijk goede Cb50 met kenteken denk ik, alleen ze zijn wel mooilijk te vinden. Op www.brommercentrum.nl heb je ze voor 895 euro, met kenteken.
Wat die Xr blokken kosten weet ik niet, ik dacht wel dat het zo in een cb-frame past.
Als je een Cb wil opvoeren, kan je het beste een vervroegend vliegwiel erop zetten.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Vehikel 7-5-2007 16:33 Print reply

Posts: 2903
Van het weekend heb ik zeer waarschijnlijk mijn Ss50 verkocht, dan kan ik op zoek gaan naar een Cb50 [kheb er al 1 op het oog waarvoor ik - als het meezit - ga bellen].
Na 20.000 km op mijn Ss gereden te hebben doe ik 'm toch weg :P Maar gelukkig gaat ie naar een bekende.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 43321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 35
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 33, 34, 35Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved