Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Project - Topic - VW LT35 oprijwagen klaar maken [Alg...
|
Pagina 3 van 6
|
Dit topic is 7305 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-6-2007 12:41 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1607/avatar) Posts: 10835 |
ach ja, als je er genoeg onderuit weet te halen is hij misschien wel lichter als wat hij nu op kenteken staat
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
User 927 |
20-6-2007 23:51 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/927/avatar) Posts: 6405 |
Gewoon al het onnodige eraf slopen voor het wegen (Zoals de laadbak ![](img/post/s/e.gif) )
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-6-2007 13:45 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/29/avatar) Posts: 8499 |
Laadbak eraf kan dus niet:
Quote:
Inrichting: VOOR VERVOER VOERTUIGEN
Dan kan ik niet ineens met een ding aankomen zonder laadbak. En dr zitten meer haken en ogen aan, zoals de achterlichten enzo die er dan ook vanaf gaan
Trouwens even gekeken op papieren:
- Massa ledig voertuig: 1820
- Laadvermogen: 1680
- Maximum massa beladen voertuig: 3500
- Maximum aslast voor: 1500
- Maximum aslast achter: 2300
Anyway, het lijkt mij wel te doen om m met de LPG keuring op, of zelfs onder de 1800 te krijgen. Logischerwijs zouden ze zelfs het laadvermogen (op de papieren) moeten verhogen als hij straks maar 1750 weegt, gekeken naar de max. massa beladen en de max aslasten
Als ik dat voor elkaar krijg is het helemaal geweldig
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
21-6-2007 14:03 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1607/avatar) Posts: 10835 |
als je dat lukt zou dat best goed zijn ja.
je kan er ook een ander (lichter) blok in hangen, dat scheelt best veel in gewicht denk ik, wel veel werk.
vraag of je een 2cv blok van theo mag lenen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
SkaBla [Pim] |
21-6-2007 14:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/646/avatar) Posts: 4659 |
Als je nog ff wacht dan weegt ie steeds minder! Wat een roest jonge
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-6-2007 14:25 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/29/avatar) Posts: 8499 |
Nee Pim, hij word juist steeds zwaarder omdat ik er allemaal 3mm plaat in las zodat hij de komende 50jaar niet meer doorrot
En een ander blok ben ik niet echt van plan, als ik dit blok een keer afspuit (bij de shell, is die vetafscheider tenminste echt een keer nuttig), is het ook alweer 5 kilo lichter ofzo
Maar zorgen dat alle losse dingen eruit zijn, zoals oprijplaten, reservewiel, boordgereedschap, lier, kleinere accu erin, loszittende roest eraf, etc. zal wel al het nodige gewicht schelen. Dan een keer van te voren op een weegbrug rijden, vind het wel handig als ik zelf al op een kilo of 20 nauwkeurig weet hoeveel hij weegt voordat ze m bij de RDW gaan wegen
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Leen |
21-6-2007 15:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2858/avatar) Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Nee Pim, hij word juist steeds zwaarder omdat ik er allemaal 3mm plaat in las zodat hij de komende 50jaar niet meer doorrot ![](img/post/s/e.gif)
En een ander blok ben ik niet echt van plan, als ik dit blok een keer afspuit (bij de shell, is die vetafscheider tenminste echt een keer nuttig), is het ook alweer 5 kilo lichter ofzo
Maar zorgen dat alle losse dingen eruit zijn, zoals oprijplaten, reservewiel, boordgereedschap, lier, kleinere accu erin, loszittende roest eraf, etc. zal wel al het nodige gewicht schelen. Dan een keer van te voren op een weegbrug rijden, vind het wel handig als ik zelf al op een kilo of 20 nauwkeurig weet hoeveel hij weegt voordat ze m bij de RDW gaan wegen
en passagiersstoel eruit halen, want je wagen word gemeten met 80 kilo op de stoelen.
als je stoelen eruit haalt scheelt dat 80 kilo per stoel dus.
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-6-2007 15:53 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/29/avatar) Posts: 8499 |
haha, en dan krijg ik straks de mededeling op het kenteken van dat er maar 1 persoon in mag zitten :P
ik had ze btw ook nog gemaild, beetje tegenstrijdige verhalen:
Quote:
Geachte heer Loomans,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als het voertuig gekeurd moet worden voor een LPG installatie hoeft deze niet te zijn voorzien van APK.
Het voertuig wordt niet opnieuw gewogen. We nemen het aantal liters van de gastank en vermenigvuldigen deze met 0,8. Het gewicht wat daaruit komt tellen we op bij de massa ledig van de auto.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Vaag dus. In ieder geval voor de zekerheid al het overtollige gewicht toch maar eraf gooien voordat ik m laat keuren
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
21-6-2007 15:56 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1436/avatar) Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
haha, en dan krijg ik straks de mededeling op het kenteken van dat er maar 1 persoon in mag zitten :P
ik had ze btw ook nog gemaild, beetje tegenstrijdige verhalen:
[...]
Vaag dus. In ieder geval voor de zekerheid al het overtollige gewicht toch maar eraf gooien voordat ik m laat keuren
olie en kvs eruit:P
maar inhoud tank *0,8 mss is dichtheid van lpg 0,8 oid?
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-6-2007 15:58 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/29/avatar) Posts: 8499 |
geen idee, ze zullen wel een X aantal installaties compleet gewogen hebben, en daarna gekeken hebben naar de gemiddelde tankinhoud, en daaruit op 0,6 uitgekomen zijn, en dan voor de zekerheid maar op 0,8 gaan zitten ofzo
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Leen |
21-6-2007 15:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2858/avatar) Posts: 26877 |
Maare, gast die ik ken had een 3.0 v6 in een c ascona gebouwd, daarmee kwam die boven max aslast op de voorwielen.
toen moest ie zn passagiersstoel eruit halen, dan was de wagen 80 kilo lichter, en mocht het blok precies met max aslast.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 21-6-2007 om 16:00 uur.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
21-6-2007 16:03 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4778/avatar) Posts: 9841 |
nee je mag je gastank toch maar voor 80% vullen... vandaar die 0,8 wss.
Blok is 140 kg... denk dat je weinig lichters vind (niet dat het blok zo licht is maar het is de moeite niet).
alwin..waar loopt dat ding op? carb of kjet? normaal bedoel ik dan..zonder elpeegee.
|
|
Too cool for school! |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
21-6-2007 16:13 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/29/avatar) Posts: 8499 |
Dr zit een Solex 30/35 PDSIT carb op
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
21-6-2007 16:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4778/avatar) Posts: 9841 |
ik vind het echt schandelijk hoe verhoerd dat blok eigenlijk is.
hebben ze overal maar ondergehangen... en beetje van..ow... euh... wacht...hier doen we een carb op.
ff rommelen in de ouderommelbak...zo..hee..een solex.
bij audi.... hmm...nee... maar...we hebben ruimte over onder de kap...weet je wat! we gooien er een fucking cilinder bij!
en bij die porsche..hm..mja....hmm... ok.. hij past... en euh.. laten we anders euh... misschien... gewoon ipv carb een injectiesysteem erinzetten...maar dan wel iets gaars...anders wordt het duur.
|
|
Too cool for school! |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
22-6-2007 12:57 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/29/avatar) Posts: 8499 |
Ik vind het niet zo'n ramp, als er iets kapot gaat is dr tenminste spul te vinden om t te maken
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Dit topic is 7305 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 6
|
|