Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - VW LT35 oprijwagen klaar maken [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - VW LT35 oprijwagen klaar maken [Alg...
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 7296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hier_ben_ik - Administrator 12-4-2007 23:19 Print topicpost

Posts: 8499
Welkom bij mijn project 'VW LT35 oprijwagen klaar maken'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
Members zijn vervelend :-|

mcdronkz 12-4-2007 23:24 Print reply

Posts: 32777
Nou, ben erg benieuwd naar de vorderingen !

Keep us posted.
 
helly 12-4-2007 23:25 Print reply

Posts: 2424
orgineel
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
BIET 12-4-2007 23:26 Print reply

Posts: 22355
Je hebt zown aparaat gekocht omdat het wel is handig kan zijn?. Mar heb je vdr wel normale auto dan. Vind hem wel gangster, blijft ie oranje?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mtx-motard 12-4-2007 23:39 Print reply

Posts: 14947
weet je wel hoeveel brommers daar op passen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mulder 12-4-2007 23:59 Print reply

Posts: 13701
Heb je hier een rijbewijs voor en zo ja Rijd je ook voor anderen tegen betaling?
 
Hier_ben_ik - Administrator 13-4-2007 0:00 Print reply

Posts: 8499
Ja ik heb ook nog wel een paar andere autos, voornamelijk rijd ik in m'n astra:



, maar ik heb ook nog een Alto, eigenlijk bedoeld voor door de bossen te rijden (dat komt er nooit van) en voor als m'n vriendin dr rijbewijs heeft en thuis de auto niet kan lenen oid.

Ik handel wel eens wat in autotjes, en dan is het handig als ik niet elke keer m'n vader of m'n broertje mee hoef te nemen. Met dit ding kan ik alleen gaan, en gaan wanneer het mij uitkomt

En eigenlijk kan je zowat alles meeslepen met dit ding, mag 1700 kilo laden, platte bak, lier, dus mogelijkheden te over.

Ik wil 'm ook mee naar de BM nemen, voor als er uitvallers zijn onderweg ofzo dat ik voor sleepdienst kan spelen


edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Heb je hier een rijbewijs voor en zo ja Rijd je ook voor anderen tegen betaling?

Heb een rijbewijs ja, en als hij af is zit dat laatste ook wel in de planning Genoeg mensen die ff een niet-rijdende auto verplaatst willen hebben.

Wat ik niet van plan ben is 'm uit te lenen zegmaar.. als iemand dat ding kan gebruiken ben ik er gewoon bij, anders gaat alles toch maar stuk enzo, dus ze kunnen 'm huren incl chauffeur

Maar zo ver is het nog ff niet.


edit 2:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[..]

Vind hem wel gangster, blijft ie oranje?

Ja, ik wil hem nog opvallender oranje hebben
Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 13-4-2007 om 0:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Hier_ben_ik op 13-4-2007 om 0:05 uur.
 
Members zijn vervelend :-|
Henk-88 13-4-2007 0:07 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Ik wil 'm ook mee naar de BM nemen, voor als er uitvallers zijn onderweg ofzo dat ik voor sleepdienst kan spelen




Er komen er steeds méér met een rotte auto idd em jij bent er nu goed op voorbereid

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 13-4-2007 om 0:07 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Hier_ben_ik - Administrator 13-4-2007 0:09 Print reply

Posts: 8499
Ja, en er wilde iemand met een gare quad komen ofzo.. nu is alles mogelijk

Maar denk ook aan brandhout halen voor het kampvuur enzo, hier gaat meer op dan op een aanhanger (en die aanhanger kan er ook nog wel achter..)
 
Members zijn vervelend :-|
Frysk 13-4-2007 8:08 Print reply

Posts: 34930
MAN is toch van VW ?
want dit model lijkt wel wat op de oudere MAN's
 
giggitybyte
Gideon 13-4-2007 8:09 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Ja, en er wilde iemand met een gare quad komen ofzo.. nu is alles mogelijk

Maar denk ook aan brandhout halen voor het kampvuur enzo, hier gaat meer op dan op een aanhanger (en die aanhanger kan er ook nog wel achter..)


Moet ik me aangesproken voelen, of is dit naar eat my dust gericht?
 
SSTjoener
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-4-2007 10:59 Print reply

Posts: 10835
hee alwin ik kom wel een keer kijken naar je oprijwagen.

hoe oud is hij eigenlijk?

en staat hij op grijs kenteken?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Hier_ben_ik - Administrator 13-4-2007 12:55 Print reply

Posts: 8499
Het schijnt origineel idd een MAN geweest te zijn, maar omdat hij te klein was oid hebben ze er VW op gezet
Als onderdelen via VW niet te krijgen zijn, lukt het schijnbaar vaak wel via MAN, mja, druk kan ik me er niet echt om maken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]


Moet ik me aangesproken voelen, of is dit naar eat my dust gericht?

Ik weet niet, iemand had het laatst over dat ie wel naar de BM wilde maar zn quad niet echt vertrouwde ofzo


Joost:
Hij is van 77. Staat (geloof ik) wel op grijs kenteken, maar niet op naam van bedrijf omdat het toch een oldtimer is, dus geen wegenbelasting, en het belastingtechnisch interessanter is om 'm prive te hebben. En aangezien ie toch oldtimer is ga ik maar legale LPG in leggen, zo terugverdiend, zeker als je m zelf inbouwt is t goed te doen..
 
Members zijn vervelend :-|
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-4-2007 13:01 Print reply

Posts: 10835
Dit is gewoon een LT, MAN is als hij boven bepaald gewicht is (3,5 of 5 ton, dat weet ik zo niet)
Ligt een audi motor in geloof ik.

Maar als het toch een oldtimer is maakt het niet uit of het een grijze is.

Overigens kan je hem niet eens op naam van je bedrijf zetten aangezien je een eenmanszaak hebt. (toch?)
Dat je hem voor de belasting als prive of zakelijk gebruikt is een ander verhaal, maar dan is prive waarschijnlijk makkelijker ja.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Arjanus 13-4-2007 13:03 Print reply

Posts: 9073
hmm ik denk dat ik nog wel eens van jou diensten gebruik kan gaan maken mits je niet te duur in de uren ben

misschien een id tje voor de nurburgring meeting ook ?
 
lieber nurburgring als ehering
Hier_ben_ik - Administrator 13-4-2007 13:22 Print reply

Posts: 8499
Hij is 3,5 ton (LT35), op t kleppendeksel staat VW en Audi teken, maar een blok van een Volvo 940 past er ook in schijnbaar. Maar zolang het blok niet kapot is ligt het daar goed t krijgt gewoon onderhoud en als het kapot gaat verzin ik wel weer wat anders.

Op naam van bedrijf zetten kan wel, in mijn geval zelfs op 2 manieren: ik kan hem in bedrijfsvoorraad zetten, net als de andere autos die ik koop, maar je kunt ook iets aanvragen zodat hij toch op naam van bedrijf staat ivm wegenbelasting. Hij staat dan fysiek nog wel op mijn naam (ik ben de rechtspersoon blabla), maar op papier is hij van bedrijf. Wel interessant, maar niet met een oldtimer die ik ook privé gebruik, want dan zitten ze weer te zeveren met bijtelling etc.



Heb al eens wat na zitten denken over uurtarief enzo.. ook voor onbekende mensen. Denk dat het iets word van 50cent/km ofzo incl chauffeur en brandstof, met een minimaal bedrag eraan (50e ofzo) om te voorkomen dat ik van Someren naar Deurne moet gaan liggen rijden voor 8 euro, want dan ga ik liever vissen -> er is altijd wel wat te regelen, maar dan moet ie wel eerst af zijn.
Nurburgringmeeting kan ook evt. ja als hij af is.


Hij moet eerst af zijn.. ik wil t gelijk goed doen, want als ik er eenmaal mee rond aan het rijden ben komt het er toch niet meer van, ik ken mezelf. Kort wat er nog moet gebeuren (ongeveer in deze volgorde):

- bodem lassen (al half klaar)
- blok ff nakijken en std spul als olie, distributieriem etc vervangen
- olie bak en cardan vervangen
- remmen nalopen / vervangen (lopen nu aan)
- nog wat kleine rubbertjes vervangen
- bak eraf en ff chassis nalopen
- dynamo weer ff goed in elkaar zetten (hij werkt wel alweer)
- banden vervangen denk ik, zijn kurkdroog
- uitlaat fixen
- ruitenwissers fixen
- alles ff spuiten en tectyleren
- nog wat kleine dingetjes
- APK keuren

- LPG inbouwen en keuren

- lier nakijken
- fatsoenlijke werklampen erop maken
- zwaailicht maken
- radio maken
- cabine isoleren (t maakt nogal wat herrie als je er mee rijd op de snelweg, en in de winter krijg je de cabine niet fatsoenlijk warmgestookt, isolatie helpt tegen beide problemen )
- watertank eronder fixen
- iets van goede gereedschapsbak maken
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 7296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved