Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - rs 250 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - rs 250 [Algemene vragen]
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 6215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RB 23-9-2006 15:20 Print reply

Posts: 504
wat een ingreep zeg,het lijkt mij dat je onder andere motor rijdt om van het hele brommer gesleutel/opvoeren/vastloop gezijk af te zijn...

ik moet er niet aan denken dat ik zover moet gaan met sleutelen aan mijn motor,maar bij een 2 takt ligt dat natuurlijk ook wel anders,het sleuteld wat makkelijker en als je het echt leuk vind om te doen waarom ook niet.. verschil moet er zijn

Dit bericht is gewijzigd door RB op 23-9-2006 om 15:21 uur.
 
mblover 23-9-2006 16:17 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
kortom zon ding is veel te duur als je kijkt wat je er voor terug krijg.
volgens mij is dat een rotax blok of niet?
of suzuki





Rotax is op rs125,
toen ik dat ooit vroeg toen vermoorde Mar me bijna

Rs250 was volgens mij soesblok ja.
 
StefanB 23-9-2006 16:21 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


sinds het niet om een gewone revisie gaat maar om de revisie van een RS250 waar je normaal gesproken niet eens aan begint

hm even heel ruw... 30% voltooid... kosten tot nu toe 1250,00...
1250x3 is 3750,00euro´tjes... waar je een andere betere voor hebt (met gereviseerde motor)

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 23-9-2006 om 13:02 uur.


rs250 blok is opzich niks bijzonders hoor, heeft ook gewoon om de zoveel tijd een revisie nodig net zoals de meeste 2takt blokken..

maarja rs-girl, hoe denk je dat die krukas in elkaar gezet word in de fabriek? persen ze em ook gewoon hoor..

op www.rgv250.co.uk zitten ook zat figuren in de racerij die hun kruk gewoon reviseren.. (nieuwe drijfstangen en lager + keerring int midden..) is nog best betaalbaar en je hebt een kruk die weer zo goed als nieuw is.
 
E24 M30b35@GT3576
aprilia rs 50 girl 25-9-2006 11:18 Print reply

Posts: 4805
@hondamt7
je kunt aan de buitenkant van een kruk niet zien of die gaar is of niet, moet je denk wel weten?
de kans dat ie goed is is 50%, straks zit er weer vol vermogen op en als die dan blijkt niet goed te zijn en me bigend lager loopt er uit dan gaat k beetje flippe en tis idd een suzuki rgv 250 blok

@inlaatpoort
waarom loop je nou weer te huilen?
het project is wel verder af dan 30% had het alleen niet verder gezet
en nee k ben niet zo heel stom bezig als jij denkt, maar dat zul je wel niet kunne begrijpen omdat je 16 bent en je zelf heel tof vind met je ktm

@almer
als je goed kijkt zie je dat er ook banden ketting tandwielen en weet k het wat allemaal vervangen is. dan lopen de kosten wel erg op ja

@RB
ik kan der ook niet kapot verkopen.. en je leert er wel een hoop van als je aan zoiets begint

@stefanB
ook jij zou moeten weten dat als je zo een kruk uit elkaar laat halen dat het risico dat die verrot loopt gewoon groter is dan een 2ehands nieuwe kruk er in te zetten
of wist je soms niet dat er een lasnaald op zit op de kruk en als je der op nieuw laat persen die lasnaald beetje weg is?
en dan nog die andere kruk koste me 50 euro! daar ken je der niet voor laten persen

maar goed zo te zien vinde jullie het allemaal maar beetje erg overdreven en zonde van het geld..

nou ik dus duidelijk niet en heb het er gewoon wel voor over
een motor kapot verkopen schiet niet op want dan krijg je er amper meer wat voor.
 
henkie
Vuile Beunkoe 3-10-2006 23:26 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia rs 50 girl
Meesterlijke afkraakpost _0_


nou we zijn al een week verder, nog wat gebeurd ?

ik wens je alle succes en mijn steun hebbie



Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 3-10-2006 om 23:28 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
aprilia rs 50 girl 3-10-2006 23:29 Print reply

Posts: 4805
euhmz..

blok is der weer ondervandaan door bepaalde redenen..
zijn de bak aant uit sjimme
lagers en keerringe nog even geduldig wachten
en tijd is handig.. veelste druk helaas
mja heb de tijd, mooie weer is toch al voorbij
dus straks de stalling in. denk ik wil der geen pekelfiets van maken.

k weet nog niet hoe het gaat lopen

 
henkie
Vuile Beunkoe 3-10-2006 23:30 Print reply

Posts: 6114


komt wel goed, beter lekker de tijd ervoor nemen dan dat ie dalijk na 10 meter weer de soep in draait.


 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
aprilia rs 50 girl 6-10-2006 17:42 Print reply

Posts: 4805
idd geen zin an..
en gaat allemaal nog meer koste..

mja 100 euro meer of minder maakt ook vrij weinig meer uit
 
henkie
BSTS 6-10-2006 18:30 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia rs 50 girl
@hondamt7
je kunt aan de buitenkant van een kruk niet zien of die gaar is of niet, moet je denk wel weten?
de kans dat ie goed is is 50%, straks zit er weer vol vermogen op en als die dan blijkt niet goed te zijn en me bigend lager loopt er uit dan gaat k beetje flippe en tis idd een suzuki rgv 250 blok

@inlaatpoort
waarom loop je nou weer te huilen?
het project is wel verder af dan 30% had het alleen niet verder gezet
en nee k ben niet zo heel stom bezig als jij denkt, maar dat zul je wel niet kunne begrijpen omdat je 16 bent en je zelf heel tof vind met je ktm

@almer
als je goed kijkt zie je dat er ook banden ketting tandwielen en weet k het wat allemaal vervangen is. dan lopen de kosten wel erg op ja

@RB
ik kan der ook niet kapot verkopen.. en je leert er wel een hoop van als je aan zoiets begint

@stefanB
ook jij zou moeten weten dat als je zo een kruk uit elkaar laat halen dat het risico dat die verrot loopt gewoon groter is dan een 2ehands nieuwe kruk er in te zetten
of wist je soms niet dat er een lasnaald op zit op de kruk en als je der op nieuw laat persen die lasnaald beetje weg is?
en dan nog die andere kruk koste me 50 euro! daar ken je der niet voor laten persen

maar goed zo te zien vinde jullie het allemaal maar beetje erg overdreven en zonde van het geld..

nou ik dus duidelijk niet en heb het er gewoon wel voor over
een motor kapot verkopen schiet niet op want dan krijg je er amper meer wat voor.



de krukas lijkt gaar, en dat ding was gewoon brak afgesteld.


op de naald rijden moet wel kunnen, als die tenminste goed is afgesteld.
moet die onderin ook genoeg mengels krijgen
 
sprintjah
motorchicky 6-10-2006 19:54 Print reply

Posts: 1210
hmmz klinkt best bekent! mn broer had ook veel problemen met zijn rs250. begon met de powervalves en uiteindelijk bleek er tog iets heel erg fout te zitten omdat hij helemaal niet meer wilde starte, terwijl er niks te vinden was waar het aan kon liggen... uiteindelijk moest de motor dus naar een man die groot deel van zijn leven bij dragraces heeft gesleutelt.
op 1 of andere manier blijft de rs kleine problemen hebben, nu heeft mn broer opeens vermogenverlies...
khoop dat je je machientje weer snel aan de praat krijgt!! al heb je geluk dat het nu tog pokkeweer is dus je mist nix!
 
probeer me maar bij te houden!:P
Kampersjaak 6-10-2006 19:55 Print reply

Posts: 12285
blij dat ik mijn rs 250 verkocht heb

als er nog ooit 1 komt, komt er een rd/rg 500 blok onder te hangen

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 6-10-2006 om 19:56 uur.
 
oderint dum metuant
motorchicky 6-10-2006 19:58 Print reply

Posts: 1210
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
blij dat ik mijn rs 250 verkocht heb

als er nog ooit 1 komt, komt er een rd/rg 500 blok onder te hangen

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 6-10-2006 om 19:56 uur.




haha ik wilde eerst ook een rs250...tog maar niet gedaan als ik zie wat het mn broer voor tijd en geld heft gekocht! is echt vette motor, alleen beetje slecht voor je centjes
 
probeer me maar bij te houden!:P
aprilia rs 50 girl 6-10-2006 21:59 Print reply

Posts: 4805
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



de krukas lijkt gaar, en dat ding was gewoon brak afgesteld.


op de naald rijden moet wel kunnen, als die tenminste goed is afgesteld.
moet die onderin ook genoeg mengels krijgen


als jij dat dus denkt heb jij echt geen verstand van 2takten
en der is echt niets gaars aan dat ding te zien.. (de krukas heb k het over)

en ook jij weet niet hoe mijn motor afgesteld was aangezien je der nooit gehoord heb de bougiejs gezien heb of er op gereden heb enz enz

als je niet weet waar je over praat zeg dan maar niets
 
henkie

Dit topic is 6215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved