k ga er niet tege over hem beginne..
krijg er toch geen cent van, weet k nu al.. dus boos worden heeft geen zin.
en ja normaal gesproken koop je dan een andere maar zit te veel waarde aan en straks is ze weer zo goed als nieuw kan der ook niet kapot verkopen
Is de krukas/drijfstang nog heel na het "vastlopen"?
ik had eens een 2t motor en die was vastgelopen door een gare zuiger. tijdens het openhalen constateerde ik ook een versleten drijfstang en lagering. kosten nieuwe drijfstang incl montage: 150 euro. maar ik had wel de zekerheid dat dat niet meer problemen zou zorgen. tijdens het vastnaaien had mn drijfstang ook een opdonder gehad en dat was overduidelijk zichtbaar. het was wel een wonder dat mn cilinder ongedeert bleef....
dus beter check je dat ff indien je dat nog niet gedaan heb.
succes.
JUIST als de zuigers van een 2 cilinder 2 takt niet tegelijk op en neer gaan gaat het zaakje trillen als een gek. dynamisch gezien is het ongelijk plaatsen van de zuigers niet gunstig. Als de dezelfde slagen hebben dan is de motor veel rustiger. maar de drijfstangen staan niet precies op 1 lijn als ik het goed zie, dat is omdat het een V motor is en geen lijn motor.
is een oud reply maar er is hopelijk wel meer duidelijkheid.
bij zo een krukas doe je er niet verstandig aan om die opnieuw te laten persen aangezien der een lasnaald zit en de kans groot is dat het fout gaat als die uit elkaar geweest is
naja mijn krukas is met succes geperst. trouwens in de motorcross is dat heel normaal hoor. maar ja, met een 2 cilinder zal dat idd lastiger zijn. maar als het goed en vakkundig gedaan wordt dan is de kans op falen klein hoor.
k ga dat risico niet nemen..
regel k wel een andere krukas..
als er idd niets te regelen valt word het idd een hele nieuwe of tog laten persen maar het liefst niet