Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda mb racer profielwerkstuk [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda mb racer profielwerkstuk [Alg...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 15-1-2007 14:08 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazje
jazeker is die cilinder van aaron en jazeker was hij niet 39 maar over de 40, de zuiger pastte ook al niet goed.
Echt een oplichter idd!



hebben jullie het over die vent die de cilinders voor 90,- verkocht ? zoja.. is yd een naaier
 
giggitybyte
Fabio 15-1-2007 15:08 Print reply

Posts: 1737
ja, daar hebben we het over. Zuiger pastte bij mij ook niet goed, was te klein. De cilinder kostte mij 75€ excl. Honen 20€ en een nieuwe prox was iets van 23€. Nu heb ik voor 124.20 incl verz. een belg met 40,25mm. Veel te duur!
 
Bazje 15-1-2007 16:23 Print reply

Posts: 174
ja onze cilinder heeft ons nu dus in totaal 220 euro gekost maar lopen zal ie iig wel
 
NSR2 Chauffeur 15-1-2007 16:26 Print reply

Posts: 703
Hoe zit het met de kosten dan? Alles zelf betalen?? duur profiel werstuk dan , maar wel heel mooi!!
 
Sypie_Honda 15-1-2007 16:30 Print reply

Posts: 13830
maare je hebt dus wel een carter met een stalen linkerkrukas lagerhuis?

wat grappig dat jullie je HM167's allemaal zo duur hebben

ik had mijntes voor 30€ op 39.50, ff boren en honen tot 39.75 en een vertex zuiger der in. voor 80€ een gloednieuwe HM167

er ligt bij ons op het werk nog een van 39.00 mm , maar daar wil die kerel niet van af
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
prijs 15-1-2007 16:31 Print reply
Posts: 380
zozo wat een bedragen...
mn broer had em voor 26,50 inclusief verzendkosten (40 mm)

is deze cilinder altijd zo dood als een pier onderin de toeren ?
 
hoi
Sypie_Honda 15-1-2007 16:32 Print reply

Posts: 13830
neu bij mij niet echt

met wat voor uitlaat rij je?

en issie getunend?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Almer 15-1-2007 17:04 Print reply

Posts: 3325
Hmm, leuk werkstuk!

Maarr... Het is maximaal 50cc (hele goede keus van die begeleiders!), en als je nu op gaat boren worden het toch alleen maar meer cc's? Ziet er verder allemaal leuk uit! Wat ga je verder doen met het blok? Balansas, kickstartertandwielen, oliepomp, krukas (opvullen?), drijfstang..?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Bazje 15-1-2007 17:34 Print reply

Posts: 174
ja we moesten dus een 50cc cilinder gebruiken, we zitten op het gymnasium dus de begeleiders weten niks van opboren enz.
Maar de balans as is er idd uit. Oliepomp eraf natuurlijk en mooi dopje voor gekregen. Krukas en drijfstang doen we niks aan.

Van Helden raadde ons aan om de kickstarter eruit te laten, maar dat kleine beetje vermogensverlies nemen we dan wel voor lief i.p.v. hele tijd aanlopen...

Ik betaal het project zelf, eigenlijk omdat ik dit al langer van plan was en zo dus mooi kan combineren

Weet iemand btw of 18mm niet te klein is, want als ik die berkening doe uit de faq komen er alleen getallen boven de 20 uit?
 
Joel_koningslust 15-1-2007 17:43 Print reply

Posts: 14514
ik weet het niet maar als je het als profielwerkstuk gebruikt moet je niet alles zelf doen dan
?

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Bazje 15-1-2007 17:55 Print reply

Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik weet het niet maar als je het als profielwerkstuk gebruikt moet je niet alles zelf doen dan
?



Wij zitten op een gymnasium en niet op een technische school, dus dat hoeft niet. Maar wel alles berekenen idd daarom moest ik ook de keus van een 18mm verantwoorden met een berekening maar die komt niet helemaal uit...
 
John Huijben 15-1-2007 18:00 Print reply

Posts: 2433
18mm is primaa op 50cc,
in die berekening voor de carburateurgroote berekenen zit zon correctiewaarde, die moet je gewoon wat aanpassen.
nogal loze berekening verder hoor.

wel jmmr dat jullie het tunewerk laten doen, bedoeling van zon werkstuk is toch om zelf iets te doen lijkt me
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Vuile Beunkoe 15-1-2007 18:00 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bazje
[...]


Wij zitten op een gymnasium en niet op een technische school, dus dat hoeft niet. Maar wel alles berekenen idd daarom moest ik ook de keus van een 18mm verantwoorden met een berekening maar die komt niet helemaal uit...


ik heb veel samengewerkt aan een pws van vriend van me , op havo. Wij hadden ook gewoon berekeningen en cils aanpassen hoor?
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Bazje 15-1-2007 21:25 Print reply

Posts: 174
Ja achteraf hadden we t vijlen enzo wel zelf kunnen. Maar ik denk dat we hier meer van geleerd hebben dan dat we zelf aan t vijlen waren gegaan en tis iig goed gedaan


 
mtlover 15-1-2007 21:44 Print reply

Posts: 2372
Hier is een opmaat in de maak voor die zeta, ook voor het pws..
 

Dit topic is 2150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved