Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - even late zien dat kreidlers ook snel zijn! [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1239 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - even late zien dat kreidlers ook sn...
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 15-11-2006 14:02 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
[...]



88 was niet ubersnel voor die tijd.. dat reden yamahas ook vaak zat..


zou best kunnen, maar met optrekken konden ze kreidlers nooit bijhouden (hoogtoerige std cilinders)

bovendien haalde grote concurrent zundapp dit nooit vaak omdat het zwaardere brommers waren en de cil zelf gewoon trager was

btw de invloed van de jappen is pas later gekomen, ten tijde van de florett waren er amper japanners, die kwamen pas later
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 15-11-2006 14:13 Print reply

Posts: 12846
Dit is tog geen geschiedenis topic?

@ Ts wat meer info/foto's is wel zo fijn.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
-Tom- 15-11-2006 14:23 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


zou best kunnen, maar met optrekken konden ze kreidlers nooit bijhouden (hoogtoerige std cilinders)

bovendien haalde grote concurrent zundapp dit nooit vaak omdat het zwaardere brommers waren en de cil zelf gewoon trager was

btw de invloed van de jappen is pas later gekomen, ten tijde van de florett waren er amper japanners, die kwamen pas later

sorry hoor maar fs1's zijn er al vanaf '69's bijvoorbeeld, dus ze waren er al vroeg bij.
Verder is 88 km/h gewoon normaal voor een standaard duitse kreidler RS, dat lopen ze fabriek af, in nederland waren dit gewoon motorfietsen.
Overigens zijn zundapps lichter gebouwd als kreidlers. Zundapps waren net zo snel.
Over die wereldrecordkreidelr, dat is amper een bromfiets te noemen, dat snappen sommige mensen nog steeds niet. Dat was zwaar gestroomlijnd, kogelvormig, en er zat een 4-traps compressor op. Overigens duurde 't wel even voordat kreidler dat record had, omdat NSU daarvoor het een lange tijd heeft gehad.
En waarom dat er nu geen records meer worden gebroken met 50cc? Omdat het niet interresant is. Verder zijn de veiligheidseisen van nu veel strenger als toen, dus de apparaten wroden dan vaak veel zwaarder.
 
FTS Member
Scozzisa 15-11-2006 14:30 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

sorry hoor maar fs1's zijn er al vanaf '69's bijvoorbeeld, dus ze waren er al vroeg bij.
Verder is 88 km/h gewoon normaal voor een standaard duitse kreidler RS, dat lopen ze fabriek af, in nederland waren dit gewoon motorfietsen.
Overigens zijn zundapps lichter gebouwd als kreidlers. Zundapps waren net zo snel.
Over die wereldrecordkreidelr, dat is amper een bromfiets te noemen, dat snappen sommige mensen nog steeds niet. Dat was zwaar gestroomlijnd, kogelvormig, en er zat een 4-traps compressor op. Overigens duurde 't wel even voordat kreidler dat record had, omdat NSU daarvoor het een lange tijd heeft gehad.
En waarom dat er nu geen records meer worden gebroken met 50cc? Omdat het niet interresant is. Verder zijn de veiligheidseisen van nu veel strenger als toen, dus de apparaten wroden dan vaak veel zwaarder.


ok nog 1 geschiedenis les voor tom dan

ik zei al eerder dat de florett er VOOR de japanners was, de gewone florett [niet de rs] was er al sinds '51, en me pa had een van de eerste
oftewel die yamaha was er pas zo'n 18 jaar later

zundapps waren NIET lichter gebouwd als kreidlers, of je moet het over de allerlaatste hebben, de zogenaamde replica's die niet meer in duitsland zijn gemaakt maar een allegaartje zijn van imitatie onderdelen, met ook een andere cil

en wat betreft dat wereldrecord heb je gelijk, maar je moet toegeven dat het wel erg netjes was
 
-Tom- 15-11-2006 14:46 Print reply

Posts: 4151
ok, maar de kreidlers die voor de RS waren, dat waren nou niet echt snelheidsmonsters, die lopen gewoon net 80 km/h, en heb jij ooit eens iemand met dezelfde leeftijd als ons op een ei-tank zien rijden?
Overigens is een RS ook een florett.
En wat wil je zeggen, yamaha had denk ik toch wel ff iets heel veel meer ervaring met motoren als kreidler. De japanse fs1's, met 5-bak, liepen fabrieksaf 95 km/h, gewoon 50cc. Het motorblok waar het fs1 motorblok op gebaseerd is, stamt af van yamahablokken van begin '60'er jaren, de basis is vrijwel altijd hetzelfde geblevne (zelfs toen hadden ze al roterende inlaten)
 
FTS Member
User 927 15-11-2006 14:51 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
ok, maar de kreidlers die voor de RS waren, dat waren nou niet echt snelheidsmonsters, die lopen gewoon net 80 km/h, en heb jij ooit eens iemand met dezelfde leeftijd als ons op een ei-tank zien rijden?
Overigens is een RS ook een florett.
En wat wil je zeggen, yamaha had denk ik toch wel ff iets heel veel meer ervaring met motoren als kreidler. De japanse fs1's, met 5-bak, liepen fabrieksaf 95 km/h, gewoon 50cc. Het motorblok waar het fs1 motorblok op gebaseerd is, stamt af van yamahablokken van begin '60'er jaren, de basis is vrijwel altijd hetzelfde geblevne (zelfs toen hadden ze al roterende inlaten)


Dat hadden ze toen al? Dat hadden ze in de 19e eeuw al. Een van de basisontwerpen van een 2-takt was met roterende inlaat... Yamaha heeft dat niet zelf bedacht hoor

Leuke discussie verder, maar goed... Ik wil wel eens weten wat er allemaal aan die Kreidler van die kerel gaat gebeuren. Alst alleen verlagen en een SB cilinder plaatsen is, hoef ik et iig niet te volgen.

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 15-11-2006 om 14:51 uur.
 
Scozzisa 15-11-2006 14:59 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
ok, maar de kreidlers die voor de RS waren, dat waren nou niet echt snelheidsmonsters, die lopen gewoon net 88 km/h[, en heb jij ooit eens iemand met dezelfde leeftijd als ons op een ei-tank zien rijden?
Overigens is een RS ook een florett.
En wat wil je zeggen, yamaha had denk ik toch wel ff iets heel veel meer ervaring met motoren als kreidler. De japanse fs1's, met 5-bak, liepen fabrieksaf 95 km/h, gewoon 50cc. Het motorblok waar het fs1 motorblok op gebaseerd is, stamt af van yamahablokken van begin '60'er jaren, de basis is vrijwel altijd hetzelfde geblevne (zelfs toen hadden ze al roterende inlaten)


88 dus, met ei-tank

en ja dat heb ik ooit gezien
en nogmaals: fs-1 en gerelateerd was kleine 20 jaar later,

daarnaast was yamaha in de 60'ers een kleinere concurrent voor kreidler als derbi

maar mij hoor je niets negatiefs over de fs-1 zeggen, zijn ook machtig mooie dingen alleen dus wel veel jonger
 
-Tom- 15-11-2006 14:59 Print reply

Posts: 4151
geen roterende inlaat op productiebrommers/motoren
 
FTS Member
homoet exhaust 15-11-2006 15:22 Print reply
Posts: 399
yamaha fs-1 heb slechte achterbrug... heel slecht

ma verschil tussen kreidler en zundapp is de slag van het motortje zover ik weet
omdat de kreidler een kortere slag had was ie iets sneller dan een zundapp d8 ik

ma me oom had een zundapp met een 3 hand bak en die liep 120 met een 50cc
oke wel andere uitlaat en een speciaal gemaakte carb.

dus zelfs toen konden brommers al zo hard alleen moes je veel zelf maken/verbouwen
 
As I get older, the faster I used to be...
homoet exhaust 15-11-2006 15:24 Print reply
Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
224kmu, wereldrecord, 6bak, kogelvorm


205 km/h op een van veen kreidler op spa-francorchamps
snelst met een niet fabrieksracer d8 ik...
 
As I get older, the faster I used to be...
Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-11-2006 15:53 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
yamaha fs-1 heb slechte achterbrug... heel slecht

ma verschil tussen kreidler en zundapp is de slag van het motortje zover ik weet
omdat de kreidler een kortere slag had was ie iets sneller dan een zundapp d8 ik

ma me oom had een zundapp met een 3 hand bak en die liep 120 met een 50cc
oke wel andere uitlaat en een speciaal gemaakte carb.

dus zelfs toen konden brommers al zo hard alleen moes je veel zelf maken/verbouwen


geloof je het zelf
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
S1lv3r 15-11-2006 15:54 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
224kmu, wereldrecord, 6bak, kogelvorm


12 bak
 
Raffel 15-11-2006 15:56 Print reply

Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
yamaha fs-1 heb slechte achterbrug... heel slecht




geloof je t zelf? hebben wij t over dezelfde brommer? Ik hoor nooit een yamaha die de achterbrugas vastgerot heeft (dapp wel) die n kromme brug heeft (kreid wel)

fs1 brug is vele male dikker en robuuster dan dapp en kreid.. geen id waar jij die bullshit vandaan haalt hoor

 
S1lv3r 15-11-2006 15:59 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
[...]


geloof je t zelf? hebben wij t over dezelfde brommer? Ik hoor nooit een yamaha die de achterbrugas vastgerot heeft (dapp wel) die n kromme brug heeft (kreid wel)

fs1 brug is vele male dikker en robuuster dan dapp en kreid.. geen id waar jij die bullshit vandaan haalt hoor



laten we er geen discussie van maken, hoewel fs1 bruggen wel gruwelijk dun zijn
 
Raffel 15-11-2006 16:01 Print reply

Posts: 1226
dun?! er ontgaat me echt wat.. ik heb er al zat doorgeslepen en gelast (hey, dont ask ) en die dingen zijn echt wel steviger dan die buisjes van kreid en de plaatstalen brugjes van dapp

net wat teveel mensen hier die overal wat van denken te weten, maar t ook maar van horen zeggen hebben

Dit bericht is gewijzigd door Raffel op 15-11-2006 om 16:02 uur.
 

Dit topic is 2869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved