Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - even late zien dat kreidlers ook sn...
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 2869 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Scozzisa |
15-11-2006 14:02 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raffel
[...]
88 was niet ubersnel voor die tijd.. dat reden yamahas ook vaak zat..
zou best kunnen, maar met optrekken konden ze kreidlers nooit bijhouden (hoogtoerige std cilinders)
bovendien haalde grote concurrent zundapp dit nooit vaak omdat het zwaardere brommers waren en de cil zelf gewoon trager was
btw de invloed van de jappen is pas later gekomen, ten tijde van de florett waren er amper japanners, die kwamen pas later
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
15-11-2006 14:13 |
Posts: 12846 |
Dit is tog geen geschiedenis topic?
@ Ts wat meer info/foto's is wel zo fijn.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
-Tom- |
15-11-2006 14:23 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
zou best kunnen, maar met optrekken konden ze kreidlers nooit bijhouden (hoogtoerige std cilinders)
bovendien haalde grote concurrent zundapp dit nooit vaak omdat het zwaardere brommers waren en de cil zelf gewoon trager was
btw de invloed van de jappen is pas later gekomen, ten tijde van de florett waren er amper japanners, die kwamen pas later
sorry hoor maar fs1's zijn er al vanaf '69's bijvoorbeeld, dus ze waren er al vroeg bij.
Verder is 88 km/h gewoon normaal voor een standaard duitse kreidler RS, dat lopen ze fabriek af, in nederland waren dit gewoon motorfietsen.
Overigens zijn zundapps lichter gebouwd als kreidlers. Zundapps waren net zo snel.
Over die wereldrecordkreidelr, dat is amper een bromfiets te noemen, dat snappen sommige mensen nog steeds niet. Dat was zwaar gestroomlijnd, kogelvormig, en er zat een 4-traps compressor op. Overigens duurde 't wel even voordat kreidler dat record had, omdat NSU daarvoor het een lange tijd heeft gehad.
En waarom dat er nu geen records meer worden gebroken met 50cc? Omdat het niet interresant is. Verder zijn de veiligheidseisen van nu veel strenger als toen, dus de apparaten wroden dan vaak veel zwaarder.
|
|
FTS Member |
|
Scozzisa |
15-11-2006 14:30 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
sorry hoor maar fs1's zijn er al vanaf '69's bijvoorbeeld, dus ze waren er al vroeg bij.
Verder is 88 km/h gewoon normaal voor een standaard duitse kreidler RS, dat lopen ze fabriek af, in nederland waren dit gewoon motorfietsen.
Overigens zijn zundapps lichter gebouwd als kreidlers. Zundapps waren net zo snel.
Over die wereldrecordkreidelr, dat is amper een bromfiets te noemen, dat snappen sommige mensen nog steeds niet. Dat was zwaar gestroomlijnd, kogelvormig, en er zat een 4-traps compressor op. Overigens duurde 't wel even voordat kreidler dat record had, omdat NSU daarvoor het een lange tijd heeft gehad.
En waarom dat er nu geen records meer worden gebroken met 50cc? Omdat het niet interresant is. Verder zijn de veiligheidseisen van nu veel strenger als toen, dus de apparaten wroden dan vaak veel zwaarder.
ok nog 1 geschiedenis les voor tom dan
ik zei al eerder dat de florett er VOOR de japanners was, de gewone florett [niet de rs] was er al sinds '51, en me pa had een van de eerste
oftewel die yamaha was er pas zo'n 18 jaar later
zundapps waren NIET lichter gebouwd als kreidlers, of je moet het over de allerlaatste hebben, de zogenaamde replica's die niet meer in duitsland zijn gemaakt maar een allegaartje zijn van imitatie onderdelen, met ook een andere cil
en wat betreft dat wereldrecord heb je gelijk, maar je moet toegeven dat het wel erg netjes was
|
|
|
|
-Tom- |
15-11-2006 14:46 |
Posts: 4151 |
ok, maar de kreidlers die voor de RS waren, dat waren nou niet echt snelheidsmonsters, die lopen gewoon net 80 km/h, en heb jij ooit eens iemand met dezelfde leeftijd als ons op een ei-tank zien rijden?
Overigens is een RS ook een florett.
En wat wil je zeggen, yamaha had denk ik toch wel ff iets heel veel meer ervaring met motoren als kreidler. De japanse fs1's, met 5-bak, liepen fabrieksaf 95 km/h, gewoon 50cc. Het motorblok waar het fs1 motorblok op gebaseerd is, stamt af van yamahablokken van begin '60'er jaren, de basis is vrijwel altijd hetzelfde geblevne (zelfs toen hadden ze al roterende inlaten)
|
|
FTS Member |
|
User 927 |
15-11-2006 14:51 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
ok, maar de kreidlers die voor de RS waren, dat waren nou niet echt snelheidsmonsters, die lopen gewoon net 80 km/h, en heb jij ooit eens iemand met dezelfde leeftijd als ons op een ei-tank zien rijden?
Overigens is een RS ook een florett.
En wat wil je zeggen, yamaha had denk ik toch wel ff iets heel veel meer ervaring met motoren als kreidler. De japanse fs1's, met 5-bak, liepen fabrieksaf 95 km/h, gewoon 50cc. Het motorblok waar het fs1 motorblok op gebaseerd is, stamt af van yamahablokken van begin '60'er jaren, de basis is vrijwel altijd hetzelfde geblevne (zelfs toen hadden ze al roterende inlaten)
Dat hadden ze toen al? Dat hadden ze in de 19e eeuw al. Een van de basisontwerpen van een 2-takt was met roterende inlaat... Yamaha heeft dat niet zelf bedacht hoor
Leuke discussie verder, maar goed... Ik wil wel eens weten wat er allemaal aan die Kreidler van die kerel gaat gebeuren. Alst alleen verlagen en een SB cilinder plaatsen is, hoef ik et iig niet te volgen.
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 15-11-2006 om 14:51 uur.
|
|
|
|
Scozzisa |
15-11-2006 14:59 |
Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
ok, maar de kreidlers die voor de RS waren, dat waren nou niet echt snelheidsmonsters, die lopen gewoon net 88 km/h[, en heb jij ooit eens iemand met dezelfde leeftijd als ons op een ei-tank zien rijden?
Overigens is een RS ook een florett.
En wat wil je zeggen, yamaha had denk ik toch wel ff iets heel veel meer ervaring met motoren als kreidler. De japanse fs1's, met 5-bak, liepen fabrieksaf 95 km/h, gewoon 50cc. Het motorblok waar het fs1 motorblok op gebaseerd is, stamt af van yamahablokken van begin '60'er jaren, de basis is vrijwel altijd hetzelfde geblevne (zelfs toen hadden ze al roterende inlaten)
88 dus, met ei-tank
en ja dat heb ik ooit gezien
en nogmaals: fs-1 en gerelateerd was kleine 20 jaar later,
daarnaast was yamaha in de 60'ers een kleinere concurrent voor kreidler als derbi
maar mij hoor je niets negatiefs over de fs-1 zeggen, zijn ook machtig mooie dingen alleen dus wel veel jonger
|
|
|
|
-Tom- |
15-11-2006 14:59 |
Posts: 4151 |
geen roterende inlaat op productiebrommers/motoren
|
|
FTS Member |
|
homoet exhaust |
15-11-2006 15:22 |
Posts: 399 |
yamaha fs-1 heb slechte achterbrug... heel slecht
ma verschil tussen kreidler en zundapp is de slag van het motortje zover ik weet
omdat de kreidler een kortere slag had was ie iets sneller dan een zundapp d8 ik
ma me oom had een zundapp met een 3 hand bak en die liep 120 met een 50cc
oke wel andere uitlaat en een speciaal gemaakte carb.
dus zelfs toen konden brommers al zo hard alleen moes je veel zelf maken/verbouwen
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
homoet exhaust |
15-11-2006 15:24 |
Posts: 399 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
224kmu, wereldrecord, 6bak, kogelvorm
205 km/h op een van veen kreidler op spa-francorchamps
snelst met een niet fabrieksracer d8 ik...
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
15-11-2006 15:53 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
yamaha fs-1 heb slechte achterbrug... heel slecht
ma verschil tussen kreidler en zundapp is de slag van het motortje zover ik weet
omdat de kreidler een kortere slag had was ie iets sneller dan een zundapp d8 ik
ma me oom had een zundapp met een 3 hand bak en die liep 120 met een 50cc
oke wel andere uitlaat en een speciaal gemaakte carb.
dus zelfs toen konden brommers al zo hard alleen moes je veel zelf maken/verbouwen
geloof je het zelf
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
S1lv3r |
15-11-2006 15:54 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
224kmu, wereldrecord, 6bak, kogelvorm
12 bak
|
|
|
|
Raffel |
15-11-2006 15:56 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
yamaha fs-1 heb slechte achterbrug... heel slecht
geloof je t zelf? hebben wij t over dezelfde brommer? Ik hoor nooit een yamaha die de achterbrugas vastgerot heeft (dapp wel) die n kromme brug heeft (kreid wel)
fs1 brug is vele male dikker en robuuster dan dapp en kreid.. geen id waar jij die bullshit vandaan haalt hoor
|
|
|
|
S1lv3r |
15-11-2006 15:59 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raffel
[...]
geloof je t zelf? hebben wij t over dezelfde brommer? Ik hoor nooit een yamaha die de achterbrugas vastgerot heeft (dapp wel) die n kromme brug heeft (kreid wel)
fs1 brug is vele male dikker en robuuster dan dapp en kreid.. geen id waar jij die bullshit vandaan haalt hoor
laten we er geen discussie van maken, hoewel fs1 bruggen wel gruwelijk dun zijn
|
|
|
|
Raffel |
15-11-2006 16:01 |
Posts: 1226 |
dun?! er ontgaat me echt wat.. ik heb er al zat doorgeslepen en gelast (hey, dont ask ) en die dingen zijn echt wel steviger dan die buisjes van kreid en de plaatstalen brugjes van dapp
net wat teveel mensen hier die overal wat van denken te weten, maar t ook maar van horen zeggen hebben
Dit bericht is gewijzigd door Raffel op 15-11-2006 om 16:02 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 2869 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|