Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GT50 drag project. [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 939 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GT50 drag project. [Algemene...
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-mbx 14-12-2006 20:26 Print reply

Posts: 1688
echt leuk om te zien dat meer mensen heel fanatiek met dit soort dingen zijn!
echt om een voorbeeld aan te nemen.

ben benieuwd of je mee gaat doen aan de friese sprints? (jubbega damwoude genemuiden etc)
 
ik vlam je..
suzuki gt50 14-12-2006 20:30 Print reply

Posts: 561
wie weet ...
greetz
 
Sypie_Honda 14-12-2006 20:35 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]


die heeft mijn broer er in gedremelt!!



wow

dan kunnen jij en je broer zeker wel wat!
nogmaals die cilinder is echt super!

echt wel respect voor deze mannen

edit, ik hoop dit ding ff in het echt te zien @ jubbega 07'!

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 14-12-2006 om 20:40 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 14-12-2006 20:42 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


wow

dan kunnen jij en je broer zeker wel wat!
nogmaals die cilinder is echt super!

echt wel respect voor deze mannen

edit, ik hoop dit ding ff in het echt te zien @ jubbega 07'!

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 14-12-2006 om 20:40 uur.




echt mooi projekt kan ik en vele anderen nog wat van leren

respect.
 
giggitybyte
suzuki gt50 14-12-2006 20:45 Print reply

Posts: 561
dank je .
het is vooral mijn broer die het technische doet, hij is een echte kunstenaar


Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 14-12-2006 om 20:45 uur.
 
Erik 39 14-12-2006 20:47 Print reply

Posts: 15088
Mooi hoor, ziet er érg prof. uit. schakelsysteem enzo.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
vooruitnietachteruit 14-12-2006 21:31 Print reply

Posts: 618
erg mooi en netjes afgewerkt!
 
g4mer 14-12-2006 21:36 Print reply

Posts: 494
zeer mooi projectje
ook die schakel aansluiting is zeer netjes
 
2takt Gangster 17-12-2006 13:34 Print reply

Posts: 1147
zeer leip project mn


btw cilinder enzo is vet netjes

(niet aan een andere ontsteking zitten denken?)
 
User 927 17-12-2006 13:52 Print reply

Posts: 6405
Netjes

Maar ik zou ook geen Foekema pijp nemen persoonlijk. Ik vind dat hij iets teveel credit krijgt, als je naar zijn pijpen kijkt is het allemaal heel dun en lang, oftewel: Warmloper materiaal...

Beter bereken je er zelf een, kun je ook experimenteren met verschillende ontwerpen
 
John Huijben 17-12-2006 14:49 Print reply

Posts: 2433
mwa... foekema pijpen zijn wel beter dan die je zelf berekend hoor.
geeneen pijp die je zomaar berekend is perfect... daarvoor moeje gaan testen.

maar met luc f wel ff de tailpipe diameter in de gaten houden .
dun expansiegedeelte zorgt trouwens niet voor vastlopers hoor... dunne tailpipe wel.
maar feit is wel dat je voor 15 eurotjes meen ik meteen een vrij goed ontwerp hebt.
noem jij maar ns een ander adres op waar je voor dat geld een uitlaat kan laten berekenen die net zo goed is.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
User 927 17-12-2006 15:01 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
mwa... foekema pijpen zijn wel beter dan die je zelf berekend hoor.
geeneen pijp die je zomaar berekend is perfect... daarvoor moeje gaan testen.

maar met luc f wel ff de tailpipe diameter in de gaten houden .
dun expansiegedeelte zorgt trouwens niet voor vastlopers hoor... dunne tailpipe wel.
maar feit is wel dat je voor 15 eurotjes meen ik meteen een vrij goed ontwerp hebt.
noem jij maar ns een ander adres op waar je voor dat geld een uitlaat kan laten berekenen die net zo goed is.



Voor dat geld? Geen idee. Maar er zijn wel betere.

Je kent vast het gezegde "Goedkoop is duurkoop" wel?
Ik zou liever een paar euro meer neer leggen voor een Lude of ABT pijp ofzo. Heb ik persoonlijk wat meer vertrouwen in.

Of toch zelf gaan proberen. Ja je bent er langer mee bezig, maar als je er een beetje feeling voor hebt (en aan die cilinder te zien heeftie dat wel ) kom je wel op een betere pijp dan een Foekema pijp.


 
John Huijben 17-12-2006 16:17 Print reply

Posts: 2433
abt berekend niet zomaar een pijp voor je hoor.
en sjah.. denk dat als je zelf n pijp gaat lopen berekenen dat t minder loopt dan met n luc f pijp.

weet niet hoe jij t wilt berekenen.. maar geneen methode is perfect.
frits overmars kun je zowiezo uit je hoofd laten... dat is zoo achterhaald tegenwoordig. bell werkt met bmep geloof ik... veeel giswerk. en blair is ook niet alles.. als je formules van jennings gebruikt krijg je ook al n slechte pijp.

maja over luc hoor je veel verschillende dingen.
bij de een loopt t goed, maar heb ook al weleens gehoord dat er bij sommige weinig van klopt. dat de toerentallen vd powerband bv. heel anders liggen dan waarop de pijp normaal berekend is.
heb zelf 3 luc f opmaten gehad.

en bij mij loopt t altijd gewoon goed... powerband klopt bij mij gewoon altijd net zoals in de berekening werd aangegeven.
alleen bij de laatste wat probleempjes gehad met de tailpipediameter dan. t kan wel beter.. maar zon pijp werkt echt wel goed.
op de brommers waarmee ik met n luc f pijp gereden heb (en dat zijn er n stuk of 5) was het vermogen steeds echt stukken hoger dan bv. met n homoetje ofzo...
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
BSTS 17-12-2006 16:20 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
abt berekend niet zomaar een pijp voor je hoor.
en sjah.. denk dat als je zelf n pijp gaat lopen berekenen dat t minder loopt dan met n luc f pijp.

weet niet hoe jij t wilt berekenen.. maar geneen methode is perfect.
frits overmars kun je zowiezo uit je hoofd laten... dat is zoo achterhaald tegenwoordig. bell werkt met bmep geloof ik... veeel giswerk. en blair is ook niet alles.. als je formules van jennings gebruikt krijg je ook al n slechte pijp.

maja over luc hoor je veel verschillende dingen.
bij de een loopt t goed, maar heb ook al weleens gehoord dat er bij sommige weinig van klopt. dat de toerentallen vd powerband bv. heel anders liggen dan waarop de pijp normaal berekend is.
heb zelf 3 luc f opmaten gehad.

en bij mij loopt t altijd gewoon goed... powerband klopt bij mij gewoon altijd net zoals in de berekening werd aangegeven.
alleen bij de laatste wat probleempjes gehad met de tailpipediameter dan. t kan wel beter.. maar zon pijp werkt echt wel goed.
op de brommers waarmee ik met n luc f pijp gereden heb (en dat zijn er n stuk of 5) was het vermogen steeds echt stukken hoger dan bv. met n homoetje ofzo...



volgens mij is er ook een programme ( bimotion oid )
die schijnt super te zijn.
 
sprintjah
User 927 17-12-2006 16:33 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
[...]



volgens mij is er ook een programme ( bimotion oid )
die schijnt super te zijn.



Mja, jammer alleen dat de gratis versie nergens meer te vinden is, en de huidige versie duur is.

Wat ook een goed programma is is MOTA.

Maar goed, je kunt nooit met zo'n programma een perfecte pijp maken, tis altijd testen testen en nog eens testen.

En @John: Juist vanwege die verschillende verhalen ben ik niet zo'n fan van Foekema. Z'n ene pijp is geniaal, terwijl de andere voor geen meter loopt of binnen een KM een warmloper veroorzaakt. Die onvoorspelbaarheid bevalt me niet zo
 

Dit topic is 8272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved