Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - sprint MT [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - sprint MT [Algemene vragen]
Pagina 42 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 24792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 27-4-2008 16:39 Print reply

Posts: 15088
Hoe ist hiermee?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Sypie_Honda 27-4-2008 16:43 Print reply

Posts: 13830
jaah hardstikke best jong

hij loopt mooi.

hij staat nu te wachten in de schuur tot donderdag, dan mag ie rijden op jubbega

er is nu nog vrij weinig te doen. jaah wat kleine dingetjes maar niet echt interesant.
tank nog even spuiten enzo...
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 27-4-2008 16:46 Print reply

Posts: 14514
wat kosten die gegalvaniseerde spaken p.s ? want ik twijfel tussen mn oude recyclen en nieuwe kopen. maar om nou rvs te kopen van 1.50 per stuk is me iets te veel van het goede, dan gebruik ik liever mn oude weer
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 27-4-2008 16:53 Print reply

Posts: 13830
55 ¤, zijn opmaat gemaakt, 3.5mm dik.

weet niet meer waar, iets van vdh wheels ofzo. zaten ergens in de provincie groningen weet ik nog wel.
komt me binnenkort wel weer eens in het zin.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 27-4-2008 16:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
55 ¤, zijn opmaat gemaakt, 3.5mm dik.

weet niet meer waar, iets van vdh wheels ofzo. zaten ergens in de provincie groningen weet ik nog wel.
komt me binnenkort wel weer eens in het zin.


voor 2 wielen? dus 2x 36spaken met nippels?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 27-4-2008 17:02 Print reply

Posts: 13830
nee voor had ik gebruikte spaken liggen, die toevallig net aan de maat waren

alleen achter, opzich vrij duur, maar komt denk ik omdat het niet een nominale maat is.
en ach, die dingen zagen er goed uit, en goeie service door hun, dus zou er zo weer een setje bestelllen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 27-4-2008 17:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
nee voor had ik gebruikte spaken liggen, die toevallig net aan de maat waren

alleen achter, opzich vrij duur, maar komt denk ik omdat het niet een nominale maat is.
en ach, die dingen zagen er goed uit, en goeie service door hun, dus zou er zo weer een setje bestelllen.


hoe heb je die voorspaken weer zo mooi gekregen dan? want dan ga ik mn spaken ook gewoon opknappen denk ik
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 27-4-2008 17:06 Print reply

Posts: 13830
uuh ja die waren al zo, die hebben denk ik nog niet zoveel elementen terreur meegemaakt.
alleen even met een stukje scots brite overheen geweest.

denk dat ze op een dagelijkse brommert zo weer roestig zijn hoor, maar voor zoiets kan het wel.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
renoeius 27-4-2008 23:18 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


jaah int echt valt dat reuze mee
in dat filmpje deed ik ook nog een beetje rustig aan vanwege net nieuwe cilinder.
denk dat hij op op een 14 K maakt oid.
miss maar eens een toerenteller monteren

@binne, haha prachtig :P TIG apparaat is idd vet.


toeren maakt die cilinder idd wel ja. doet de mijne ook wel en dan is mijn setup nog wat rustiger als de jouwe.

ben benieuwd naar je tijden in jubbega
 
mtx-motard 27-4-2008 23:54 Print reply

Posts: 14947
ja idd hoe laat zal het worden
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 17-5-2008 19:05 Print reply

Posts: 13830
weer even een updatje

heb dus een CR80 close ratio 6 bak gekocht, van een model uit 84'. dus niet die gene die plug & play past

hier even het verschil tussen een MT 5 bak en een CR80 bak.
links de CR80, rechts de MT.



verschil zit hem dus in de ingaande as, waar de koppeling op komt.
op deze foto zie je dat goed:



die ingaande as is veel dikker. en de splijnen waar het hart overheen valt is veel korter + dat er geen seegering om de as gaat, maar er een bout in de as gedraait word.

toen heb ik het binnenste uit een CR80 korf geperst, en die in een MT5 korf geperst. dit paste zo.
de splijnen in het hart heb ik ook nog voor een stukje weggedraait. omdat het hart anders te hoog kwam te liggen.



toen heb ik nog een boutje afgedraait, omdat het druklager daar anders tegen aan kwam

het geheel:



opzich veel mooier met zo'n bout, dan met zo'n seegering

ook ben ik nog bezig met een cilinderkop met losse verbrandingskamers. de buitenkop is al helemaal klaar. ik wacht alleen nog op materiaal voor de binnenkop, dit is besteld. alu as van 120mm dik


Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 17-5-2008 om 19:06 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
De Schout 17-5-2008 19:10 Print reply
Posts: 5327
die dikke as had waarschijnlijk zo in het koppelingshuis van een nsr gepast
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 17-5-2008 19:24 Print reply

Posts: 29286
Leuk dat je met de spullen bezig bent.
Heb je de bak al erin zitten?
 
Menu2t 17-5-2008 19:31 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
die dikke as had waarschijnlijk zo in het koppelingshuis van een nsr gepast



zo'n 3 plaats huis met bus bedoel je zeker? Zo te zien heeft syp dit ook weer mooi bedacht, dus zal wel goed werken
 
NSR Supersprint special!
linge-tuning 17-5-2008 19:57 Print reply

Posts: 460
had gewoon een cr80 koppelingshuis gekocht

haha nee grapje, weer super werk van je syp!
 

Dit topic is 24792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 42 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved