Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - sprint MT [Algemene vragen]
|
Pagina 42 van 45
|
Dit topic is 24792 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Erik 39 |
27-4-2008 16:39 |
Posts: 15088 |
Hoe ist hiermee?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Sypie_Honda |
27-4-2008 16:43 |
Posts: 13830 |
jaah hardstikke best jong
hij loopt mooi.
hij staat nu te wachten in de schuur tot donderdag, dan mag ie rijden op jubbega
er is nu nog vrij weinig te doen. jaah wat kleine dingetjes maar niet echt interesant.
tank nog even spuiten enzo...
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Joel_koningslust |
27-4-2008 16:46 |
Posts: 14514 |
wat kosten die gegalvaniseerde spaken p.s ? want ik twijfel tussen mn oude recyclen en nieuwe kopen. maar om nou rvs te kopen van 1.50 per stuk is me iets te veel van het goede, dan gebruik ik liever mn oude weer
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Sypie_Honda |
27-4-2008 16:53 |
Posts: 13830 |
55 ¤, zijn opmaat gemaakt, 3.5mm dik.
weet niet meer waar, iets van vdh wheels ofzo. zaten ergens in de provincie groningen weet ik nog wel.
komt me binnenkort wel weer eens in het zin.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Joel_koningslust |
27-4-2008 16:55 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
55 ¤, zijn opmaat gemaakt, 3.5mm dik.
weet niet meer waar, iets van vdh wheels ofzo. zaten ergens in de provincie groningen weet ik nog wel.
komt me binnenkort wel weer eens in het zin.
voor 2 wielen? dus 2x 36spaken met nippels?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Sypie_Honda |
27-4-2008 17:02 |
Posts: 13830 |
nee voor had ik gebruikte spaken liggen, die toevallig net aan de maat waren
alleen achter, opzich vrij duur, maar komt denk ik omdat het niet een nominale maat is.
en ach, die dingen zagen er goed uit, en goeie service door hun, dus zou er zo weer een setje bestelllen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Joel_koningslust |
27-4-2008 17:04 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
nee voor had ik gebruikte spaken liggen, die toevallig net aan de maat waren
alleen achter, opzich vrij duur, maar komt denk ik omdat het niet een nominale maat is.
en ach, die dingen zagen er goed uit, en goeie service door hun, dus zou er zo weer een setje bestelllen.
hoe heb je die voorspaken weer zo mooi gekregen dan? want dan ga ik mn spaken ook gewoon opknappen denk ik
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Sypie_Honda |
27-4-2008 17:06 |
Posts: 13830 |
uuh ja die waren al zo, die hebben denk ik nog niet zoveel elementen terreur meegemaakt.
alleen even met een stukje scots brite overheen geweest.
denk dat ze op een dagelijkse brommert zo weer roestig zijn hoor, maar voor zoiets kan het wel.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
renoeius |
27-4-2008 23:18 |
Posts: 6409 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
jaah int echt valt dat reuze mee
in dat filmpje deed ik ook nog een beetje rustig aan vanwege net nieuwe cilinder.
denk dat hij op op een 14 K maakt oid.
miss maar eens een toerenteller monteren
@binne, haha prachtig :P TIG apparaat is idd vet.
toeren maakt die cilinder idd wel ja. doet de mijne ook wel en dan is mijn setup nog wat rustiger als de jouwe.
ben benieuwd naar je tijden in jubbega
|
|
|
|
mtx-motard |
27-4-2008 23:54 |
Posts: 14947 |
ja idd hoe laat zal het worden
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Sypie_Honda |
17-5-2008 19:05 |
Posts: 13830 |
weer even een updatje
heb dus een CR80 close ratio 6 bak gekocht, van een model uit 84'. dus niet die gene die plug & play past
hier even het verschil tussen een MT 5 bak en een CR80 bak.
links de CR80, rechts de MT.
verschil zit hem dus in de ingaande as, waar de koppeling op komt.
op deze foto zie je dat goed:
die ingaande as is veel dikker. en de splijnen waar het hart overheen valt is veel korter + dat er geen seegering om de as gaat, maar er een bout in de as gedraait word.
toen heb ik het binnenste uit een CR80 korf geperst, en die in een MT5 korf geperst. dit paste zo.
de splijnen in het hart heb ik ook nog voor een stukje weggedraait. omdat het hart anders te hoog kwam te liggen.
toen heb ik nog een boutje afgedraait, omdat het druklager daar anders tegen aan kwam
het geheel:
opzich veel mooier met zo'n bout, dan met zo'n seegering
ook ben ik nog bezig met een cilinderkop met losse verbrandingskamers. de buitenkop is al helemaal klaar. ik wacht alleen nog op materiaal voor de binnenkop, dit is besteld. alu as van 120mm dik
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 17-5-2008 om 19:06 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
De Schout |
17-5-2008 19:10 |
Posts: 5327 |
die dikke as had waarschijnlijk zo in het koppelingshuis van een nsr gepast
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
17-5-2008 19:24 |
Posts: 29286 |
Leuk dat je met de spullen bezig bent.
Heb je de bak al erin zitten?
|
|
|
|
Menu2t |
17-5-2008 19:31 |
|
linge-tuning |
17-5-2008 19:57 |
Posts: 460 |
had gewoon een cr80 koppelingshuis gekocht
haha nee grapje, weer super werk van je syp!
|
|
|
|
Dit topic is 24792 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 42 van 45
|
|