Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene ...
Pagina 59 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 24569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 15-2-2007 19:28 Print reply

Posts: 10835
kom je er nu pas achter? aan zijn gedrag is het wel te merken hoor...

maar goed, ik vind het wel leuk om dit project te volgen en ik vind het makkelijk dat ik er niet voor naar een ander forum hoef
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jeroen 15-2-2007 19:34 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
toen heette hij ook nog ed honda cb50j op forum


wtf..die randmongool?

 
Leen 15-2-2007 19:35 Print reply

Posts: 26877
jazeker, de enige echte!
 
jeroen 15-2-2007 19:36 Print reply

Posts: 15066
waarom viel me dat nooit op :s
 
-Tom- 15-2-2007 19:59 Print reply

Posts: 4151
idd, maarja nu je z'n posts leest is dat ook wel te begrpijen dat hij 't is.
Hij was toen toch gebanned/weggepest ofzo?
 
FTS Member
Mopar 16-2-2007 17:17 Print reply

Posts: 4772
Zwijg.

Gisteren de auto geprepareert in hoeverre nog nodig was voor die dag.

Net me radiator slang weze halen, maar wat blijkt..

Ik heb een 6 cilinder radiator, van een 6 cilinder zitten de aansluitingen aan dezelfde kant (links) en van een 8 cilinder zitten de aansluiten : Boven links, onder rechts.

Ik vond het al zo vreemd, waarom hebben ze dat zo gemaakt dat die slang zo'n tyfus end van links naar rechts moet.. ?
Maar ja, ik dacht.. het zal wel, bestellen die zooi.

Net bij me onderdelen boer geweest, en die duwde me dus een slang in me klauwen die ik besteld had (orginele mopar 273 slang) , maar het slangetje was dus een stuk kleiner als dat ik me voorgesteld had...

Niet zo gek dus, want nu blijkt dat ik een 6 cilinder rad. heb terwijl ik toch echt 8 bougie's in het apparaat moet draaien..

Mja, ik kon kiezen van hem, of ik zet er een orginele Mustang rad. op, die ik nog iets pas moet maken, of ik pas me huidige radiator aan...

Gezien het feit dat mijn radiator toch wel oud is, en niet zo heel mooi meer.. en voor de grootste reden dat hij voor een 6 cil is bedoelt, zal hij het mooilijk hebben om die 8 jongens koel te houden.

Dus ik heb mijn conclusie getrokken.

Ik pas mijn radiator niet aan, ik bestel geen Ford *kots* radiator, maar ik heb zojuist een alluminium radiator bestelt, koel beter, lichter, is mooier.
En aangezien ik toch aan het bestellen was...

Meteen maar een alu olie-koeler voor de bak besteld

Dus het gebakje zal nu niet meer overhit kunnen raken
Denk dat ik er later ook nog wel een electrische fan op ga bouwen, in combinatie met een electrische waterpomp
Maar dat zie ik later wel.

Ik heb de boel met spoed besteld uit Belgie, dus misschien is het morgen wel binnen ( ik besteld nog voor 5uur.. )
En anders is het maandag wel binnen

Starten gaat van het weekend dus niet lukken :-(
Mja, kwam gewoon door lack of experience door mij.
Maak me niet uit, ik leer er weer van
Gewoon jammer... pech gehad, maar het is geen ramp

Morgen zoiezo de vloeistoffen halen

Dus helaas voor de mensen die erop zaten wachten :-P

Volgende week, and that's a promise !

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 16-2-2007 om 17:20 uur.
 
Leen 16-2-2007 17:20 Print reply

Posts: 26877
kon je geen alu 'cuda rad krijgen dan?
 
Mopar 16-2-2007 17:23 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
kon je geen alu 'cuda rad krijgen dan?


Niet specifiek voor een Barracuda.

Het zijn min of meer universele hi performance radiatoren voor amerikanen.
Ophang beugels moet ik er nog op maken, en pas maken.

De radiatortjes worden gewoon echt alleen voor hi performance doel einden gebruikt...
Als je zulke radiatoren/koel systemen onder een normale auto zou leggen, zou hij nooit op temp. komen, en binnen de korste keren zit het blok dan vol met sludge..

edit :

En orginele radiatoren voor een Barracuda was niet meer te krijgen, tenzij het uit amerika verscheept moest worden.
En guess what ?
Zo lang wil ik niet meer wachten

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 16-2-2007 om 17:24 uur.
 
-Tom- 16-2-2007 17:28 Print reply

Posts: 4151
als het echte "high performance" radiotoren zijn, waarom pas je ze dan toe bij je standaard baracuda
 
FTS Member
Leen 16-2-2007 17:32 Print reply

Posts: 26877
en waarom zet je er geen thermostaat tussen, zodat je blok altijd op temperatuur blijft, zonder overkoeld te raken :P
 
Mopar 16-2-2007 17:37 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
als het echte "high performance" radiotoren zijn, waarom pas je ze dan toe bij je standaard baracuda


Hij is niet standaard.

performance nokkenas
''flat top'' zuigers (meer compressie)
600 CFM 4 Barrel Holley
Headers met de bijbehorende dual exhaust's (met de hand gemaakt)
Geflowde koppen
Open luchtfiler, ( werkt alleen goed als je +10km/u rijd, want zodra je stil staat komt de warmte van de motor omhoog, en warme lucht bevat minder zuurstof ) dit los ik later nog wel eens op

Straks elec ontsteking.

Voor zover ik weet geen kinderachtig blok, ondanks dat het maar 273cui is.

Maar wat weet jij hier vanaf om te zeggen dat het standaard is ?
 
Mopar 16-2-2007 17:39 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
en waarom zet je er geen thermostaat tussen, zodat je blok altijd op temperatuur blijft, zonder overkoeld te raken :P


Zit wel een thermostaat tussen jan jaap

Probleem is dat ik geen fan schroud heb, dus de lucht word niet geheel door de radiator aangezogen, maar oom gedeeltelijk erlangs.

Fan shroud staat niet stoer

Als er straks misschien koelings problemen optreden zet ik er direct 4 electrische fans op

Maar dat is een kwestie van afwachten...

Alu rad. en olie koeler scheelt zomaar 30% warmte...
 
-Tom- 16-2-2007 17:39 Print reply

Posts: 4151
je zegt zelf dat je er niet mee gaat racen, enkel cruisen, wtf heeft zo'n radiator dan voor 'n zin? Net of je met een standaard radiator meteen warmlopers krijgt, of heb je geen vertrouwen in de "degelijke" amerikaanse techniek
 
FTS Member
mcdronkz 16-2-2007 17:40 Print reply

Posts: 32777
Wat een ellende, die waterkoeling.
 
Mopar 16-2-2007 17:43 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
je zegt zelf dat je er niet mee gaat racen, enkel cruisen, wtf heeft zo'n radiator dan voor 'n zin? Net of je met een standaard radiator meteen warmlopers krijgt, of heb je geen vertrouwen in de "degelijke" amerikaanse techniek


Als je eens leert lezen, dan kan je lezen dat ik niet snel een orginele rad. kan hebben.

Het moet uit amerika verscheept worden, en mijn geduld raakt op, ik ben nu zo dichtbij, ik wil gassen

Dus daarom heb ik maar alu zooi uit Belgie besteld.

En hij koelt met de orginele radiator nog goed genoeg voor mijn setup, alleen omdat ik geen fan schroud heb zal het met een orginele radiator kiele kiele worden.

Dus mijn overweging om voor een alu-setje te gaan is echt niet slecht.
 

Dit topic is 24569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 59 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved