Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene ...
Pagina 52 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 24586 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 14-2-2007 20:19 Print reply

Posts: 2077
v6 zes-in-lijn is uber

v12 in W vorm ook wel leuk.. nieuwe van spyker
 
Leen 14-2-2007 20:22 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



zeker ?
lijk me eerder dan in een V vorm ze efficienter zijn ivm 'helpen'



v6 is loodzwaar.
ga maar eens na, 2x nokkenassen, 2x distributiekettingen, 2x cilinderkop, 2x uitlaatspruitstuk. etc etc.
een v6 weegt al gauw 40 kilo zwaarder als een 6 inlijn.
 
Arjanus 14-2-2007 20:25 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



v6 is loodzwaar.
ga maar eens na, 2x nokkenassen, 2x distributiekettingen, 2x cilinderkop, 2x uitlaatspruitstuk. etc etc.
een v6 weegt al gauw 40 kilo zwaarder als een 6 inlijn.


dan is die van mij wel heel efficient , er is zelfs gewichtsbesparing op het aantal kleppen per cilinder toegepast namelijk
en op de distributieketing
 
lieber nurburgring als ehering
Bullet 14-2-2007 20:26 Print reply

Posts: 12150
dames zullen we het maar een klein beetje ontopic houden
 
**My BungHole Will Speak Now**
RM-sm 14-2-2007 20:28 Print reply

Posts: 3908
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Blukaap2 14-2-2007 20:28 Print reply

Posts: 9953
6 in lijn is zowel secundair als primair in balans zonder het gebruik van balansgewichten als ik het goed onthouden heb.
V6 heeft dan weer een aardig voordeel qua compactheid (en de torderende krukas en erg lange kop van een 6 in lijn is ook een nadeel idd).
 
Stoere brommers
mcdronkz 14-2-2007 20:48 Print reply

Posts: 32777
Beter kopen jullie een 180er
 
Leen 14-2-2007 20:53 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
6 in lijn is zowel secundair als primair in balans zonder het gebruik van balansgewichten als ik het goed onthouden heb.
V6 heeft dan weer een aardig voordeel qua compactheid (en de torderende krukas en erg lange kop van een 6 in lijn is ook een nadeel idd).



straight six is idd van nature perfect in balans, 4 cilinders hebben altijd een in verhouding enorm zwaar vliegwiel nodig om de vibraties een beetje op te vangen.

v6 heeft als enige voordeel de compacte inbouwlengte kwa lengte, breedte is weer een stuk minder voordelig.
 
Ollie 14-2-2007 21:09 Print reply

Posts: 2468
Daarom heb ik ook een 260se S-klasse Loopt heerlijk
 
-Tom- 14-2-2007 21:11 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



straight six is idd van nature perfect in balans, 4 cilinders hebben altijd een in verhouding enorm zwaar vliegwiel nodig om de vibraties een beetje op te vangen.

v6 heeft als enige voordeel de compacte inbouwlengte kwa lengte, breedte is weer een stuk minder voordelig.

aars ik wilde exact hetzelfde typen.
Ik heb een halve 6-inlijn, dus die van mij is ook bijna perfect
@ed, alle 3-cilinders klinken tof, zit een lekkere roffel in
 
FTS Member
Arjanus 14-2-2007 21:15 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

aars ik wilde exact hetzelfde typen.
Ik heb een halve 6-inlijn, dus die van mij is ook bijna perfect
@ed, alle 3-cilinders klinken tof, zit een lekkere roffel in


als jij nou eens een project start waarbij je 2 van die blokken aan elkaar beun , dat is tenminste een uitdaging

 
lieber nurburgring als ehering
mcdronkz 14-2-2007 21:18 Print reply

Posts: 32777
3 cilinder, laat me niet lachen. Zelfs m'n computer klinkt nog toffer als dat.
 
-Tom- 14-2-2007 21:22 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]


als jij nou eens een project start waarbij je 2 van die blokken aan elkaar beun , dat is tenminste een uitdaging


voor én achterwiel aandrijving dan wel
 
FTS Member
-Tom- 14-2-2007 21:23 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
3 cilinder, laat me niet lachen. Zelfs m'n computer klinkt nog toffer als dat.

dan is jou pc een waar orgasme voor het oor
 
FTS Member
mcdronkz 14-2-2007 21:23 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

dan is jou pc een waar orgasme voor het oor


Kleine kans, vrees ik.
 

Dit topic is 24586 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 52 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved