Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene ...
|
Pagina 51 van 63
|
Dit topic is 24587 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-Tom- |
14-2-2007 19:18 |
Posts: 4151 |
3-in-lijn 4 life yooo
|
|
FTS Member |
|
Mopar |
14-2-2007 19:19 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
3-in-lijn 4 life yooo
True, me baas heeft een Yamaha XS? staan
Ding loopt echt geweldig mooi, apart geluid
Moet alleen nog gerestaureerd worden
|
|
|
|
Blukaap2 |
14-2-2007 19:26 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
[...]
mja soepel lopen ze zeker, maar heb eigenlijk voor blade gekozen vanwege gewicht en wendbaarheid icm vermogen, want ze zijn gewoon evenzwaar als een cbr600f
Blade is ook een mooie keus, snel, mooi (type wat jij hebt vind ik gewoon een heel mooi model vd blade) en betrouwbaar.
Alleen ik vind een 4 in lijn gewoon niks qua karakter, het eindschot wat je vaak hebt is wel leuk, maar het geluid blijft over het hele toerenbereik hetzelfde.
En dat vind ik het leuke aan een V4.
Bij dit filmpje kun je dat in het begin heel leuk horen.
VFR filmpie
V8'en vind ik de amerikaanse nergens naar klinken (naja, tot 2000rpm ofzo vind ik het wel aardig).
|
|
Stoere brommers |
|
superior mt7 |
14-2-2007 19:30 |
Posts: 2675 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Blade is ook een mooie keus, snel, mooi (type wat jij hebt vind ik gewoon een heel mooi model vd blade) en betrouwbaar.
Alleen ik vind een 4 in lijn gewoon niks qua karakter, het eindschot wat je vaak hebt is wel leuk, maar het geluid blijft over het hele toerenbereik hetzelfde.
En dat vind ik het leuke aan een V4.
Bij dit filmpje kun je dat in het begin heel leuk horen.
VFR filmpie
V8'en vind ik de amerikaanse nergens naar klinken (naja, tot 2000rpm ofzo vind ik het wel aardig).
klinkt zeker leuk harrie! die vfr
maar als we op die toer gaan qua "brommen" vind ik een 1 pitter helemaal geweldig, qua geluid van men xl 600 met opendemper kan de blade eigenlijk niet op nee
|
|
V8 |
|
Mopar |
14-2-2007 19:35 |
Posts: 4772 |
In het begin klinkt je brommer idd wel leuk Harrie, allen op toeren vind het weer zo brak klinken..
En de amerikaanse V8 maakt gewoon een bruut geluid, hoog en laag, punt uit.
|
|
|
|
Arjanus |
14-2-2007 19:48 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
In het begin klinkt je brommer idd wel leuk Harrie, allen op toeren vind het weer zo brak klinken..
En de amerikaanse V8 maakt gewoon een bruut geluid, hoog en laag, punt uit.
juist op hoge toeren klinkt hij het mooiste man
net als elke fatsoenlijke moter behalve een niet vermogende 4 cil of v8
een echte v8 met veel pk`s klinkt ook veel toffer als zo`n amerikaanse gorgelbak , net als een m3 e30 4 cil ook heel tof klinkt in tegenstelling tot bijna alle normale 4 cilinders
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Royal Club |
14-2-2007 19:51 |
|
Frysk |
14-2-2007 19:52 |
Posts: 34928 |
kameraad van mij zijn pa heeft CBX1050 6 pitter
als dat ding gas geeft gaan de haren je recht op het lijf staan
Honda CBX filmpje
|
|
giggitybyte |
|
Hells Hobbit |
14-2-2007 19:59 |
Posts: 1793 |
technisch en theoretisch gezien past een V6 het best bij een auto, qua vermogen, rendement en weet ik veul wat (niet mijn theorie )
de rest is persoonlijke smaak.
|
|
|
|
Arjanus |
14-2-2007 20:01 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
technisch en theoretisch gezien past een V6 het best bij een auto, qua vermogen, rendement en weet ik veul wat (niet mijn theorie )
de rest is persoonlijke smaak.
zesinlijn = beter
maar je heb gelijk , ed ziet het alleen nog niet in :p
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Hans W |
14-2-2007 20:02 |
|
Hells Hobbit |
14-2-2007 20:06 |
Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]
zesinlijn = beter
maar je heb gelijk , ed ziet het alleen nog niet in :p
opzich ook wel, omdat je zoizo bij een middenklasser gebonden zit aan zon 1,5 tot 2 liter, als je dan niet te zware zuigers wil ivm efficent toerental, maar toch efficent rendement zit je gewoon vast aan 6cillinders. nadeel van 6in lijn is de relatief lange krukas. vandaar dat V6 tot beste opstelling is gebombardeerd.
zoiets was het maar dan genuanceerder
Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 14-2-2007 om 20:07 uur.
|
|
|
|
Arjanus |
14-2-2007 20:09 |
Posts: 9073 |
vreemd , terwijl zesinlijn motoren toch vaak efficienter zijn dan een v6 !
ik gaat me eigen er wel eens in verdiepen
|
|
lieber nurburgring als ehering |
|
Frysk |
14-2-2007 20:11 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
vreemd , terwijl zesinlijn motoren toch vaak efficienter zijn dan een v6 !
ik gaat me eigen er wel eens in verdiepen
zeker ?
lijk me eerder dan in een V vorm ze efficienter zijn ivm 'helpen'
|
|
giggitybyte |
|
Hells Hobbit |
14-2-2007 20:13 |
Posts: 1793 |
naja helpen kan ook als je een mooie verbrandings volgorde bedenkt, t gehannes zit erin dat je een langere krukas hebt waardoorheen een wringend moment loopt. hoe langer hoe vervelender die wringing (torsie)
|
|
|
|
Dit topic is 24587 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 51 van 63
|
|