Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene ...
Pagina 47 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 24592 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 14-2-2007 17:11 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


+ =

Ik heb het op mijn eigen methode geprobeerd Leen, en ik kan je vertellen... ik heb WEL een sper

Filmpje is aan het uploaden.....

Had de auto opgekrikt, ben onder de auto gaan leggen, en zwengelen aan de aandrijf as..

Wat gebeurde er ? : Allebei de wielen draaien dezelfde richting op, vooruit of achteruit, allebei dezelfde kant op.
Toen de wielen draaiden probeerde ik 1 wiel tegen te houden met me knie, dat lukt ''wel'' maar toch ook niet.
Als ik aan de achteras bleef draaien, voelde ik duidenlijk dat het wiel dat ik probeerde tegen te houden, echt wou draaien in dezelfde richting als het andere wiel.

Conclusie : Ik heb een sper met plaatjes. En ik ''meen'' te hebben gelezen dat hij alleen niet spert als ik scherp en zacht door de bocht ga. En 80% sper staat me ook vaag bij.... ofzoiets...



Het filmpje, en een paar pics. komen eraan



80% is niet echt normaal te rijden op de weg, 75% is normaal rallysport waarde :P
40% is voor weggebruik.
dit betekend dat hij spert, totdat 1 van de wielen meer als 40% meer weerstand heeft als het andere wiel (bijvoorbeeld met inparkeren) dan heb je gewoon weer diffwerking.
 
Sypie_Honda 14-2-2007 17:18 Print reply

Posts: 13830
wat is een sper in hemelsnaam
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Leen 14-2-2007 17:19 Print reply

Posts: 26877
sperdifferentieel.

normaal krijgt het wiel met de minste weerstand alle aandrijfvermogen, sper zorgt ervoor dat tot een bepaalde percentage weerstandsverschil beide wielen evenveel vermogen krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 14-2-2007 om 17:20 uur.
 
Mopar 14-2-2007 17:25 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



80% is niet echt normaal te rijden op de weg, 75% is normaal rallysport waarde :P
40% is voor weggebruik.
dit betekend dat hij spert, totdat 1 van de wielen meer als 40% meer weerstand heeft als het andere wiel (bijvoorbeeld met inparkeren) dan heb je gewoon weer diffwerking.


Vroeger wisten ze dat wss nog niet.

de 68'er Cuda is ook echt gepubliseerd (ofzo) als een rally sport auto

Dus 80% zou kunnen, en ik meen het ergens gelezen te hebben.
Denk ik me oude Motor Trend boekje waarin ze de 68'er Cuda testen.
( een soort Top Gear, alleen dan proffesioneel, en niet zo oppervlakkig als die kut britten )

Anyway, de foto's, momentje :-P
 
Mopar 14-2-2007 17:34 Print reply

Posts: 4772
behold.

Het ''T-stuk'' wat de motorkap opvangt



De onderdeeltjes die op de motorkap moeten, slotje enzo..



Toen een minder prettig iets

Ik was bezig met thinner en een doekje, en vergeten dat ik het op de auto had LATEN liggen een kwartier later...





Heb het daarna natuurlijk meteen behandeld, eerdaags maak ik het wel weer helemaal strak. Gaat wel lukken.
Uiteraard was ik ook best opgelucht, want voor hetzelfde geld had ik hem OP de auto gelegen, onder de voorruit bijv..
Tis gelukkig onder de motorkap, dus dat scheelt

natuurlijk, stom van me.. mja, dat gebeurd gewoon als je lekker bezig bent...
Volgende keer ben ik voorzichtiger met doekjes en thinner..


Ontsteking afgesteld, eerst bovenste dode punt van cil. 1 opzoeken, en daarna de ontsteking afstellen.
Dit had ik eigenlijk moeten doen voordat ik de radiator gemonteerd had, nu moest ik onder de auto kruipen, om via de flex-plate de krukas vervolgens kleine tikjes te geven, en zo zorgen dat cil. 1, op het dode punt was. Dus 20x onder de auto gekropen..
Mja, niet erg, want het is allemaal gewoon gelukt



Filmpje van de 80% ? sper as



 
mcdronkz 14-2-2007 17:37 Print reply

Posts: 32777
Je kunt dan wel een sper hebben, echt rijden doet 'ie toch niet omdat de gehele aandrijving vastgeroest is
 
Mopar 14-2-2007 17:41 Print reply

Posts: 4772
Dronkz, wist je al dat ik een sper heb ?
 
RM-sm 14-2-2007 17:42 Print reply

Posts: 3908
hij is en blijft toch mooi

ben best benieuwt hoe het rijd en het totaal plaatje er uti ziet
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
mcdronkz 14-2-2007 17:48 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Dronkz, wist je al dat ik een sper heb ?


Wat moet je ermee, die auto is toch alleen maar voor de sier.

Al zit er weinig sierlijks aan.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 14-2-2007 om 17:49 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 14-2-2007 17:52 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
behold.



Ontsteking afgesteld, eerst bovenste dode punt van cil. 1 opzoeken, en daarna de ontsteking afstellen.
Dit had ik eigenlijk moeten doen voordat ik de radiator gemonteerd had, nu moest ik onder de auto kruipen, om via de flex-plate de krukas vervolgens kleine tikjes te geven, en zo zorgen dat cil. 1, op het dode punt was. Dus 20x onder de auto gekropen..
Mja, niet erg, want het is allemaal gewoon gelukt





je kan toch ook aan poulie draaien en dan gewoon kijken wanneer klepwissel plaatsvind? en verder is contactpuntjes vies
 
Mopar 14-2-2007 17:55 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]



je kan toch ook aan poulie draaien en dan gewoon kijken wanneer klepwissel plaatsvind? en verder is contactpuntjes vies


Aan de poulie draaien met een radiator ervoor viel niet meer :-P

Contact puntjes zijn wel vies ja, maar als hij gewoon lekker loopt, en hij is basically finished en goed rijbaar ga ik verbeteringen aanbrengen.

Komt een MSD ontsteking op

Maar eerst het geheel maar eens afmaken, want anders ben ik nooit klaar...
Ik ga niet alles tegelijk doen

Contactpuntjes zijn in principe prima hoor, alleen electronisch is beter
 
YamahaDT80LC2 14-2-2007 17:57 Print reply

Posts: 1135
Wel de de draadjes mooi wegwerken hea, niet zown typische v8 motorruim met overal allemaal draadjes die kris kras door het motorruim liggen.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
mulder 14-2-2007 17:58 Print reply

Posts: 13701
waarom ben je zo blij met je sper? zou het er juist meteen afgooien
 
Mopar 14-2-2007 17:58 Print reply

Posts: 4772
Details doe ik allemaal later

Geen zorgen :-P
 
YamahaDT80LC2 14-2-2007 17:59 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Details doe ik allemaal later

Geen zorgen :-P



Woei
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly

Dit topic is 24592 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 47 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved