Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene ...
|
Pagina 47 van 63
|
Dit topic is 24592 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Leen |
14-2-2007 17:11 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
+ =
Ik heb het op mijn eigen methode geprobeerd Leen, en ik kan je vertellen... ik heb WEL een sper
Filmpje is aan het uploaden.....
Had de auto opgekrikt, ben onder de auto gaan leggen, en zwengelen aan de aandrijf as..
Wat gebeurde er ? : Allebei de wielen draaien dezelfde richting op, vooruit of achteruit, allebei dezelfde kant op.
Toen de wielen draaiden probeerde ik 1 wiel tegen te houden met me knie, dat lukt ''wel'' maar toch ook niet.
Als ik aan de achteras bleef draaien, voelde ik duidenlijk dat het wiel dat ik probeerde tegen te houden, echt wou draaien in dezelfde richting als het andere wiel.
Conclusie : Ik heb een sper met plaatjes. En ik ''meen'' te hebben gelezen dat hij alleen niet spert als ik scherp en zacht door de bocht ga. En 80% sper staat me ook vaag bij.... ofzoiets...
Het filmpje, en een paar pics. komen eraan
80% is niet echt normaal te rijden op de weg, 75% is normaal rallysport waarde :P
40% is voor weggebruik.
dit betekend dat hij spert, totdat 1 van de wielen meer als 40% meer weerstand heeft als het andere wiel (bijvoorbeeld met inparkeren) dan heb je gewoon weer diffwerking.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
14-2-2007 17:18 |
Posts: 13830 |
wat is een sper in hemelsnaam
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Leen |
14-2-2007 17:19 |
Posts: 26877 |
sperdifferentieel.
normaal krijgt het wiel met de minste weerstand alle aandrijfvermogen, sper zorgt ervoor dat tot een bepaalde percentage weerstandsverschil beide wielen evenveel vermogen krijgen.
Dit bericht is gewijzigd door Leen op 14-2-2007 om 17:20 uur.
|
|
|
|
Mopar |
14-2-2007 17:25 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
80% is niet echt normaal te rijden op de weg, 75% is normaal rallysport waarde :P
40% is voor weggebruik.
dit betekend dat hij spert, totdat 1 van de wielen meer als 40% meer weerstand heeft als het andere wiel (bijvoorbeeld met inparkeren) dan heb je gewoon weer diffwerking.
Vroeger wisten ze dat wss nog niet.
de 68'er Cuda is ook echt gepubliseerd (ofzo) als een rally sport auto
Dus 80% zou kunnen, en ik meen het ergens gelezen te hebben.
Denk ik me oude Motor Trend boekje waarin ze de 68'er Cuda testen.
( een soort Top Gear, alleen dan proffesioneel, en niet zo oppervlakkig als die kut britten )
Anyway, de foto's, momentje :-P
|
|
|
|
Mopar |
14-2-2007 17:34 |
Posts: 4772 |
behold.
Het ''T-stuk'' wat de motorkap opvangt
De onderdeeltjes die op de motorkap moeten, slotje enzo..
Toen een minder prettig iets
Ik was bezig met thinner en een doekje, en vergeten dat ik het op de auto had LATEN liggen een kwartier later...
Heb het daarna natuurlijk meteen behandeld, eerdaags maak ik het wel weer helemaal strak. Gaat wel lukken.
Uiteraard was ik ook best opgelucht, want voor hetzelfde geld had ik hem OP de auto gelegen, onder de voorruit bijv..
Tis gelukkig onder de motorkap, dus dat scheelt
natuurlijk, stom van me.. mja, dat gebeurd gewoon als je lekker bezig bent...
Volgende keer ben ik voorzichtiger met doekjes en thinner..
Ontsteking afgesteld, eerst bovenste dode punt van cil. 1 opzoeken, en daarna de ontsteking afstellen.
Dit had ik eigenlijk moeten doen voordat ik de radiator gemonteerd had, nu moest ik onder de auto kruipen, om via de flex-plate de krukas vervolgens kleine tikjes te geven, en zo zorgen dat cil. 1, op het dode punt was. Dus 20x onder de auto gekropen..
Mja, niet erg, want het is allemaal gewoon gelukt
Filmpje van de 80% ? sper as
|
|
|
|
mcdronkz |
14-2-2007 17:37 |
Posts: 32777 |
Je kunt dan wel een sper hebben, echt rijden doet 'ie toch niet omdat de gehele aandrijving vastgeroest is
|
|
|
|
Mopar |
14-2-2007 17:41 |
|
RM-sm |
14-2-2007 17:42 |
Posts: 3908 |
hij is en blijft toch mooi
ben best benieuwt hoe het rijd en het totaal plaatje er uti ziet
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
mcdronkz |
14-2-2007 17:48 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Dronkz, wist je al dat ik een sper heb ?
Wat moet je ermee, die auto is toch alleen maar voor de sier.
Al zit er weinig sierlijks aan.
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 14-2-2007 om 17:49 uur.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
14-2-2007 17:52 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
behold.
Ontsteking afgesteld, eerst bovenste dode punt van cil. 1 opzoeken, en daarna de ontsteking afstellen.
Dit had ik eigenlijk moeten doen voordat ik de radiator gemonteerd had, nu moest ik onder de auto kruipen, om via de flex-plate de krukas vervolgens kleine tikjes te geven, en zo zorgen dat cil. 1, op het dode punt was. Dus 20x onder de auto gekropen..
Mja, niet erg, want het is allemaal gewoon gelukt
je kan toch ook aan poulie draaien en dan gewoon kijken wanneer klepwissel plaatsvind? en verder is contactpuntjes vies
|
|
|
|
Mopar |
14-2-2007 17:55 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
je kan toch ook aan poulie draaien en dan gewoon kijken wanneer klepwissel plaatsvind? en verder is contactpuntjes vies
Aan de poulie draaien met een radiator ervoor viel niet meer :-P
Contact puntjes zijn wel vies ja, maar als hij gewoon lekker loopt, en hij is basically finished en goed rijbaar ga ik verbeteringen aanbrengen.
Komt een MSD ontsteking op
Maar eerst het geheel maar eens afmaken, want anders ben ik nooit klaar...
Ik ga niet alles tegelijk doen
Contactpuntjes zijn in principe prima hoor, alleen electronisch is beter
|
|
|
|
YamahaDT80LC2 |
14-2-2007 17:57 |
Posts: 1135 |
Wel de de draadjes mooi wegwerken hea, niet zown typische v8 motorruim met overal allemaal draadjes die kris kras door het motorruim liggen.
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
mulder |
14-2-2007 17:58 |
Posts: 13701 |
waarom ben je zo blij met je sper? zou het er juist meteen afgooien
|
|
|
|
Mopar |
14-2-2007 17:58 |
Posts: 4772 |
Details doe ik allemaal later
Geen zorgen :-P
|
|
|
|
YamahaDT80LC2 |
14-2-2007 17:59 |
|
Dit topic is 24592 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 47 van 63
|
|