Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1080 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - '68 'Cuda opbouw project [Algemene ...
Pagina 32 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 24800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mopar 5-2-2007 18:36 Print reply

Posts: 4772
In de Verenigde Staten is de automaat standaard: 99% van de autobezitters rijdt er mee. Veel Amerikanen kunnen zelfs niet eens schakelen. In Nederland en Belgiƫ zijn automaten in opkomst, maar nog steeds vooral in trek bij bezitters van trage en lelijke auto's.

Vind je dit soms gek, kan je dat niet begrijpen Arjan ?

Als je nog nooit in een auto hebt gereden waarin je zelf moet schakelen vind ik het ook niet gek dat je niet meteen kan schakelen.

Maar jij ging natuurlijk meteen weg met je fietsje op 2 wielen

O nee, jij bent Arjan, jij ging meteen weg op 1 wiel

Rens :

fabriek uit werden er geen schijfremmen op die autos geleverd geloof ik.

Klanten in die tijd wilden hun banden oproken bochtenwerk en remmen was niet zo belangrijk toen.

Bij die cuda is het geloof ik zo hoe kleiner je blok is hoe beter ie de bocht om wil.

Ik las iets over heel veel onderstuur en slechte remmen. Maar er zijn wel mooie scijfremkitjes voor te koop.

Ik zou graag willen weten waar je dat vandaan hebt, en ze werden fabrieks wel meteen geleverd met schijfremmen VOOR.
Als je wou kon je achter ook schijfremmen krijgen met het Formula S packet als ik me niet vergis.

Klanten in die tijd wilden hun banden oproken bochtenwerk en remmen was niet zo belangrijk toen.

Nee en ja

Juist toch werd er gedacht aan een auto die meer prestatie gericht was PK's. ( Plymouth maakte ze zo alhans.. )
Maar de klanten wouden dat niet, dus werd er vaak voor een auto gekozen met een grote V8 en dus zoveel mogenlijk PK's.
De 273cui. is niet veel verkocht omdat de amerikanen het te klein vonden, ze kozen liever een HEMI ( en terecht :-P )
Maar de Barracuda met de 273 presteerde het beste op het circuit en dus bochtenwerk.

De 2e gen. Barracuda is als een rally auto geintroduceerd, en heeft ook div. grote rally's gewonnen.

En idd, de 'Cuda's met de kleinste blokken willen/gaan beter door de bocht als de 'Cuda's met grote motoren, omdat het gewicht veel idealer verdeelt is.

De 2nd gen. Barracuda kwam net na de Mustang ( 2 weken later ) , de Mustang was de 1e officieele Muscle Car. de Barracuda was de 2e Muscle Car, MAAR de 1e pony car.

Mopar A body's presteren goed op de weg.

Valiant/Dart/Barracuda.


 
mallemeeuw 5-2-2007 18:40 Print reply

Posts: 4088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
In de Verenigde Staten is de automaat standaard: 99% van de autobezitters rijdt er mee. Veel Amerikanen kunnen zelfs niet eens schakelen. In Nederland en Belgiƫ zijn automaten in opkomst, maar nog steeds vooral in trek bij bezitters van trage en lelijke auto's.

Vind je dit soms gek, kan je dat niet begrijpen Arjan ?

Als je nog nooit in een auto hebt gereden waarin je zelf moet schakelen vind ik het ook niet gek dat je niet meteen kan schakelen.

Maar jij ging natuurlijk meteen weg met je fietsje op 2 wielen

O nee, jij bent Arjan, jij ging meteen weg op 1 wiel

Rens :

fabriek uit werden er geen schijfremmen op die autos geleverd geloof ik.

Klanten in die tijd wilden hun banden oproken bochtenwerk en remmen was niet zo belangrijk toen.

Bij die cuda is het geloof ik zo hoe kleiner je blok is hoe beter ie de bocht om wil.

Ik las iets over heel veel onderstuur en slechte remmen. Maar er zijn wel mooie scijfremkitjes voor te koop.

Ik zou graag willen weten waar je dat vandaan hebt, en ze werden fabrieks wel meteen geleverd met schijfremmen VOOR.
Als je wou kon je achter ook schijfremmen krijgen met het Formula S packet als ik me niet vergis.

Klanten in die tijd wilden hun banden oproken bochtenwerk en remmen was niet zo belangrijk toen.

Nee en ja

Juist toch werd er gedacht aan een auto die meer prestatie gericht was PK's. ( Plymouth maakte ze zo alhans.. )
Maar de klanten wouden dat niet, dus werd er vaak voor een auto gekozen met een grote V8 en dus zoveel mogenlijk PK's.
De 273cui. is niet veel verkocht omdat de amerikanen het te klein vonden, ze kozen liever een HEMI ( en terecht :-P )
Maar de Barracuda met de 273 presteerde het beste op het circuit en dus bochtenwerk.

De 2e gen. Barracuda is als een rally auto geintroduceerd, en heeft ook div. grote rally's gewonnen.

En idd, de 'Cuda's met de kleinste blokken willen/gaan beter door de bocht als de 'Cuda's met grote motoren, omdat het gewicht veel idealer verdeelt is.

De 2nd gen. Barracuda kwam net na de Mustang ( 2 weken later ) , de Mustang was de 1e officieele Muscle Car. de Barracuda was de 2e Muscle Car, MAAR de 1e pony car.

Mopar A body's presteren goed op de weg.

Valiant/Dart/Barracuda.





waneer hou jij een x op met da geblaat over die gare kut pk's van je cuda..
met alleen pk's kom je der niet!!!


Dit bericht is gewijzigd door mallemeeuw op 5-2-2007 om 18:47 uur.
 
!!!! Lambal United !!!!
Mopar 5-2-2007 18:52 Print reply

Posts: 4772
*zucht*
 
-Tom- 5-2-2007 18:59 Print reply

Posts: 4151
kerel, besef eens dat automatne niet cool zijn. Alleen amerikaanse auto's hebben ze, omdat amerikanen zelf vies, lelijke, dik en lui zijn (net zoals amerikaanse auto's).

Vorig jaar bij ons op stage was er zo'n kerel uit canada, we gingen ff een stukje rijden met de auto van de zaak, zeg ik tegen die sjaak van "wil jij ff rijden?", hij "nee, ik heb alleen maar in automaten gereden". Dat is toch schandalig, dat je niet eens weet hoe je met een normale auto moet rijden
 
FTS Member
Mopar 5-2-2007 19:04 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
kerel, besef eens dat automatne niet cool zijn. Alleen amerikaanse auto's hebben ze, omdat amerikanen zelf vies, lelijke, dik en lui zijn (net zoals amerikaanse auto's).

Vorig jaar bij ons op stage was er zo'n kerel uit canada, we gingen ff een stukje rijden met de auto van de zaak, zeg ik tegen die sjaak van "wil jij ff rijden?", hij "nee, ik heb alleen maar in automaten gereden". Dat is toch schandalig, dat je niet eens weet hoe je met een normale auto moet rijden


Vind ik niet...

Wat kan die gozer eraan doen dat de amerikaanse auto industrie voornamelijk automaat bakken maakt ?

Had ook net zogoed hierzo kunnen zijn hoor...

Ik vind dat je een beetje kortzichtig aan het doen ben.

Dat is toch schandalig, dat je niet eens weet hoe je met een normale auto moet rijden

Voor canadese en amerikaanse mensen zijn automaten de normaalste zaak van de wereld omdat ze niet ''beter?'' weten.



 
LEGOMAN 5-2-2007 19:04 Print reply

Posts: 1428
handgeschakeld is sowieso vetter net als met brommers ik wil ook geen semi automaat honda mt:P
al hoewel ik laatst nog in een bmw 5 serie heb gezeten en dan ff die kick down en auto's voorbij jagen is toch ook wel vet.. maar goed toch handschakelen
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
Mopar 5-2-2007 19:05 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: r0b_MT
handgeschakeld is sowieso vetter net als met brommers ik wil ook geen semi automaat honda mt:P
al hoewel ik laatst nog in een bmw 5 serie heb gezeten en dan ff die kick down en auto's voorbij jagen is toch ook wel vet.. maar goed toch handschakelen


De Honda C50 is ook semi automaat en rijd uitstekend hoor


 
Bullet 5-2-2007 19:07 Print reply

Posts: 12150
heel simpel, automaat is voor chicks die niet kunnen schakelen.

dus alles behalve stoer...
 
**My BungHole Will Speak Now**
Nouwk 5-2-2007 19:11 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
heel simpel, automaat is voor chicks die niet kunnen schakelen.

dus alles behalve stoer...


Groot gelijk! Automaat rijden rijdt niet leuk, schakelen is gewoon leuker, mooier etc
 
Arjanus 5-2-2007 19:22 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[...]


Groot gelijk! Automaat rijden rijdt niet leuk, schakelen is gewoon leuker, mooier etc


kijk ed zelfs vrouwen weten beter
 
lieber nurburgring als ehering
DVM, trotse Vlaming 5-2-2007 19:26 Print reply

Posts: 330
Idd, men pa heeft nu ook een BMW 525 (jaja, 6 cili's vind ik ook heerlijk :P) maar een automaat, daarvoor had ie 2 525'ers handgeschakeld. Hij weet het nu ook wel, handgeschakeld is toch veel leuker. Je kan veel meer 'spelen' met de auto. Wat wel leuk is nu,
is de kickdown, en dan naar dat toerentellertje zien ,
das gewoon tac tac tac tac tac tussen 5k en 6k.
 
Arjanus 5-2-2007 19:34 Print reply

Posts: 9073
kickdown is kut als je ff snel in wil halen , heb zelf ook een paar dagen automaat gereden maar als je in wil halen moet je echt goed kijken van te voren want het duurt ff voordat er ook echt iets gebeurt

met een handbak is het gewoon 2 of 3 tandjes terug en volgas
 
lieber nurburgring als ehering
maxisport 5-2-2007 20:00 Print reply

Posts: 4206
bij ons opt werk hebben ze amerikaanse auto's opgeknapt
daar gingen ook direkt de automaat bakken onderuit en handgeschakelde erin.

typisch he
 
normaal 5-2-2007 20:02 Print reply

Posts: 162
Automaat bak met een V8 er voor is gewoon machtig, als je een dot gas geeft en hij dan terug schakeld komt er toch een mooi stuk geluid. Geen 2,3,4,5 of 6 cilinder die daar een tipen kan.
 
Moeders hol oe dochters Thuus
mallemeeuw 5-2-2007 20:09 Print reply

Posts: 4088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
*zucht*


jah idd diepe zucht jah met je kut pk's
zullen wel pony krachten zijn.

hefet da ding nog enig sinds koppel of heeft die koppel van een fiat 500?
 
!!!! Lambal United !!!!

Dit topic is 24800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 32 van 63
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 61, 62, 63Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved