Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Blade naakt schoppen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Blade naakt schoppen [Algemene vrag...
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 15-10-2006 20:54 Print reply

Posts: 4241
sleutel je gewoon op straat?op de stoep?
 
sprintjah
-XyS- 15-10-2006 20:59 Print reply
Posts: 609
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
sleutel je gewoon op straat?op de stoep?

doe ik btw ok hoor.. niet iedereen heeft een schuur van 10000m^2 ofzo:p

en me tuin kan ik ni makkelijk bij want er is een sloot achter?

dus dat zouden redenen kunnen zijn om op de stoep te sleutelen ? ^^
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
Junkie XR 15-10-2006 21:33 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico

[...]

LOL, Bij een mt is aerodynamica minder belangrijk omdat die niet zo hoge snelheid haalt als een fireblade. Bij een hogere snelheid heb je meer luchtweerstand en daarom is aerodymica dan ook belangrijk (ja idd jij bent de noob, niet ik) en een mt heeft veel minder vermogen dus maakt het extra gewicht ook nog wat uit. Trouwens ik mag wel mt rijden maar ik verneuk tenminste geen mooie racer......
Met minder vermogen is aero juist belangrijker, je hebt minder om de luchtweerstand te compenseren, fout dus. Verder zou je het lef niet hebben om een racer om te bouwen, omdat je een prut kind bent. Het verneuken heeft de vorige eigenaar al gedaan door er mee op z'n bek gegaan, dus wederom niet goed gelezen.

Quote:
Wat ook nogal dom is dat jij de vergelijking maakt tussen rechtopzitten en platliggen ! tuurlijk ga je harder al lig je plat zonder kuipen dan als je rechtop zit met kuipen. Maar het gaat erom dat je met kuipen minder weerstand hebt en dus harder gaat. In de moto gp zie je ze toch ook niet zonder kuipen rijden
Qua acceleratie kan je het verschil misschien merken, maar aangezien ik 'm lichter ga vertanden, zoals je had kunnen lezen word deze factor steeds kleiner. In de racerij is elke marge belangrijk, als je kijkt naar ZAC of andere 'amateur' races zijn er genoeg klassen, danwel rijders zonder kuip. Buiten dat is het enige van belang voor de topsnelheid of ie in z'n hoogste versnelling nog z'n maximale toeren haalt, maar dat zal je met je grote smoel en je weinige verstand ook wel niet hebben geweten.

Quote:
Dan kan je wel zeggen dat je zonder kuipen 260 hebt gereden, maar met ga je dus nog harder. Op zulke hoge snelheden is je aerodynamica MINSTENS net zo belangrijk als je vermogen. Want zonder goede aerodynamica krijg je dan zo veel luchtweerstand dat hij gwoon niet meer verder doortrekt
Als ik zonder kuip plat op m'n tank lig voel ik nergens verergerde luchtweerstand, dus wat denk jij met je jarenlange ervaring nou dat ik er op verlies?

Quote:
Trouwens ik uite gwoon mijn mening dat ik het zonde vond dat je die kuipen eraf haalde en je had ook gwoon kunnen reageren dat de aerodynamica je geen reet interesseert.
Heb al meerder keren aan gegeven dat ik 'm toch wel ombouw, het me geen reet boeit wie het er niet mee eens is en ik ook niet of toestemming van een of andere puistenkop van BF zit te wachten, laat staan dat ik er op zit te wachten om 10 keer te moeten aanhoren dat ie zonder kuipen mooier, sneller, geiler, what ever is.

Quote:
Over dat stuur ofzo had ik trouwens nix gezegd, maar mij maak je niet wijs dat jij het sturen van die moter beter kan maken dan de ontwerpers van honda.......ik denk dat het dan toch echt aan jou ligt.
Dat was een extragratis uitleg voor de onwetenden, zoals jij dus. Bij een racer is het van belang dat je standaard al in een zo voorovergebogen mogelijke houding zit en wel degelijk dat je daarbij inlevert aan wendbaarheid. Nu zal jij niet zo gauw op een blade/naked blade rijden, die krijg je nou eenmaal niet zo gauw mee bij de motorzaak als je met een gaar MT'tje aankomt, maar stap voor de gein eens op een wegracertje en daarna op een naked/crosser/SM van een vriend van je, er van uitgaande dat je vrienden hebt dan
Misschien dat je je zwaar koppig/zeikende mening vanaf dat moment daarover iig overduidelijk voor je kan houden.

Quote:
Voor de rest zal ik me maar niet verlagen tot jou niveau, je weet waarschijnlijk gwoon niet beter
Gast, met een ladder kom je nog niet eens in de buurt
Je uitspraken zijn poep, gebaseerd op infantiel technisch inzicht en compleet ongefundeerd, noch gebaseerd op praktische ervaring. Dat vergeef ik je gezien je leeftijd.
Maar het goede nieuws is wel dat je met dergelijke uitspraken het voor jezelf wel extra spannend maakt eens op een meeting te verschijnen en met mij eens een fijn gesprek te hebben over niveau

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
sleutel je gewoon op straat?op de stoep?
Simpele dingen wel. Gaat prima en went wel hoor

Dit bericht is gewijzigd door Junkie XR op 15-10-2006 om 21:35 uur.
 
Leen 15-10-2006 21:37 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
[...]
Met minder vermogen is aero juist belangrijker, je hebt minder om de luchtweerstand te compenseren, fout dus. Verder zou je het lef niet hebben om een racer om te bouwen, omdat je een prut kind bent. Het verneuken heeft de vorige eigenaar al gedaan door er mee op z'n bek gegaan, dus wederom niet goed gelezen.

[...]
Qua acceleratie kan je het verschil misschien merken, maar aangezien ik 'm lichter ga vertanden, zoals je had kunnen lezen word deze factor steeds kleiner. In de racerij is elke marge belangrijk, als je kijkt naar ZAC of andere 'amateur' races zijn er genoeg klassen, danwel rijders zonder kuip. Buiten dat is het enige van belang voor de topsnelheid of ie in z'n hoogste versnelling nog z'n maximale toeren haalt, maar dat zal je met je grote smoel en je weinige verstand ook wel niet hebben geweten.

[...]
Als ik zonder kuip plat op m'n tank lig voel ik nergens verergerde luchtweerstand, dus wat denk jij met je jarenlange ervaring nou dat ik er op verlies?

[...]
Heb al meerder keren aan gegeven dat ik 'm toch wel ombouw, het me geen reet boeit wie het er niet mee eens is en ik ook niet of toestemming van een of andere puistenkop van BF zit te wachten, laat staan dat ik er op zit te wachten om 10 keer te moeten aanhoren dat ie zonder kuipen mooier, sneller, geiler, what ever is.

[...]
Dat was een extragratis uitleg voor de onwetenden, zoals jij dus. Bij een racer is het van belang dat je standaard al in een zo voorovergebogen mogelijke houding zit en wel degelijk dat je daarbij inlevert aan wendbaarheid. Nu zal jij niet zo gauw op een blade/naked blade rijden, die krijg je nou eenmaal niet zo gauw mee bij de motorzaak als je met een gaar MT'tje aankomt, maar stap voor de gein eens op een wegracertje en daarna op een naked/crosser/SM van een vriend van je, er van uitgaande dat je vrienden hebt dan
Misschien dat je je zwaar koppig/zeikende mening vanaf dat moment daarover iig overduidelijk voor je kan houden.

[...]
Gast, met een ladder kom je nog niet eens in de buurt
Je uitspraken zijn poep, gebaseerd op infantiel technisch inzicht en compleet ongefundeerd, noch gebaseerd op praktische ervaring. Dat vergeef ik je gezien je leeftijd.
Maar het goede nieuws is wel dat je met dergelijke uitspraken het voor jezelf wel extra spannend maakt eens op een meeting te verschijnen en met mij eens een fijn gesprek te hebben over niveau

[...]
Simpele dingen wel. Gaat prima en went wel hoor

Dit bericht is gewijzigd door Junkie XR op 15-10-2006 om 21:35 uur.



waarom ga je er nog op in jordi :P
 
Junkie XR 15-10-2006 21:39 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]

waarom ga je er nog op in jordi :P
Dingen duidelijk maken, het is een forum. Er zijn nog weleens mensen die de zoekfunctie gebruiken en dan lezen ze de onzin van hem en dan denken ze dat dat einde van de discussie is. Schrik je mensen af een naked te bouwen omdat ze denken dat je dan ineens geen 200+ meer kunt rijden. Heel ver gezocht zoiets, maar zo gaat wel een land naar de klote
 
Leen 15-10-2006 21:41 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
[...]
Dingen duidelijk maken, het is een forum. Er zijn nog weleens mensen die de zoekfunctie gebruiken en dan lezen ze de onzin van hem en dan denken ze dat dat einde van de discussie is. Schrik je mensen af een naked te bouwen omdat ze denken dat je dan ineens geen 200+ meer kunt rijden. Heel ver gezocht zoiets, maar zo gaat wel een land naar de klote



haha ja dat is waar inderdaad.
 
RickvanDuin 18-10-2006 13:07 Print reply
Posts: 464
luchtweerstand gaat inĀ² omhoog je weet wel kwadraat vergleken met de restdus om het dubbele te rijden moet je vermogen in kwadraat omhoog gaan. zoiets:P k leer toch nog wat op school

trouwens naked is ook gewoon vet teminste niet zoon standaard ding

Dit bericht is gewijzigd door RickvanDuin op 18-10-2006 om 13:08 uur.
 
Sypie_Honda 21-10-2006 16:47 Print reply

Posts: 13830
passen die velgen zonder aanpassingen?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Junkie XR 21-10-2006 16:48 Print reply

Posts: 5753
F3 velg wel, schijven overzetten en klaar. Achtervelg weet ik niet, maar ga ik ook niet gebruiken omdat die smaller is, maar die komt onder m'n toekomstige stuntfiets.
 
ARWIN_honda 8-11-2006 13:10 Print reply

Posts: 3534
sorrie, maar ik vind dat je je cbr kompleet verkracht.
met originele kuip erop is veel mooier.
 
Suzuki GSX-R600 K4
Baasbas 8-11-2006 13:22 Print reply
Posts: 2176
ja, en je rijdt nu 1 op 15 ipv 1 op 16
ramp


Zonder die kuip ziet hij er lekker dik uit juist.. en hij had ook die gele naked toch? Die was goed gelukt, dus komop mensen, beetje vertrouwen erin dat het goed komt

oeps niet waar, dat was blorn, my bad :P




Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 8-11-2006 om 13:28 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
pee 8-11-2006 13:29 Print reply

Posts: 648
ik vind het wel mooi worden maar hij is lang niet af...
maar ik heb er vertrouwen in.
ga zo door.
 
Yamaha R1
Blukaap2 8-11-2006 13:40 Print reply

Posts: 9955
Wat een poepproject, kunt beter aan een antieke VFR beginnen
 
Stoere brommers
Junkie XR 9-11-2006 9:33 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
sorrie, maar ik vind dat je je cbr kompleet verkracht.
met originele kuip erop is veel mooier.
STFU

Heb ik inmiddels al zo vaak gehoord, verzin eens iets origineels.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pee
ik vind het wel mooi worden maar hij is lang niet af...
maar ik heb er vertrouwen in.
ga zo door.
Project staat op 25% ja...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Wat een poepproject, kunt beter aan een antieke VFR beginnen
Nope, ben definitief 4 in lijn fan geworden
 
khaz 9-11-2006 10:56 Print reply

Posts: 1450
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
[...]
Met minder vermogen is aero juist belangrijker, je hebt minder om de luchtweerstand te compenseren, fout dus. Verder zou je het lef niet hebben om een racer om te bouwen, omdat je een prut kind bent. Het verneuken heeft de vorige eigenaar al gedaan door er mee op z'n bek gegaan, dus wederom niet goed gelezen.

{}

is niet waar he
wrijving neemt niet gelijk toe met snelheid maar in een 3e macht

dus 2 x zo hard is 8 x zoveel wrijving

dus hoe lager de snelheid hoe minder aerodynamica uitmaakt

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 9-11-2006 om 10:57 uur.
 
HPI |w00t

Dit topic is 7779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved