Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Opvoeren mt 5 (met mt 8 blokje) [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 820 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Opvoeren mt 5 (met mt 8 blokje) [Al...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rocket Rico 9-10-2006 19:16 Print topicpost

Posts: 478
Welkom bij mijn project 'Opvoeren mt 5 (met mt 8 blokje)'.

110cc malossi eronder gehangen
Ik heb mijn 125 eurocilindro eraf gehaald en mijn malossi 110cc eronder gedaan.

Ik had van tevoren al me twijfels over de staat van het zuigerveertje, aangezien ik hem niet lkkr vond aansluiten op me zuiger. Maar had geen zin om mijn zuigerveer er af te halen en in me cilinder te zetten omdat je bij het eraf halen altijd kans heb dat ie breekt (en je kan er toch nix aan veranderen)

Nu blijkt hij veel te weinig compressie te hebben, namelijk nog minder dan die eurocilindro met een dikke kras dwars door de chroomlaag.

Dus waarschijnlijk moet ik ff een nieuw zuigerveertje.

Ik heb wel al me andere zooi er weer opgezet, alles is nu weer precies hetzelfde als eerst behalve de cilinder, dus nu was ik wel benieuwt naar het verschil en ff filmpje van gemaakt......
Geplaatst: 12-10-2006 11:21

filmpje
http://video.google....=1006825670400800836
Geplaatst: 12-10-2006 11:26

Filmpje met 110cc malossi, langsrijden
Hier heb ik net me 110cc malossi er onder gedaan, voor de rest niks verandert of afgesteld en er moet een nieuw zuigerveertje op

http://video.google....=2110688653070128188
Geplaatst: 12-10-2006 11:37

Optrekken met 125cc
Optrekken met me setupje voor het projectje....


http://video.google....1666731540&hl=nl


--------------------------------------------
Geplaatst: 12-10-2006 11:44

wegtrekken met 110cc malossi
hier zit net de 110cc malossi eronder heb hier nog nix afgesteld of verandert en er moet een nieuw zuigerveertje op......


http://video.google....=4313144847705136056


Nu, jullie opdracht; zoek de verschillen tussen de filmpjes !


--------------------------------------------
Geplaatst: 14-10-2006 11:27

Uitlaat test !
Nog voor het ongeluk had ik ff me homoet uitlaatje er onder gedaan. Toen kwam ik er gelijk achter dat er een grote scheur in die luhao 80 uitlaat zat!

Na dat ongeluk ging ik die homoet ff goed testen, hij liep voor geen meter, kwam gwoon niet in zn powerband.

Maar toen ik ging een beetje klote met benzinekraantje dicht zetten (weet uit ervaring dat als je een homoet eronder hangt dat je een veel kleinere sproeier in je carb moet doen). Toen kwam die vaak wel in zn powerband en dat maakt toeren !!!

Onderin vind ik de uitlaat erg zwak maar al komt hij eenmaal in zn powerband trekt hij hem ook helemaal door in zn toeren, maakt niet uit welke versnelling !! Hier kan je dus wel een hele leuke top mee halen........

Heb me luhao ff op werk laten lassen en ga hem er nu weer onder leggen want vanavond is het bikenight!
Geplaatst: 24-11-2006 14:57

problemen oplossen
Heb nu een proma 80 er onder gedaan, loopt iets minder dan me ori pijp, maarja moet nog afgesteld worden moet ff een ander carbje en ook anders spruit. Voor de rest ff kijken of ik een nieuw zuigerveertje nodig heb........
Geplaatst: 4-3-2007 14:22

Nieuw zuigerveertje, mallossi 28mm spruitstuk
Ondertussen zit me nieuwe zuigerveertje en me malossi spuitje er alweer een tijdje op.........dus ik vond maar weer is tijd voor een update (is al een tijdje geleden). In de winter sleutel ik dan ook niet zoveel.

Cilindertje ziet er van binnen niet helemaal super meer uit en eigenlijk zou het zuigertje ook vervangen moeten worden, maar malossi zuigers zijn nogal prijzig.

Dit zuigerveertje scheelt wel veel compressie, de oude was helemaal versleten, sloot ook niet meer goed aan.

Het Malossi spruitstuk scheelt ook een hoop, loopt een stuk beter.

Heb nu ook een ander cditje bestelt en ben nog opzoek naar een malossi 6klepper en dan afstellen en kijken hoe het loopt.

Dan gaat er crossvertanding wat met koningingedag mag tie aan de bak!


Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 9-3-2007 om 14:12 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?

Kampersjaak 9-10-2006 19:17 Print reply

Posts: 12285
voeg eens foto's toe, anders wordt het project verwijderd
 
oderint dum metuant
mtx freak 9-10-2006 19:19 Print reply

Posts: 2711
en ga je ook nog meer doen als alleen wat opvoeren


anders niet echt een project
 
khaz 10-10-2006 16:06 Print reply

Posts: 1450
ahjoh als het leuk is om te lezen...

ik vind het wel leuk als rico weer eens 70 rijdt met een 125cc cilinder
waar ga je nu voor? 50 met een 110cc?
 
HPI |w00t
Rocket Rico 10-10-2006 16:17 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
ahjoh als het leuk is om te lezen...

ik vind het wel leuk als rico weer eens 70 rijdt met een 125cc cilinder
waar ga je nu voor? 50 met een 110cc?


LOL, heb toch wel ruim de 100 gehaald met die cilinder he (nu zit er zo een dikke kras in me cil dat ik het niet meer haal, duh !)

dat jij dat nou niet kan hebben omdat je met een yamaha dt met ori rotzooi erop rijdt.......oh sorry dat hele ding heeft het nog nooit gedaan toch?
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Sypie_Honda 12-10-2006 10:06 Print reply

Posts: 13830
dat je MT toch nog 70 liep, met zo'n kras er in
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Rocket Rico 12-10-2006 10:14 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
dat je MT toch nog 70 liep, met zo'n kras er in



Casper die lult maar wat (hij heeft er nooit op gereden en me zelden zien rijden). Met die kras erin haalde hij nog de 85 met een 21mm carb.......
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
nsrracer 12-10-2006 11:22 Print reply

Posts: 8625
kan die niet harder?

ziet er wel leuk uit
 
Rocket Rico 12-10-2006 11:48 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
kan die niet harder?

ziet er wel leuk uit


Moet idd wel stuk harder kunnen, maarja ben nog maar net begonnen met dit project (10%) en er moet dus nog een hele hoop aan gebeuren

 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
2takt Gangster 12-10-2006 12:02 Print reply

Posts: 1147
zit nu niet egt gang in he als ik die filmpjes zo bekijk

ma wat wil je allemaal aan de setup doen dn binnenrotor, opmaat, 34 mm carb ofwa??

dit blaast dn wel weer lkkr door

http://video.google....0054&q=honda+mt5

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 12-10-2006 om 12:09 uur.
 
Rocket Rico 12-10-2006 12:11 Print reply

Posts: 478
eerst alle fabrieksuitlaatjes uitproberen en anders msschien opmaat en groter dan 30mm ga ik niet, kan ik niet kwijt tussen me frame. tja als ik een goedkope binnenroter tegenkom......


trouwens dat filmje van jou lijkt veel sneller omdat dat ding veel meer toeren maakt en aan een digitale teller kan je ook knoeien he.....

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 12-10-2006 om 12:13 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
2takt Gangster 12-10-2006 12:21 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
eerst alle fabrieksuitlaatjes uitproberen en anders msschien opmaat en groter dan 30mm ga ik niet, kan ik niet kwijt tussen me frame. tja als ik een goedkope binnenroter tegenkom......


trouwens dat filmje van jou lijkt veel sneller omdat dat ding veel meer toeren maakt en aan een digitale teller kan je ook knoeien he.....

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 12-10-2006 om 12:13 uur.


ding is gwn sneller kijk ma

http://video.google....3495&q=honda+mt5
 
Rocket Rico 12-10-2006 12:29 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
eerst alle fabrieksuitlaatjes uitproberen en anders msschien opmaat en groter dan 30mm ga ik niet, kan ik niet kwijt tussen me frame. tja als ik een goedkope binnenroter tegenkom......


trouwens dat filmje van jou lijkt veel sneller omdat dat ding veel meer toeren maakt en aan een digitale teller kan je ook knoeien he.....maar dat ding zal best wel een stuk harder gaan, die van mij is nog lang niet af.

Maar ik durf me gitaar er om te verwedden dat hij nu ook al over de 90 gaat

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 12-10-2006 om 12:13 uur.


 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
nsrracer 12-10-2006 12:30 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
eerst alle fabrieksuitlaatjes uitproberen en anders msschien opmaat en groter dan 30mm ga ik niet, kan ik niet kwijt tussen me frame. tja als ik een goedkope binnenroter tegenkom......


trouwens dat filmje van jou lijkt veel sneller omdat dat ding veel meer toeren maakt en aan een digitale teller kan je ook knoeien he.....

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 12-10-2006 om 12:13 uur.



nieuwe hpi 2006 bij motoimport voor 200 euro

die ga ik denk ik ook halen
 
Rocket Rico 12-10-2006 18:42 Print reply

Posts: 478
ik dacht ga ff een ritje maken met een homoet eronder, liep maar 50 ofzo kwam niet in zn powerband hij moet echt heel anders afgesteld worden. Ging dus ook ff kloten met benzinekraantje ff dichtzetten enzo en dat ging een heel stuk beter

Maarja toen gebeurde het......ik rij rustig met een gangetje van 50, zie ik daar 4 van die bruggers naast elkaar fietsen, de buitenste ging opzij dus ik rij er rustig op af en op het laatste moment slingerde ze ineens weer terug, voor me dus

dus ik kon alleen nog maar uitwijken in een hele smalle (nat gras) berm. Ondertussen was ik nog niks afgeremd en kon daar ook onmogelijk remmen want dan zou ik cker onderuit gaan, maar ik moest de weg weer op want er was een stukje voor een verhoogde oprit

Maarja bij het de wegopsturen ging ik onderuit (de weg was hoger dan de berm), ik werd gelanceerd en schoof en rolde voor me brommer uit over de weg.

Nu ligt dus me hele arm en been open en me voorvork is volgens mij ook niet helemaal lkkr meer en uitlaat is verbogen koplamp zitten scheuren, lakschade etc........
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
S1lv3r 12-10-2006 18:58 Print reply

Posts: 5213
oei, dat is wel flink kloten :s
 

Dit topic is 2781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved