Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - CNC Gefreesde 50cc Cilinderkop Honda NSR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 428 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - CNC Gefreesde 50cc Cilinderkop Hond...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gideon 3-10-2006 19:35 Print reply

Posts: 6855
Aluminium Magnesium Tin legering oid?
 
SSTjoener
barry 3-10-2006 19:38 Print reply

Posts: 7387
het is idd een legering, komt uit staf materiaal en er zit inderdaad magnesium en tin bij door ja
 
He?
Gideon 3-10-2006 19:38 Print reply

Posts: 6855
Hmm, oke, klinkt duur
 
SSTjoener
barry 3-10-2006 19:41 Print reply

Posts: 7387
hehe geen idee, tis aluminium wat hier standaard op m'n werk ligt
 
He?
Leike 3-10-2006 19:41 Print reply
Posts: 29
Met welke besturing en machines ga je werken.

Word de kop in 3D model getekend, en daarna met een CAM programma het programma gemaakt.

Werk zelf namelijk tussen mijn studie door ook al verschillende jaren bij een cnc-verspanend bedrijf, heb misschien wel interesse in je cad-model als het klaar.

Ik neem aan dat je een losse binnenkop maakt.
 
barry 3-10-2006 19:43 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leike
Met welke besturing en machines ga je werken.

Word de kop in 3D model getekend, en daarna met een CAM programma het programma gemaakt.

Werk zelf namelijk tussen mijn studie door ook al verschillende jaren bij een cnc-verspanend bedrijf, heb misschien wel interesse in je cad-model als het klaar.

Ik neem aan dat je een losse binnenkop maakt.


kop is in 3d model getekend. hij wordt met cam programma via dxf bestandje overgenomen.

daarbij kun je gewoon contouren selecteren en daarbij hoeft je dan zo goed als alleen nog maar x/y/z waarden in te voeren van waar radiusen beginnen en eindigen (de kop is bijna 1 en al radiussen ) (uitgesloten van machine instellen)


Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-10-2006 om 19:44 uur.

Dit bericht is gewijzigd door barry op 3-10-2006 om 19:45 uur.
 
He?
timoty-dt 3-10-2006 19:46 Print reply

Posts: 1802
ik hoop voor je dat het gaat lukken wat zoiezo wel lukt

 
kut voetbal
Leike 3-10-2006 19:49 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]


kop is in 3d model getekend. hij wordt met cam programma via dxf bestandje overgenomen.

daarbij kun je gewoon contouren selecteren en daarbij hoeft je dan zo goed als alleen nog maar x/y/z waarden in te voeren van waar radiusen beginnen en eindigen (de kop is bijna 1 en al radiussen ) (uitgesloten van machine instellen)




Zag al iets later dat hij al in 3d was getekend, maar waarom via dxf, een rechtstreekse RS232 verbinding met de machine is toch veel handiger.

Gereedschappen nullen op voorstelapparaat, werkstuk nullen en gas erop.


 
barry 3-10-2006 19:51 Print reply

Posts: 7387
leike op het eerste kan ik je niet echt antwoord geven, over het cnc programmeren weet ik ook niet alles. ik wordt daarbij geholpen door een collega die voor mij gaat programeren.

en idd. als het programma eenmaal in de cnc bank staat dan is het nog een kwestie van juiste gereedschappen er in, afnullen, werkstuk nullen, groene knop in drukken en wachten
 
He?
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-10-2006 23:36 Print reply

Posts: 10560
buitenkant goud anodiseren
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
khpoppema 3-10-2006 23:56 Print reply

Posts: 3199
ook gekeken naar de cilinder kop van vhm voor nsr50?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
barry 4-10-2006 6:52 Print reply

Posts: 7387
jazeker
 
He?
barry 8-11-2006 23:12 Print reply

Posts: 7387
oke dan, zaterdag gaat de start dan eindelijk gemaakt worden.

4 cilinderkoppen ga ik maken als eerste. eerst het draai werk zaterdag. en een andere zaterdag het freeswerk

als er tevens genoeg animo voor dit werk is. ga ik ze ook in serie maken

ze zullen dan ong 100,- kosten met losse binnenkop waarbij er gekozen kan worden voor een binnenkop met verbrandings kamer of 1tje zonder, waarbij je hem er nog in moet draaien.
als je intresse hebt laat maar weten via inbox.



Dit bericht is gewijzigd door barry op 8-11-2006 om 23:12 uur.
 
He?
HondaHeus 8-11-2006 23:18 Print reply

Posts: 1489
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
oke dan, zaterdag gaat de start dan eindelijk gemaakt worden.

4 cilinderkoppen ga ik maken als eerste. eerst het draai werk zaterdag. en een andere zaterdag het freeswerk

als er tevens genoeg animo voor dit werk is. ga ik ze ook in serie maken

ze zullen dan ong 100,- kosten met losse binnenkop waarbij er gekozen kan worden voor een binnenkop met verbrandings kamer of 1tje zonder, waarbij je hem er nog in moet draaien.
als je intresse hebt laat maar weten via inbox.



Dit bericht is gewijzigd door barry op 8-11-2006 om 23:12 uur.


Supervet en knap! maar, wat heeft dit voor een voordelen ten opzichte van een 'normale' nsr kop? Behalve dat je geen pakking nodig hebt, maar dat kan ook door gewoon de kop te bewerken zodat hij alleen een o-ring nodig heeft (zoals bij mij)..toch?
Als ik geld had, had ik er mssn 1 gekocht, alleen al omdat hij vet is
 
StefanB 8-11-2006 23:24 Print reply

Posts: 2591
pppfft stomme barry :( verzin zelf eens iets ipv mijn shizzle kopiere :P
 
E24 M30b35@GT3576

Dit topic is 7970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved