Rob777 |
20-12-2020 18:23 |
Posts: 971 |
Waar ik zelf net zo hard aan mee doe, lol.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
Rob777 |
25-12-2020 0:16 |
Posts: 971 |
Weet iemand de juiste squish voor een MVT 75 iron max ?
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
25-12-2020 11:52 |
Posts: 8624 |
Hangt dat ook niet af van je voetpakking ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
jan w. 50 |
25-12-2020 11:58 |
Posts: 966 |
Ik denk dat het moeilijk is om daar
Op het bf. Wat van te zeggen.
De kwaliteit brandstof. Een octaan gehalte
Spelen daar al een rol in.
Ik zelf neem proefjes. Om daar achter te komen.
Ik durf niet tegen iemand te zeggen.
Doe dit maar. Dat kan wel.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
jan w. 50 |
25-12-2020 12:09 |
Posts: 966 |
Ik zaag meestal een voet pakking.
Uit een plaat aluminium.
Om maximaal poort timing te krijgen.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Rob777 |
25-12-2020 13:31 |
Posts: 971 |
Een manier om de squish te bepalen is met voetpakkingen, of zoals Jan het doet.
Er zitten vier pakkingen bij de kit daarvoor.
We hebben em nu afgesteld op poorttiming, met vijf pakkingen maar kwam er later achter dat de squish belangrijker is dan de poorttimingen dus wil ik em daar op afstellen.
En de squish is voor elk type cilinder weer anders, varierend tussen de 0.4 en 0.8.
Denk dat ik em maar op 0.8 zal doen, is iig veilig dan.
Als de squish te klein is heb je kans op warmlopers dus better safe than sorry.
Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 25-12-2020 om 13:33 uur.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
jan w. 50 |
25-12-2020 14:04 |
Posts: 966 |
Niet te veel. Van die zachte voetpakkingen
Op elkaar stapelen.
Anders draai je de boel.
Nog zo plat als een dubbeltje.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
kiris |
25-12-2020 15:22 |
Posts: 353 |
op de frambozen forums zitten ze meestal tussen de 0.7 en 0.9 dus dan zit je met 0.8 safe.
ik heb op mijn nsr blokjes ook op 0.8, alleen mijn 80 "testblok" staat op 0.4 maar die is eigenlijk alleen om te testen hoeveel toeren ik er uit kan persen dus die is opgebouwd met maximaal risico en gaat gegarandeerd een keer totaal in puin
|
|
|
|
Nicesurprice |
25-12-2020 16:01 |
Posts: 134 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kiris
op de frambozen forums zitten ze meestal tussen de 0.7 en 0.9 dus dan zit je met 0.8 safe.
ik heb op mijn nsr blokjes ook op 0.8, alleen mijn 80 "testblok" staat op 0.4 maar die is eigenlijk alleen om te testen hoeveel toeren ik er uit kan persen dus die is opgebouwd met maximaal risico en gaat gegarandeerd een keer totaal in puin
|
|
|
|
Rob777 |
25-12-2020 16:04 |
|
jan w. 50 |
25-12-2020 22:17 |
Posts: 966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door:
Er zitten vier pakkingen bij de kit daarvoor.
We hebben em nu afgesteld op poorttiming, met vijf pakkingen maar kwam er later achter dat de squish belangrijker is dan de poorttimingen dus wil ik em daar op afstellen.
Ow. ik beur meestal de cilinder op.
Een haal dat er aan de bovenkant.
Weer van af.
Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 25-12-2020 om 13:33 uur.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Rob777 |
25-12-2020 22:24 |
Posts: 971 |
Dat wil mn maat dus ook doen, ben alleen zelf niet zo happig om aan een nieuwe cilnder te gaan kloten.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
jan w. 50 |
25-12-2020 22:43 |
Posts: 966 |
Dan kun je het maximale. Uit de spullen
Krijgen die je nu hebt.
Zonder dat je in de poorten. Zit te vijlen.
Een het risico is niet zo groot
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 25-12-2020 om 22:46 uur.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
kiris |
26-12-2020 0:00 |
Posts: 353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Dat wil mn maat dus ook doen, ben alleen zelf niet zo happig om aan een nieuwe cilnder te gaan kloten.
gewoon squish afstellen met de juiste voetpakking en die poorthoogtes laten voor wat het is.
dan hoef je niks aan de kop of cilinder te veranderen en loop je ook geen risico's dat er iets mis gaat of uiteindelijk niet blijkt te werken met die hogere timingen.
verder kun je dan altijd met standaard onderdelen werken in plaats van dat je nij het vervangen van de cilinder weer moet gaan draaien/vlakken.
als het sneller moet kun je dat later altijd nog doen maar je moet eerst een stabiele basis hebben om van uit te gaan. anders weet je ook niet welke verandering nou welk verschil heeft gemaakt.
alleen zo kun je zien wat werkt en wat niet, stapje voor stapje.
ik heb een keer bij een auto turbo blok de fout gemaakt alles in 1 keer te willen doen, en zat uiteindelijk met een slecht lopend geheel waar niet meer duidelijk was waar de oorzaak lag,het bleek uiteindelijk na heel lang zoeken dat de combinatie van 5 of 6 slechte beslissingen elkaar versterkte.
Dit bericht is gewijzigd door kiris op 26-12-2020 om 0:07 uur.
|
|
|
|
Rob777 |
26-12-2020 11:29 |
Posts: 971 |
Ik heb de brommer in de eerste plaats nodig als betrouwbaar vervoersmiddel om van Zeeland naar mn ouders te kunnen.
Ik ben al oud dus mn ouders zijn antiek bijna.
Met pa gaat t niet goed en ma heeft ook regelmatig hulp nodig met klusjes e.d.
Snelheid interesseert me sowieso minder dan koppel.
Of ik nu 75 of 85 ga boeit me minder dan dat het leuk optrekt en mn kick haal ik uit het bochtenwerk, dus wegligging en koppel zijn het belangrijkst.
Zou ik de brommert alleen hebben voor de lol dan zou ik idd het maximale eruit willen halen maar dan had ik ook wel een andere cilinder gekocht en vooral snellere uitlaat.
De 75 heb ik vooral zodat er nog wat gang in blijft zitten als ik door open polders en over lange Zeelandbruggen moet met windkracht 6 tegen..niks irritanter dan maar net 45-50 gaan als je een rit van een kleine twee uur hebt..met regen en kou..en alles..
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|