Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Aprilia RS4 50 pro beun project.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 963 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Aprilia RS4 50 pro beun project.
Pagina 8 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rob777 19-12-2020 19:05 Print reply

Posts: 971
AM6 is leuk.
Derbi NT is leukerder.


110cc Parma kit er op en gaan..
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 19-12-2020 19:35 Print reply

Posts: 966
Ja klopt. Maar derbi blok. Zijn er minder van
In omloop. Verkocht.

Een ik ben een 50cc racer.

De inhoud vergroten. Is de makkelijkste manier. Naar vermogen.




 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 19-12-2020 20:58 Print reply

Posts: 971
Das waar ja, zie maar weinig 2e hands spul ook voor Derbi.
En minder of niks van de goedkopere namaak voor sommige onderdelen, wat met die radiateur dus kut is.

Je moet wel het blok verbouwen voor die 110 maar idd relatief uitdagingsloos voor handig iemand.
Zou leuk zijn een 50cc racer projectje te zien van je Jan, ik zeg doen
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Nicesurprice 19-12-2020 21:40 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ja klopt. Maar derbi blok. Zijn er minder van
In omloop. Verkocht.

Een ik ben een 50cc racer.

De inhoud vergroten. Is de makkelijkste manier. Naar vermogen.






Klopt helemaal.
Maar alles hangt er natuurlijk vanaf wat je kunt en wat je uiteindelijk ermee wilt.
De TZR van junior was een 50cc project.
Brommert was een daily driver en binnen deze criteria zijn we gaan sleutelen.
Resulteerde in een betrouwbare brommer met een top van 110.
Dit met een rijke afstelling.
Hebben later de snelheid wat terug gebracht. 90 vond ik mooi zat.
We konden dan het geluid ook wat terugbrengen wat handig is als je wel eens in de stad komt.
Blijft natuurlijk dat dit niet streetlegal is.

Nu ben ik bezig om op dezelfde basis iets anders te creƫren,
Daar we een motorrijbewijs hebben willen we het legaal houden op de openbare weg.
Word een daily driver maar niet voor lange stukken op snelwegen.

Ik vind het 2 takt wel leuk dus dat moest t worden.
Met wat meer inhoud word het dan wel betrouwbaarder je heb wat over en gilt niet heel de stad bij elkaar.

Blijft dat een perfect getuned blokje een lust voor het gehoor blijft.

 
jan w. 50 19-12-2020 22:00 Print reply

Posts: 966
Nicesuprice.

Ik heb het over een racer 50cc.

Om mee te kunnen doen aan race.
Op zaterdag zondag.

Dat lijkt me leuk.

Als ik 2 takken wil op motor kenteken.
Dan had ik een oude yamaha of kawasaki.
2 of 3 cilinder uit de brandnetels getrokken.
Een opgeknapt.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 20-12-2020 om 12:33 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
jan w. 50 19-12-2020 22:57 Print reply

Posts: 966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Das waar ja, zie maar weinig 2e hands spul ook voor Derbi.
En minder of niks van de goedkopere namaak voor sommige onderdelen, wat met die radiateur dus kut is.



Niemand zegt dat je de orginele onderdelen
Moet gebruiken.

Daar zijn veel alternatieven voor.
Gewoon pas maken die hap.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 19-12-2020 23:26 Print reply

Posts: 971
Klopt, daarom koop ik geen nieuwe voor 300, koop wel op ali iets met zelfde maten ooit en passen de ophanging aan.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 20-12-2020 12:50 Print reply

Posts: 966
Ja. De kunst is uitvogelen. Wat bij rs
Een beetje past.

In mijn situatie is dat makkelijk.
Ik kan er gewoon wat aan hangen.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 20-12-2020 15:41 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Nicesuprice.

Ik heb het over een racer 50cc.

Om mee te kunnen doen aan race.
Op zaterdag zondag.

Dat lijkt me leuk.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 20-12-2020 om 12:33 uur.


Wat k zei gebruiksdoel he.
De max uit een bepaalde inhoud halen kan een doel op zich zijn.
Net als rijden op een circuit.
 
jan w. 50 20-12-2020 17:01 Print reply

Posts: 966
Met een 2 takt moet je gas geven.
Dat is leuk op straat tot 80 cc.

125cc een groter. Is op straat waardeloos. De auto's rijden 50 of 80 kmh.
Een dan moet je half gas mee rijden.

Dan wordt je schijt ziek. Van het gehakketak.
Dan kun je beter een 4 takt nemen.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Nicesurprice 20-12-2020 17:07 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Met een 2 takt moet je gas geven.
Dat is leuk op straat tot 80 cc.

125cc een groter. Is op straat waardeloos. De auto's rijden 50 of 80 kmh.
Een dan moet je half gas mee rijden.

Dan wordt je schijt ziek. Van het gehakketak.
Dan kun je beter een 4 takt nemen.


Klopt allemaal als een zwerende vinger.
maar het heeft gewoon een ziel he.
Liever een huilende 2 takt als een rustig lopende 4 takt.
T doel is dan ook niet cruisen.
Als je dan zo een scherp lopende 2 takt hoort.
Dan kan ik enkel genieten.
Als we comfort willen stap ik wel in Volfje
Huilt trouwens ook als een ketting zaag die straight six
 
jan w. 50 20-12-2020 17:51 Print reply

Posts: 966
Ik vertoon met een bromfiets. Al gedrags
Een handhaving's problemen.

Maar jij spant de kroon.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
kiris 20-12-2020 18:08 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Met een 2 takt moet je gas geven.
Dat is leuk op straat tot 80 cc.

125cc een groter. Is op straat waardeloos. De auto's rijden 50 of 80 kmh.
Een dan moet je half gas mee rijden.

Dan wordt je schijt ziek. Van het gehakketak.
Dan kun je beter een 4 takt nemen.


met 125 klopt dat wel, dan loopt ie constant te knetteren omdat ie eigenlijk alleen bij volgas geven pas lekker loopt.

met 500 vond ik het niet zo erg, dat rijd een stuk rustiger ook vanwege de lagere poort timing van de cilinder.

4 takt ben ik op de auto na geen fan van. vooral 4 takten met kleine inhoud zoals 50/125/250cc 1-cilinders met "sport" uitlaat heb ik pest hekel aan, dat geluid kan ik gewoon niet tegen. sinds de 4-takten in de cross kwamen ben ik ook nooit meer op een crossbaan geweest door die herrie.



 
Nicesurprice 20-12-2020 18:11 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik vertoon met een bromfiets. Al gedrags
Een handhaving's problemen.

Maar jij spant de kroon.



Als dit mij betrof.

In mn jonge jaren was dit zeker het geval.
En laten we stellen dat ik op de blaren gezeten heb.
Nu we wat wijzer zijn geworden willen we het wat meer legaal houden.
Echt gas geven doen we wel bij de oosterburen als we dat zouden willen.
En met de TZR?
Straks gewoon lekker korte stukjes door de polder rijden.
Meer niet.
Je heb t iets aparts, meer niet.
Een standard fiets was optie B maar dat wilde ik niet.

 
jan w. 50 20-12-2020 18:19 Print reply

Posts: 966
We verkassen effe naar het chat topic.
Met dat gelul van ons.

We zijn Rob ze project aan het vol plempen.
Met info een meningen.
Waar hij niets aan heeft.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 4959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved