Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Aprilia RS4 50 pro beun project.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Aprilia RS4 50 pro beun project.
Pagina 3 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rob777 17-11-2020 12:54 Print reply

Posts: 971
Thx Jan.
En ik ben blij dat ik je weer zie, of lees.., dus ik luustert graag naar je gehinnik.
En het is zinnig wat je zegt, die losse passing zint me helemaal niks nee..
Als het aan mij ligt gaat ie weer open maar denk dat ik voor nu het zo zal moeten laten, maat is nogal druk op het moment.

Knap gezien Kiris, das inderdaad een trekkertrektrekkert van een vriend, is al jaren bezig met die dingen.
De Minimum Risk zoals Jan zegt ( goed geheugen Jan, lol )
Leuk speelgoed, net iets meer pk dan de RS
En er komt een tweede aan op alcohol, doel is een 1000 pk uit het blokje te persen.
Omdat het kan.
Of niet kan en we een verschrikkelijke dood sterven..

Trekkerporn :




Minibrommert :



 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 17-11-2020 13:31 Print reply

Posts: 6718
Het komt wel vaker voor bij Derbi en AM6 blokken dat de passing iets losser is.
De krukas lagers moeten er meestal echt wel met een gang in, maar de rest ligt redelijk los.

Zolang je geen slijtagestrepen hebt gezien op het pasvlak (zegmaar dat het lager mee heeft gedraaid) waar het lager in gaat zou ik me er geen zorgen over maken.

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rob777 17-11-2020 15:55 Print reply

Posts: 971
Geen idee eerlijk gezegd.
Vriend heeft het blok gereviseerd en ik heb er een beetje dom bij staan kijken...
Zal vragen of het hem is opgevallen.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 17-11-2020 16:39 Print reply

Posts: 971
Trouwens toch weer licht verftrauma.
Die VHT engine enamel is lastig en vreemd spul, spijt van.
Wil niet echt uitharden en is na kleine 2 weken nog steeds zacht..kan em met mn nagel eraf krabben en hou dan een kneedbaar troepje over.
Denk dat ik te kort heb gewacht met de vht primer uitharden, moet bijna week uitwerken voor je verder kan spuiten waardoor de zilver laag nu raar doet.
En t veroorzaakt knallende zenuwpijn in mn schouders waar ik slijmvliesbeursontstekingen heb gehad ooit.
Spul ruikt ook superzoet wat bij chemicaliën meestal geen goed teken is :p

En t frame ging de eerste keer ook mis.
Om overal goed verf in de gaten voor de boeten en moeren te krijgen moet je best veel en van alle kanten verf spuiten wat natuurlijk een zakker gaf..
En sommige toch nog net niet overal zwart waren bleek later.
Ook valt het met zwart veel meer op dat de originele coating best gebobbeld is en beter geschuurd had moeten worden.
Frame opnieuw geschuurd en ik plak het eerst af rond de gaten, spuit die eerst en doe dan de rest, wou ik sowieso eigenlijk doen maar wilde toch weer te snel..
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-11-2020 17:10 Print reply

Posts: 8650
Dikwijls is de verf die de gewone sterveling in handen krijgt ook al niet zo kwalitatief...volgens mij zit de verfmaffia er achter.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kiris 17-11-2020 18:00 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Dikwijls is de verf die de gewone sterveling in handen krijgt ook al niet zo kwalitatief...volgens mij zit de verfmaffia er achter.


klopt, als je kijkt wat ze bijvoorbeeld in de luchtvaart en bij defensie gebruiken dat is een wereld van verschil.

nadeel is wel vaak dat er allerlei echt giftige troep in zit waardoor het zo goed werkt, en vanwege die gif zooi verkopen ze het niet aan particulieren of gewone bedrijven.

en het kost dan ook gerust 10x zo veel als gewone verf.

dus als je iemand kent op een vliegveld of vliegbasis doe er je voordeel mee.

ik heb zelf een keer in dienst een kolf van een luchtbuks zwart gespoten met akzo vliegtuig lak, dat zit er nog steeds op en nog steeds als nieuw ondanks echt heel lomp gebruik. droogt ook retesnel, na een kwartier was het al uitgehard.

een vriend van me deed altijd helicopter tape op zijn auto en mountainbike tegen steenslag, dat werkte ook super.



sinds de opkomst van cerakote is er eindelijk voor particulieren ook wat fatsoenlijks, daar kun je ook hele mooie dingen mee doen en is makkelijk te gebruiken thuis met een simpele oude oven.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 17-11-2020 om 18:03 uur.
 
Rob777 17-11-2020 19:11 Print reply

Posts: 971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Dikwijls is de verf die de gewone sterveling in handen krijgt ook al niet zo kwalitatief...volgens mij zit de verfmaffia er achter.


Denk dat dat juist het probleem is, die VHT mag je als domme particulier zoals ik niet kopen, vooral vanwege de chemische troep die er in zit, maar ook omdat je dan waarschijnlijk wel weet hoe je het moet gebruiken
Kun je alleen bestellen als je een kvk nummer hebt.



 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 17-11-2020 19:17 Print reply

Posts: 968
Een soort ceramic.

Maak het eens warm. Met een feun of verfbrander. Op een plekje waar je het niet ziet.

Misschien verhard het dan.

Zeker weet ik het ook niet
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 17-11-2020 19:28 Print reply

Posts: 971
Ben idd met een fohn bezig geweest maar dat wordt miet warm genoeg denk ik.
Heb het koppelingsdeksel vandaag weer gespoten omdat ik die beschadigd had en die ligt nu op mn gaskachel af te bakken, t stinkt nu wel wat in huis.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 17-11-2020 19:49 Print reply

Posts: 968
Ceramic. Een soort glazuur . Net als glazuur op tegels. Of borden .

Dat moet bakken.

Zo doende kom ik daar op.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
jan w. 50 17-11-2020 19:55 Print reply

Posts: 968
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ceramic. Een soort glazuur . Net als glazuur op tegels. Of borden .

Dat moet bakken.

Zo doende kom ik daar op.


Barbecue verf is net zo iets . Die moet ook op 160 graden gebracht worden om uit te harden. Het Hoeft niet lang op die temperatuur te zijn.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-11-2020 20:20 Print reply

Posts: 8650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
[...]


Barbecue verf is net zo iets . Die moet ook op 160 graden gebracht worden om uit te harden. Het Hoeft niet lang op die temperatuur te zijn.


Ik lees op dat etiket "turn off stoves", "extremely flammable"...

BTW, tolueen en xyleen dat zit ook in die alcoholstiften, en dat dekt ook niet lekker op metaal...wat zit er dan eigenlijk in van verf hm.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 17-11-2020 20:44 Print reply

Posts: 968
Voor zó ver ik het kan lezen.
Is dat als je het er op spuit.

Dat je met alle onstekings bronnen.
Er bij weg moet blijven. Van de spuit nevel.

Ik ben niet bang dat Rob afbrand.
Als die het warm maakt.
Het zit er uitgewassemt op. Al langere tijd.
De spuit nevel is weg.

Anders kun je het ook niet op een motor blok
Gebruiken

Chemie samenstelling. Daar moet je me niet maar vragen.






Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 17-11-2020 om 20:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 17-11-2020 om 21:00 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
kiris 17-11-2020 23:15 Print reply

Posts: 353
heeft jan helemaal goed!
op de site van VHT staat bij engine enamel dat je het 20 minuten moet laten uitharden bij 93 graden celsius.

frame in de oven stoppen is lastig dus zoals hij zegt mischien met een (instelbare) verf afbrander föhn ding evt in combinatie met een goedkope laser temperatuur meter om te kijken of alles goed warm is geworden.
iets anders zou ik ook niet weten als oplossing.

pijn aan je schouder kan ook van het vele "spuitbusknopindrukken" komen, dat heb ik ook vaak gehad. toen heb ik een keer een soort spuithandvat gekregen van de verfboer die op een spuitbus geklikt kan worden en dat was een stuk prettiger.
 
Rob777 18-11-2020 0:33 Print reply

Posts: 971
Klopt van die 90 graden ja, dacht dat een fohn die temp ongeveer kan bereiken maar ik zal t sowieso te kort hebben gedaan, ga maar ff elk stukje van het motorblok 20 minuten staan verwarmen met een fohn, ben je dag aan kwijt.
Vandaar de gaskachel, wordt bloedheet en verwarmt heel het ding in 1 keer.
Heb gelukkig alleen mn blok en onderkant voorpoten ermee gespoten dus dat valt te verwarmen, frame zou lastiger zijn ja.
En ik spuit er nog een 2K blanke lak overheen..ze zeggen dat dat probleemloos over alles heen kan.
Frame is sowieso 2K.

Dat extreem brandbaar vond ik ook al spannend in een werkplaats met dure trekkers..
Daar dus best wel opgelet.
Vanmiddag in mn eigen schuurtje bezig geweest, wel even vergeten dat ik daar een straalkachel aan had staan om goeie temperatuur om te spuiten te hebben
Niks gebeurd dus ook wat dat betreft valt het best tegen
Wel is het eindresultaat erg mooi, ziet er echt als metaal uit, veel mooier dan gewoon zilver van Motip, ziet er vaak wat goedkoop uit.
Is die paar hersencellen wel waard.
En wat pijn.
Komt niet van het spuiten op zich, heb alleen het kapje gespoten vandaag en had vorige keer met deze verf dezelfde rare zure pijn in alle zwakke plekken zeg maar, toen nog veel meer maar ook meer gespoten.
VHT is Amerikaans, zal wel iets van Agent Orange inzitten
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 5000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved