Stelling : 99,99% van alle brommer/motorzaken zijn prutsers.
Brommer vandaag gehaald, rijdt wel beter nu, doet 65 in zn 6 bij 9000 toeren en heeft dan nog over dus moet tot 10k kunnen halen, ben nog aan het inrijden dus niet geprobeerd maar heb nog gas over.
Maar...:
Wil em starten daar, start niet, poosje geprobeerd en niks.
Motorkneus komt naar buiten om te kijken waarom, brommer start maar doet opeens 5k toeren stationair.
Motorkneus zegt me dat ik naar de gaskabel moet kijken omdat die nogal strak staat..vreemd, was eerst niet.
Ritje naar huis ging prima afgezien van het rateltje en opeens heel soms een soort van tik of pok als je gas los laat..was eerst niet..
Zet de brommer neer, blijft 2 minuten lang rook van uitlaat af komen.
Naar gaskabel gekeken, blijkt dat die opeens onder de kvs slang zit i.p.v. erboven waardoor hij een rare bocht maakt en dus inderdaad te strak staat..
Onder blok gevoeld voor alle zekerheid en trek mn klauw vol met olie er van onder..was ook niet.
Ook na helemaal schoon maken is er een paar uur later weer olie te voelen.
Heeft met afstellen van de achterbrug voor elkaar gekregen dat zowel de nieuwe 2 k verf als de oude coating beschadigd zijn tot op het blanke metaal van het frame bij de blok/achterbrugbout.
Heeft de boel zo teruggeplaatst qua uitlaat en startmotor dat de draad van de startmotor tegen de uitlaat zat en de buitenmantel is weggesmolten, zie opeens twee gekleurde draden zitten daar i.p.v. 1 zwarte kabel.
Hij wist dat blok pas gereviseerd was..en dus nieuwe olie heeft..maar douwt er gewoon andere nieuwe olie in a Eu 17.10, denk met goudvlokjes ofzo.
What the fuck moet ik dan doen om die brommer goed te krijgen ???
Sta op het punt om de hele shit te verkopen en een e bike te kopen GodJezusnogaantoe.
Of te gaan kantklossen.
Rode Heks verhaal all over again...