jan w. 50 |
1-1-2021 17:51 |
Posts: 966 |
Ja weet ik. Dat voelt echt beroerd.
Je schrikt je kapot.
Mitas,pirelli Michelin.trellerborg.enz
Zijn in de regel goede banden.
Zit er een fout in de montage van de Achterbrug. ? Kun je bij moderne motor fietsen bij stellen.?
Of een draad trekken. In plaats een panlat.
Je moet wat bedenken. Om het uit te kunnen
Meten. Of naar een specialist gaan.
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 1-1-2021 om 17:54 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 1-1-2021 om 18:39 uur.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
JB1 |
1-1-2021 18:29 |
Posts: 14881 |
Gewoon een te lage bandenspanning gehad, verklaart ook het cuppen van de voorband.
Wat zijn de bandenmaten?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
jan w. 50 |
1-1-2021 18:42 |
Posts: 966 |
Dan heb je echt met veel te laage
Banden spanning rond gereden.
Dat kan ik me niet voor stellen.
Dan kijk je echt nergens naar.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
JB1 |
1-1-2021 19:47 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Dan heb je echt met veel te laage
Banden spanning rond gereden.
Dat kan ik me niet voor stellen.
Dan kijk je echt nergens naar.
Lage bandenspanning gebeurt gewoon over tijd, soms let je er even niet op en dan staat de band op 1-1,5bar voor je een keertje nadenkt om te gaan meten.
Ik heb het zelf ook gehad met de CB dat ik niet doorhad dat de achterband langzaam leegliep over een paar dagen, kreeg ook een mooi sportief vreetspoortje in de band, toen toch maar besloten te gaan meten, net aan 1,2 bar er in.
De banden geven in ieder geval aan dat er gereden is met een te lage spanning.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
1-1-2021 20:03 |
Posts: 8622 |
https://www.continen...-knowledge/lex-1-3-1
Dat zaagtandpatroon is het normale slijtpatroon, zeker als je lange afstanden rijdt met een gemiddelde rijstijl.
Wat er wel mogelijk is, dat de banden een te lage snelheidsindex hebben, waardoor ze vrij warm worden, en dus ook zachter, waardoor ze sneller slijten. Ik vermoed dat je met de brommer nooit echt aan deze grenzen komt.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
jan w. 50 |
1-1-2021 20:07 |
Posts: 966 |
Als je dat weet.
Waarom kijk je nergens naar. Jb1
Rob zegt niet. Dat hij er nooit naar gekeken heeft
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 1-1-2021 om 20:09 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 1-1-2021 om 20:11 uur.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Aprilia RX 50 2003 |
1-1-2021 20:19 |
Posts: 6717 |
Ik sluit me aan bij het verhaal van te lage bandenspanning.
De snelheidsindex van bijna iedere band in de maten van een RS is 150 km/h of hoger. Er staat een letter bij die je kunt achterhalen.
Ik heb zelf nog nooit een straatband gezien met een snelheidsindex van onder de 150.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
1-1-2021 20:28 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Als je dat weet.
Waarom kijk je nergens naar. Jb1
Rob zegt niet. Dat hij er nooit naar gekeken heeft
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 1-1-2021 om 20:09 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 1-1-2021 om 20:11 uur.
Dom geleuter, een band die langzaam leegloopt merk je pas als het te laat is tenzij je regelmatig een spanningsmeter er op zet.
Er staat ook niet dat hij religieus zijn spanning meet.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
jan w. 50 |
1-1-2021 20:43 |
Posts: 966 |
Hmm. Leeuwen gebrul.
Goh. Dat heb je niet in de gaten.
Als je een bocht maakt.
Dat het stuurt. Als een draak
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 1-1-2021 om 22:18 uur.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Rob777 |
1-1-2021 23:55 |
Posts: 971 |
Ik heb de achterband vrij regelmatig gecontroleerd idd.
Klein jaar geleden lek gereden en om de maand ofzo de spanning ff gecontroleerd omdat ik zo'n prop niet helemaal vertrouwde nog.
Nooit bij hoeven vullen.
En je merkt het bij een bepaald punt wel ja, zo merkte ik een keer dat mn voorband zacht stond omdat ie anders weggedrag vertoonde.
Snelheid moet ook kunnen, het is een 130x70x17 62S dus ik mag er niet harder mee dan 180, haal ik net niet uiteraard.
Ik doe vaak een wat langere rit met een niet gemiddelde rijstijl..lol.
Afijn, hoe het ook zit, t is gebeurd.
En de band was sowieso een eind op denk ik dus een nieuwe zat er toch aan te komen alleen nu ff wat eerder.
Het wordt pas kut als straks hetzelfde gebeurd met de nieuwe maar daarom laat ik em uitlijnen door motorzaak, toch net ff nauwkeuriger dan een panlat en dan zit dat iig gegarandeerd goed.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
jan w. 50 |
2-1-2021 0:28 |
Posts: 966 |
Heb je goed.
Op de foto's kun je zien. dat de band op
De linkerkant harder slijt.
Afgezien van bandenspannings gelul.
Zit er ook wat in de uitlijning.
Dat maakt hem onstabiel.
Op gladde ondergrond. Spoor zoeken.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
JB1 |
2-1-2021 8:21 |
Posts: 14881 |
Gewoon nieuwe banden monteren en de spanning hoger zetten dan je eerst deed.
De enige reden dat ze zijn gaan cuppen is omdat je bandenspanning te laag was
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kiris |
2-1-2021 12:35 |
Posts: 353 |
je kunt ook cross banden monteren, dan hoef je niet uit te lijnen want raar rijden doet ie dan sowieso al als een dronken dweil
|
|
|
|
Rob777 |
2-1-2021 13:15 |
Posts: 971 |
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
kiris |
2-1-2021 15:24 |
Posts: 353 |
|
|
|
|