Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Aprilia RS4 50 pro beun project.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Aprilia RS4 50 pro beun project.
Pagina 10 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 26-12-2020 13:38 Print reply

Posts: 966
Dan is het een goede keuze.
Om een staale cilinder aan te schaffen.

Kun je daar ook overmaat zuigers
Bij krijgen.

Dan kun je er heel lang me doen.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 28-12-2020 13:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Dan is het een goede keuze.
Om een staale cilinder aan te schaffen.

Kun je daar ook overmaat zuigers
Bij krijgen.

Dan kun je er heel lang me doen.


Hoef je bij Derbi/AM6 niet zo erg naar te kijken.
Een cilinderkit is amper duurder dan een overmaat zuiger. Daarbij slijten aluminium cilinders wat minder dan gietijzer.


 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rob777 28-12-2020 14:21 Print reply

Posts: 971
De MVT is gietijzer en laagtoerig dus komt wel goed
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 28-12-2020 18:34 Print reply

Posts: 966
In geld uitgelegd. Klopt dat wel.

Verdicht giet ijzer. Gg 30-35. Zijn een mooi
Slijt vast materiaal. Voor cilinder bussen.
De orginele cilinder. Gaat heel lang mee.

Dat kan ik van imitatie alu cilinders.
Niet zeggen. Er zit veel verschil in dikte
Een niscal kwaliteit. Volgens mij.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
kiris 28-12-2020 19:23 Print reply

Posts: 353
ze doen vaak alsof de alu cilinders super sterk zijn door de naamsbekendheid van nicasil uit de cross en race wereld maar in de praktijk blijkt de kwaliteit van zulke brommer en scooter cilinders niet te vergelijke met die van crossers en racers.

als je kijkt wat het aanbrengen van een nieuwe nicasil wand kost en dan kijkt naar wat zo'n nieuwe alu cilinder kost dan kun je je al afvragen of het allemaal wel hetzelfde is.

ik ben in iedergeval geen fan van alu cilinders tenzij ze standaard van de motorfabrikant zijn maar die kosten dan ook het 3 dubbele.

als al die nicasil en chroomwand cilinders zo hard zouden zijn vraag ik me ook af waarom ze zo hard slijten.
ik had ooit een "70" polini op een mb5, nou daar kon je een paar maanden mee korte weg naar school rijden en dan was ie al door de wand heen met de eerste zuiger nog.

 
jan w. 50 28-12-2020 20:45 Print reply

Posts: 966

Nicasil. Is gepatenteerd door mahle.

Dat mag een andere fabrikant. Niet maar zo
Na maken.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 30-12-2020 om 0:03 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 29-12-2020 12:31 Print reply

Posts: 6717
Verschil zit ook in de grote van de poorten, het gebruik en het vermogen.

De gietijzeren standaard cilinders zijn relatief laag in vermogen met relatief kleine gaten in de wand en worden relatief laag belast omdat iemand die de brommer standaard laat andere wensen heeft dan iemand die hem opvoert.

Verder is een brommer vanuit de fabriek prima afgesteld, een brommer in elkaar gezet door een 16 jarig knulletje in een schuurtje...

Daarbovenop ook nog eens de afwerking van de cilinderpoorten/zuiger. Sommige cilinders die ik in de handen krijg hebben zulke scherpe poorten dat de zuigerveren tijdens het monteren al kunnen slijten
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kiris 29-12-2020 14:21 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Sommige cilinders die ik in de handen krijg hebben zulke scherpe poorten dat de zuigerveren tijdens het monteren al kunnen slijten


malossi cilinder voor mbx80, die kun je vanuit de verpakking zo als wortel rasp gebruiken met die scherpe poort randen.
en schoon zijn ze ook nooit.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-12-2020 16:58 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
[...]


malossi cilinder voor mbx80, die kun je vanuit de verpakking zo als wortel rasp gebruiken met die scherpe poort randen.


Don't free the peen !

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 29-12-2020 18:54 Print reply

Posts: 966
Ook in de 2 takt race sport.
Worden gietijzer bussen gebruikt.
Met grote gaaten er in.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 29-12-2020 19:47 Print reply

Posts: 971
Ik vin jullie eigenlijk best wat geobsedeerd door gaten en penen
Mannen...allemaal hetzelfde.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Nicesurprice 29-12-2020 19:52 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Ik vin jullie eigenlijk best wat geobsedeerd door gaten en penen
Mannen...allemaal hetzelfde.



Size does matter
 
Rob777 29-12-2020 20:07 Print reply

Posts: 971
Das ook weer waar.
Alleen in de motortechniek is het des te groter het gat des te beter terwijl dat in sommige andere gevallen dan weer niet zo is..
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
kiris 29-12-2020 20:15 Print reply

Posts: 353
ken je de Roto Peen al? om gaten af te werken?






 
Rob777 29-12-2020 20:24 Print reply

Posts: 971
Zal em aan mn ex opsturen.
Altijd leuk, ex grappen..
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 4954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 17
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved