Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda NS1 racer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 531 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda NS1 racer [Algemene vragen]
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 55824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 26-11-2016 12:49 Print topicpost

Posts: 1338
Welkom bij mijn project 'Honda NS1 racer'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.

De NS1 racer die ik wil opbouwen zal ongeveer de volgende specificaties hebben:

- MBX80 blok, normale 6 bak TRW lucas koppelingsplaten,zwaardere koppeling
- NS1 cilinder 2mm opgehoogd voor een betere timing (met dan aan kenny voor de tips)
- 30mm Mikuni TMX of 28mm Keihin
- PVL ontsteking
- Yasuni SP3 (om te proberen in eerste instantie)

Nog niet alle onderdelen heb ik en lang niet alles staat vast, maar het begin is er.

Omdat het een frame is met motor kenteken zal ik ook iets van verlichting monteren in de vorm van LED's met een accu, omdat de ontsteking geen lichtspoel heeft.

Verder zal er een kuipset van een Honda RS125 gebruikt worden, waarvan ik inmiddels het kontje al in bezit heb

Oke, eerst maar eens wat foto's voor de eerste indrukken.



Dit is dan de basis, er moet nog veel aan gebeuren. De ophangpunten kloppen niet meer voor een MBX80 blok, daarom heb ik een extra frame om het weer origineel te maken. Verder wordt er zoveel mogelijk van het frame afgehaald wat niet nodig is. Verder wil ik zoveel mogelijk poedercoaten.

Er komt dus een MBX80 blok onder. Van twee oude blokken ga ik een nieuw goed blok maken met behulp van mbx-genieter van dit forum. Alle lagers en keerringen worden vervangen, carters worden gepoedercoat en bewerkt bij de cilinder aansluiting om een NS1 cilinder passend te krijgen.

Ik heb nog een goede krukas, maar wil het net even wat strakker hebben, daarom heb ik een nieuwe prox drijfstangset laten persen.





De cilinder is een NS1 (GE3L) cilinder waar ik 2mm van heb laten afdraaien (aan de bovenkant). Hierdoor zouden de timingen beter uitkomen en hij meer toeren maken. Ik dacht dat de timing rond de 190/130 uit zou komen, maar dit weet Kenny beter die de cilinder nog wat zal tunen. Alvast bedankt!

De uitlaat waar ik het eerst mee ga proberen is een Yasuni SPR3, dit omdat ik deze toevallig tegenkwam voor weinig geld. Het is even afwachten hoe dit presteert.



Dan nog een vraag voor jullie, welke kleurstelling zou mooi zijn? En misschien een voorbeeld van iets uit de moto2 of moto3?

10-12

Carburateur is nu ook binnen. Dit is een Mikuni TMX30 geworden. Zo op het oog een erg nette carburateur.



Het blok is nu ook volledig uit elkaar en alle lagers verwijderd. Blok heb ik met koudontvetter schoongemaakt en zo goed als klaar om te reviseren



Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 10-12-2016 om 18:51 uur.
 

drestar 3-12-2016 19:50 Print reply

Posts: 631
Leuk project Mark, ik ga dit zeker volgen, nog bedankt voor je inbox op honda80cc.nl

kwa kleurstelling kan je alle kanten op denk ik.en ik ben benieuwd wat die uitlaat gaat doen,


 
vol_gas 7-12-2016 16:29 Print reply
Posts: 173
Eindelijk weer eens een echte brommer! goed bezig

Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 7-12-2016 om 16:29 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 7-12-2016 18:14 Print reply

Posts: 6718
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Eindelijk weer eens een echte brommer! goed bezig

Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 7-12-2016 om 16:29 uur.


Correctie: Het is een motor
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PRO TUNING 7-12-2016 19:31 Print reply

Posts: 4000
In welke race klasse ga je rijden ??
 
WestlandMB 7-12-2016 19:59 Print reply

Posts: 1338
Ja motor, brommer.... Volgens het kentekenplaatje een motor, maar vergeleken met me Kawasaki zal het in mijn ogen toch meer een brommer zijn.

De racer is voor hobby gebruik, vandaar ook dat ik specifiek een frame met motor kenteken heb gezocht. Een keer een race mee rijden lijkt me wel leuk hoor, maar echt mee komen zal niet lukken.
 
jordi50cc 9-12-2016 12:36 Print reply

Posts: 677
Er is geen enkele klasse / kampioenschap waar je met 80cc
Ergens een race kan rijden, dan kom je al uit bij sprints waarbij
Je met dit materiaal helaas geen schijn van kans maakt gezien
Het erg hoge niveau bij de sbo op dit moment!

Als ik jou was zou ik er 50cc van maken dan kun je nog eens
Meedoen aan een freetech50 wedstrijd op Assen of Oss bijv..

In ieder geval veel succes en vooral plezier in het bouwen!
 
JST performance
PRO TUNING 9-12-2016 13:54 Print reply

Posts: 4000
Je kunt racen bij SAM neem hiervoor contact op met Black Mamba Parts
 
WestlandMB 23-1-2017 18:21 Print reply

Posts: 1338
RS125 kappenset inmiddels binnen.



Kenny is ook bezig met het tunen van de cilinder en het blok is ook weg gebracht.
 
WestlandMB 13-2-2017 21:28 Print reply

Posts: 1338
Weer een update na wat weken.

Het MBX blok is gereviseerd en ziet er erg strak uit. In het blok is een gereviseerde krukas gemonteerd met ProX drijfstang. Het blok is gereviseerd door Frans, waarvoor bedankt.



Mooi in de poedercoat.











De NS1 cilinder is ook bijna klaar. De cilinder is 2mm afgedraaid en ik heb er een ophoogplaat bij gemaakt. Het tunen heb ik door iemand anders laten doen. Op de foto's is al te zien dat er aux poorten inzitten en dat zowel de inlaat als uitlaat aangepakt zijn.



Mooie brede uitlaatpoort



Inlaat is ook mooi groot geworden.

Dus ik dacht een hele mooie set te hebben, tot ik toevallig op marktplaats een oud sprint blok tegen kwam. Dit bleek wel een erg mooi blok waar nog veel meer werk in zit als mijn huidige blok. Omdat ik mijn eigen blok waarschijnlijk nooit zo snel kan krijgen en zulke blokken niet vaak aangeboden worden heb ik het blok gekocht. Nu weet ik alleen nog niet welk blok ik ga gebruiken voor de NS1, maar ik wil ze beide eerst testen.



Honda MBX80 blok CR80 cilinder.



Carters zijn bewerkt en tapeinden verplaatst. Oja, en een door de vorige eigenaar verkeerd gemonteerde Wiseco zuiger



Ook een mooie PROX drijfstang, die ik ook al in me gereviseerde blok hebt.



De CR80 cilinder, 79cm3 dus ik vermoed uit 1983. De zuiger mag wel vervangen worden, maar ik ga het eerst maar eens testen hoe het loopt als de NS1 opgebouwd is.



Inlaat cilinder



Uitlaat cilinder
 
vol_gas 14-2-2017 17:23 Print reply
Posts: 173
mooi spul

 
NS1-Whisperer 14-2-2017 17:47 Print reply

Posts: 2160
NS-1
 
"Risico is extra leven"
De Schout 15-2-2017 1:46 Print reply
Posts: 5327
Leuk blokje!
Is dat op 50 of op 80cc basis gemaakt?
 
tune tweak fiddle bang bummer
WestlandMB 16-2-2017 22:43 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Leuk blokje!
Is dat op 50 of op 80cc basis gemaakt?


Blok is AC08, betreft dus een NSR50.
Ik weet niet waarom de keuze voor dit blok, maar ik kan me indenken dat het bij een sprint het blok bij het frame moet horen (blok zat waarschijnlijk onder een NSR tijdens Jubbega 2004 volgens Kenny)

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 16-2-2017 om 22:45 uur.
 
jordi50cc 17-2-2017 21:00 Print reply

Posts: 677
Kenny

De cilinder die jij gemaakt hebt gaat dat wel goed komen
Met de uitlaat poort zo ver door laten lopen in de boring?
(Ivb met door spoelen)
Dit is een heel kritisch puntje bij een uitlaat poort met midden spijl
Ik zou de a kanalen/poorten maar zo ver mogelijk van de uitlaat
Vandaan richten misschien zelf iets inlijmen, ik denk dat je
Daar mee een betere vulling (meer vermogen) zult krijgen

misschien gaat het zo ook wel goed, je zult het
Wel kunnen zien aan het spoelbeeld straks

Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 18-2-2017 om 16:38 uur.
 
JST performance
PRO TUNING 18-2-2017 9:30 Print reply

Posts: 4000
Door het verwijderen van heel veel aluminium uit het carter en cilinder verlies je heel veel carter compressie
 

Dit topic is 55824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved