Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rotax Kart met Honda XL500 Blok [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rotax Kart met Honda XL500 Blok [Al...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DarkSoul 26-5-2015 13:40 Print reply

Posts: 338
Dan moet er dus een pompje in, willen we de originele tank behouden. Ik weet dat bij mijn CBR een soort "druk" pompje zit, die stopt als die weerstand heeft (vlotterkamer vol). Iemand nog suggesties welk pompje we het best kunnen halen?
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
De Schout 26-5-2015 17:30 Print reply
Posts: 5326
elektrische membraanpomp zou ik nemen. Die leveren zo weinig druk dat je vlotter dat wel tegen houd. word voor carburateurs op een auto ook nog wel eens gebruikt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Viertakt 27-5-2015 1:01 Print reply

Posts: 3586
Anders zijn er ook wel vaccuum pompjes te krijgen, zaten ook op de trabantjes
 
Viertakt uber alles.
Paultje Pils 10-6-2015 17:06 Print reply

Posts: 2110
Tandwiel (met klembus) en spietje zijn terug van de metaalbewerker, het ziet er allemaal weer strak uit!

Het spietje is zo gefreesd, dat het brede deel in de klembus valt, het smalle deel past in de originele spiebaan van de achteras.



Het tandwiel wat op de conische klembus valt, was te breed. Deze is afgedraaid naar de breedte van het originele voortandwiel.



Donderdagavond wordt er weer verder geknutseld
 
If you can't dodge it, ram it.
Paultje Pils 11-6-2015 10:38 Print reply

Posts: 2110
Even voor de beeldvorming hoe het tandwiel op de as komt;


 
If you can't dodge it, ram it.
DarkSoul 19-6-2015 10:01 Print reply

Posts: 338












Wij zijn nu al heel eind opweg, nu past de ketting ook naadloos, echt perfect! De puntjes die nu nog moeten gebeuren:

*Bout in de uitlaatpoort fixen, schroefdraad is vernacheld en zit al een helicoil in. Ook is die uitgeboord tot aan het oliekanaal dus daar liep het flink uit bij het starten.

*Elektra van de benzinepomp mooi wegwerken, dit komt op een externe accu aangezien het Honda blok 6v heeft.

*Frame voor om het blok opschuren en spuiten.

*Benzineleidingen mooi wegwerken.

*Alle elektra van het blok strak wegwerken en afknippen wat niet gebruikt wordt.

 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Viertakt 20-6-2015 0:23 Print reply

Posts: 3586
Zit er op zo'n blok accu ontsteking of heeft die een aparte lichtspoel/ontstekingsspoel, volgensmij het laatste, in dat geval gewoon een 12v spanningsregelaar er op, die spanning haalt hij wel. Mijn CB50, C50, Monkey hebben allemaal een '6V vliegwiel' en daar komt dmv een 12V spanningsregelaar vrolijk 12V uit.

Meeste mensen denken altijd dat een lichtspoel een bepaalde hoeveelheid volt heeft, dit is op zekere hoogte niet waar, een lichtspoel geeft een bepaald vermogen bij een maximale stroomsterkte.

Echter, als je de stroom naar beneden haalt, zal de spanning stijgen, want immers P=U*I.

Daarom gewoon een 12V spanningsregelaar er op en niet knooien met een externe accu die altijd leeg raakt als het niet uit komt.


Edit: indien zo'n geval accuontsteking heeft kun je niet zomaar de zooi ombouwen naar 12V, omdat je dan een grote kans hebt dat de bobine doorbrandt, in dat geval zal je ook je bobine en CDI moeten vervangen, gezien die geen 12V lusten.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 20-6-2015 om 0:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 20-6-2015 om 0:27 uur.
 
Viertakt uber alles.
DarkSoul 20-6-2015 8:59 Print reply

Posts: 338
Misschien heb je nog wel eens gelijk over die 12v. Ik baseerde mijn vindingen op het het feit dat er een 6v achterlampje in zat, dus 1 + 1 = 2. Maar het onderstaande zegt dat het 12v is.

Ach aan de andere kant, komt een 6 Ah accu op, met een membraampompje die 20% van de tijd max 50ma trekt. Dus theoretisch zal je al 120 uur kunnen rijden, laat staat dat pompje (?) 20% van de tijd maar in bedrijf is.






Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 20-6-2015 om 9:01 uur.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
DarkSoul 26-6-2015 9:37 Print reply

Posts: 338

Nieuwe olie, ook belangrijk.


Nieuw oliefilter past kats niet, zit in een XL500 blok gewoon een soort gaasje die het gruis er uit moet filteren.


Wat een mooie benzine leiding, damn, ยค15,- p/m...


Einde is in zicht

To Do:

- olie en kleppen checken
- decompressieklep fixen
- accu bevestiging
- bedrading
- banden checken
- ketting
- spietje voor achterwiel

Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 26-6-2015 om 9:38 uur.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
kenny77 29-6-2015 21:14 Print reply

Posts: 29286
Haha gaaf!
Ben benieuwd hoe hij rijd.
 
DarkSoul 18-8-2015 9:15 Print reply

Posts: 338
Zo, nadat wij allemaal ook vakantie hebben gehad gaan we er vanavond weer een beetje mee aan de slag.

Blijkbaar was de brandstof pomp doorgebrand, daarvoor is dus nu een nieuwe gehaald.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Paultje Pils 19-8-2015 14:57 Print reply

Posts: 2110
Zoals gezegd, gisteravond bekeken wat het probleem was. Diode van de brandstofpomp blijkt doorgebrand, nieuwe pomp is besteld (Over ander halve week binnen?).



Vervolgens toch geprobeerd aan het lopen te maken, wat nogal voeten in de aarde had.



Punten die hieruit kwamen:
- Electra moet overzichtelijk gemaakt worden (Is nu wirwar van draadjes, loze draadjes en stekkertjes)
- Cilinder krijgt geen brandstof, vlotterkamer zit wel vol, even schoonmaken dus.

Wordt vervolgd!


 
If you can't dodge it, ram it.
NS1-Whisperer 22-8-2015 23:08 Print reply

Posts: 2160
nice man! dik project. Maar ben je niet bang dat het ding straks naar 1 kant gaat trekken omdat het blok zo ver uit het midden is?

Zou jammer zijn als je straks met 100kmh aan komt jagen voor een bocht en bij het aanremmen wilt die kart haaks rechtsaf slaan :P
 
"Risico is extra leven"
drestar 23-8-2015 0:18 Print reply

Posts: 631
ik volg dit project ook al een tijdje en zat er ook al aan te denken dat het blok naar 1 kant zit dan niet uit balans zal raken. heb zelf ook wel eens gekart en normaal zitten die blokjes volgens mij in het midden achter je stoel.evengoed vind ik het er wel erg vet uitzien deze kart. leuke uitlaat ook enz
 
MT5Dennis 25-8-2015 21:14 Print reply
Posts: 73
ja ik vraag me zoals bijna iedereen ook af of die zo wel gebalanceerd is
 
braaaaappp

Dit topic is 27756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved