JB1 |
20-2-2015 21:03 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
Ooowja, zo klinkt Paul als het lasapparaat niet lekker aanpikt:
filmpje (YouTube)
Hahahaha
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Paultje Pils |
22-2-2015 12:51 |
Posts: 2110 |
Een reden van het moeilijk lassen (wat ook komt door mijn gebrek aan skills natuurlijk) was dat het lasapparaat bij mij thuis gewoon te licht was.
We hebben er een zwaarder lasapparaat bij gehaald, en waarempel, ik kan ook lassen
Het subframe is zo goed als af, we gaan ons nu focussen op de aanpassing van het bestaande kart frame.
Dit bericht is gewijzigd door Paultje Pils op 22-2-2015 om 19:53 uur.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
DarkSoul |
26-2-2015 18:26 |
Posts: 338 |
Morgen weer een dagje beunen, we houden jullie up-to-deet!
|
|
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow. |
|
DarkSoul |
27-2-2015 18:24 |
Posts: 338 |
|
|
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow. |
|
Paultje Pils |
27-2-2015 18:56 |
Posts: 2110 |
Nu lijkt het net alsof Jack alle credits verdient voor die tekening!
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
DarkSoul |
31-3-2015 10:21 |
Posts: 338 |
Vrijdag zijn twee van ons vrij, dus dan gaan we weer beunen.
Donderdagavond eerst beetje door bespreken met een biertje, en dan vrijdag meters maken! (hopelijk)
|
|
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow. |
|
DarkSoul |
5-4-2015 14:06 |
Posts: 338 |
En afgelopen vrijdag ook weer een beetje geknutseld. Veel laswerk, nieuwe inbus boutje en de "schaaldelen" die de lagers vasthouden. Ach ja, foto's zeggen meer als woorden:
De innerlijke mens is ook belangrijk.
Misschien niet heel mooi maar wel vast!
Geen gelul, bakken met 't spul!
Zo moet het uiteindelijk worden
Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 5-4-2015 om 14:09 uur.
|
|
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow. |
|
Paultje Pils |
11-5-2015 13:21 |
Posts: 2110 |
Binnenkort gaan we weer aan de slag. Belangrijkste is om de ketting aandrijving te fixxen. Na overleg kwamen we tot de conclusie dat een adapterplaat eigenlijk onnodig veel moeite is, we gaan voor een blind tandwiel en laten deze pasmaken op de originele tandwieldrager
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
MT5Dennis |
13-5-2015 15:51 |
Posts: 73 |
Leuk project! Ik ben misschien van plan dat ook te doen alleen dan met een skelter, succes!
|
|
braaaaappp |
|
Paultje Pils |
22-5-2015 13:46 |
Posts: 2110 |
Het heeft weer ff geduurt voordat we werk hebben verricht.
Gister maar eens het blok op de kart geplaatst om te kijken hoe de randapparatuur gemaakt moet worden.
Denk hierbij aan de uitlaat, versnellingshendel, gaspedaal etc.
Volgende uitdaging is de eindaandrijving. Omdat we mikken op een snelheid van +/- 125km/h komt het erop neer dat we een achtertandwiel moeten gebruiken van 18 tands (Het kart wiel is keer zo klein als dat van de motor). Deze zijn niet te verkrijgen, ook als blind tandwiel niet. Een alternatief zijn klembussen, waar tandwielen op kunnen. Foto's volgen nog.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
kenny77 |
22-5-2015 23:14 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
DarkSoul |
23-5-2015 8:22 |
Posts: 338 |
|
|
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow. |
|
DarkSoul |
23-5-2015 19:07 |
Posts: 338 |
Trouwens nog een vraagje, normaal zit bij de Honda de benzine tank boven de carberateur. In onze situatie zit het aanzuigpunt 30 cm lager, gaat dit problemen opleveren?
|
|
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow. |
|
De Schout |
23-5-2015 22:32 |
Posts: 5326 |
Zolang je benzine niveau hoger staat dan het vlotter niveau moet zijn, dan gaat het. Anders niet.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Viertakt |
24-5-2015 21:25 |
Posts: 3586 |
Gewoon een benzinepompje er op, t-stuk met een retour naar de benzinetank. Eventueel rechtstreeks op de gelijkrichter
|
|
Viertakt uber alles. |
|