Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Rotax Kart met Honda XL500 Blok [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Rotax Kart met Honda XL500 Blok [Al...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 27755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 20-2-2015 21:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
Ooowja, zo klinkt Paul als het lasapparaat niet lekker aanpikt:

filmpje (YouTube)


Hahahaha
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paultje Pils 22-2-2015 12:51 Print reply

Posts: 2110
Een reden van het moeilijk lassen (wat ook komt door mijn gebrek aan skills natuurlijk) was dat het lasapparaat bij mij thuis gewoon te licht was.

We hebben er een zwaarder lasapparaat bij gehaald, en waarempel, ik kan ook lassen

Het subframe is zo goed als af, we gaan ons nu focussen op de aanpassing van het bestaande kart frame.

Dit bericht is gewijzigd door Paultje Pils op 22-2-2015 om 19:53 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
DarkSoul 26-2-2015 18:26 Print reply

Posts: 338
Morgen weer een dagje beunen, we houden jullie up-to-deet!
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
DarkSoul 27-2-2015 18:24 Print reply

Posts: 338
En vandaag ook lekker bezig geweest, adaptorplaat voor de tandwiel uitgetekend. En weer mooi gebakken en gebraden, vandaag wel mooi wat meters gemaakt. Ook een constructie bedacht om de ketting te kunnen spannen.






 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Paultje Pils 27-2-2015 18:56 Print reply

Posts: 2110
Nu lijkt het net alsof Jack alle credits verdient voor die tekening!
 
If you can't dodge it, ram it.
DarkSoul 31-3-2015 10:21 Print reply

Posts: 338
Vrijdag zijn twee van ons vrij, dus dan gaan we weer beunen.
Donderdagavond eerst beetje door bespreken met een biertje, en dan vrijdag meters maken! (hopelijk)
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
DarkSoul 5-4-2015 14:06 Print reply

Posts: 338
En afgelopen vrijdag ook weer een beetje geknutseld. Veel laswerk, nieuwe inbus boutje en de "schaaldelen" die de lagers vasthouden. Ach ja, foto's zeggen meer als woorden:




De innerlijke mens is ook belangrijk.


Misschien niet heel mooi maar wel vast!


Geen gelul, bakken met 't spul!


Zo moet het uiteindelijk worden





Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 5-4-2015 om 14:09 uur.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Paultje Pils 11-5-2015 13:21 Print reply

Posts: 2110
Binnenkort gaan we weer aan de slag. Belangrijkste is om de ketting aandrijving te fixxen. Na overleg kwamen we tot de conclusie dat een adapterplaat eigenlijk onnodig veel moeite is, we gaan voor een blind tandwiel en laten deze pasmaken op de originele tandwieldrager
 
If you can't dodge it, ram it.
MT5Dennis 13-5-2015 15:51 Print reply
Posts: 73
Leuk project! Ik ben misschien van plan dat ook te doen alleen dan met een skelter, succes!
 
braaaaappp
Paultje Pils 22-5-2015 13:46 Print reply

Posts: 2110
Het heeft weer ff geduurt voordat we werk hebben verricht.
Gister maar eens het blok op de kart geplaatst om te kijken hoe de randapparatuur gemaakt moet worden.

Denk hierbij aan de uitlaat, versnellingshendel, gaspedaal etc.



Volgende uitdaging is de eindaandrijving. Omdat we mikken op een snelheid van +/- 125km/h komt het erop neer dat we een achtertandwiel moeten gebruiken van 18 tands (Het kart wiel is keer zo klein als dat van de motor). Deze zijn niet te verkrijgen, ook als blind tandwiel niet. Een alternatief zijn klembussen, waar tandwielen op kunnen. Foto's volgen nog.

 
If you can't dodge it, ram it.
kenny77 22-5-2015 23:14 Print reply

Posts: 29286
http://nl.aliexpress...02-07/759085656.html

Misschien kan je daar wat mee?
zal dan misschien ook wel bij een normale motorzaak te verkrijgen zijn.
 
DarkSoul 23-5-2015 8:22 Print reply

Posts: 338
Ha Kenny, bedankt voor de tip. Maar bij de klembus komt ook een al een 18 tands tandwiel. Deze moet wel even iets worden afgedraaid omdat die te groot voor de ketting zal zijn, maar komt goed. Donderdag gaan we met de electra bezig, schakelpook en koppeling.





Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 23-5-2015 om 8:23 uur.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
DarkSoul 23-5-2015 19:07 Print reply

Posts: 338
Trouwens nog een vraagje, normaal zit bij de Honda de benzine tank boven de carberateur. In onze situatie zit het aanzuigpunt 30 cm lager, gaat dit problemen opleveren?
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
De Schout 23-5-2015 22:32 Print reply
Posts: 5326
Zolang je benzine niveau hoger staat dan het vlotter niveau moet zijn, dan gaat het. Anders niet.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Viertakt 24-5-2015 21:25 Print reply

Posts: 3586
Gewoon een benzinepompje er op, t-stuk met een retour naar de benzinetank. Eventueel rechtstreeks op de gelijkrichter
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 27755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved