Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Revisie RFS motorblok 520 EXC [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Revisie RFS motorblok 520 EXC [Alge...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 2-5-2014 20:39 Print topicpost

Posts: 716
Welkom bij mijn project 'Revisie RFS motorblok 520 EXC'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Cas DT 2-5-2014 21:14 Print reply

Posts: 3131
Leuk
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Santa Cruz 7-5-2014 21:04 Print reply

Posts: 716
Ik ben op zoek naar mensen die een objectief oordeel kunnen vellen over slijtage aan de versnellingsbaktandwielen.

Het zit namelijk zo: de tweede versnelling van mijn ktm vertoont slijtage aan de sleuven. Dit tandwiel zit op de secundaire as en is een zogenaamd "idle gear". Zie onderstaande foto



Echt heel duidelijk is de foto niet, maar de inhamering en de sleepsporen zijn toch zichtbaar.

De "sliding gear" die op dit tandwiel inhaakt, is het tandwiel voor de zesde versnelling. Daarvan is een hoekje afgebroken van één van de nokken. Voor de rest is er eigenlijk weinig of niets aan te zien. Naar mijn mening niet problematisch, maar ik heb er geen ervaring mee. Hier een foto:



Toen ik op de moto reed ondervond ik het volgende:
Af en toe, bij het schakelen van eerste naar tweede, bleef de bak haperen en viel in neutraal. Om hem daarna toch in tweede te krijgen moest ik redelijk hard "trekken". Bij het crossen zou hij ook wel eens uit tweede durven springen, maar dat is misschien drie keer gebeurd op 5h cross.

De schakelster vertoont ook sporen van slijtage, maar die wordt meteen vervangen.

Als ik nu één tandwiel vervang, moet het sliding gear dan ook vervangen worden? en wat met het tegenwiel?

Graag jullie mening!

 
2takt of 4takt? Supermotard!
rubbert 7-5-2014 23:18 Print reply

Posts: 8825
ga je nu wel gewone pakkingen kopen? of is het de vorige eigenaar geweest die het hele blok met vloeibare pakking dichtgekit heeft?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Santa Cruz 8-5-2014 10:25 Print reply

Posts: 716
ik ga papieren pakkingen gebruiken ja. Die vloeibare pakking is volledig door mij. Meestal aangebracht in noodgevallen
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 515 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved