Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1388 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [A...
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 26-8-2014 23:01 Print reply

Posts: 1171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zelf inspaken en daarna laten richten is wel cheaper



Wat moet ik rekenen voor RVS spaken en het spaken van twee velgen? Ik had er zelf 120 tot 150 euro voor begroot.


Waar zou ik dan de spaken goedkoop kunnen laten maken?
 
jordi50cc 26-8-2014 23:47 Print reply

Posts: 677
hoi Mark

neem even contact op met Peter

peter@de2wieler-hobbyist.nl

dan krijg je ze echt perfect!


www.de2wieler-hobbyist.nl


Jordi
 
JST performance
markRD 29-8-2014 22:17 Print reply

Posts: 1171
Zal ik doen. Ik twijfel nog een beetje, want ik kan er geen vinden in de buurt (Tiel).

Ik heb nu:

Haan Wheels in Schijndel
Tweewieler Hobbyist in Meijmel
JVD Wheels ergens in provincie Groningen.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 29-8-2014 om 22:17 uur.
 
markRD 15-9-2014 15:19 Print reply

Posts: 1171
Ik heb mijn spullen opgehaald bij de poedercoater. Ik heb het in Nijkerk laten poedercoaten en ik ben er heel erg tevreden over. Ik heb geen kans gehad om goede foto's te maken. Hieronder foto's die ik heb genomen mijn oude nokia.














Hij is dus inmiddels al bijna klaar. Te-doen-lijstje:

- Voorvork afvullen.
- Laatste onderdeeltjes monteren.
- Wielen laten spaken.
- Kapjes spuiten.
- Kleine onderdeeltjes halen.
- Elektronica probleempje verhelpen. (Ik heb geen laadspanning.)
- Afstellen.

Volgend weekend heb ik waarschijnlijk wat betere foto's.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 15-9-2014 om 15:20 uur.
 
markRD 21-9-2014 15:50 Print reply

Posts: 1171















Eventjes de oude wielen erin gehangen. Bijna klaar!
 
markRD 12-10-2014 19:00 Print reply

Posts: 1171
Weer een stukje verder:








Hij loopt ook weer. Nu alleen nog wat afstellen, de voorrem af maken en de wielen laten spaken.

Echter zal ik de keuring in gaan met deze wielen? Deze zijn origineel, recht, op de originele wijze geborgd, maar erg roestig. Of zal ik nieuwe laten spaken met de nieuwe merkloze velgranden? Zie onderstaande foto.

Wat zal de keuringsmeester liever zien?



Dit bericht is gewijzigd door markRD op 13-10-2014 om 16:17 uur.
 
kenny77 13-10-2014 17:22 Print reply

Posts: 29286
Heel netjes weer!

Ik denk niet dat dit veel uit maakt?
Zolang er geen speling op zit is er niks aan de hand?
 
dirktimmer 14-10-2014 17:11 Print reply

Posts: 1737
Ik heb met mijn C310S de spaken en velgrand met schuurlinnen kaal gemaakt, en daarna blanke tectiel eroverheen gedaan. dan lijkt het weer heel wat ernstige roestvorming kan bij een mierenneuker wel problemen opleveren denk ik!
 
markRD 16-10-2014 13:38 Print reply

Posts: 1171
Dit weekend zal ik nog eens wat foto's maken van de oude velgen.

Het probleem is ook niet zo zeer dat ik bang ben dat er een keurmerk of dergelijke op de velgranden moet zitten. Ik ben wel bang dat hij de motor dan echt te veel af wijkt van het origineel. Hieronder een foto van hoe hij er origineel uit zag en de mijne er nu uit ziet.




Hier een lijstje met wat er anders is:
- Stuur naar clip-ons
- Stepjes naar rem-schakelsetje
- Stangmechanisme achterrem naar remkabel
- Rempomp origineel naar rempomp onbekende scooter
- Zadel
- Uitlaat
- Blok DX naar 2L6 bromfietsblok (met straks wel de DX cilinderkop)
- 20mm Mikuni naar 21mm Dell'orto
- Puntenontsteking en electra 6v naar 12v en elektronische ontsteking
- Voorvorkrubbers naar aluminium bussen
- Spatborden naar RVS spatbord voor en RVS hugger achter
- Positie lichten
- evt. Wielen van staal naar aluminium merkloze wielen.
- Standaard compleet eigenbouw
- Achterschokbrekers
- Kettingkast ingekort
- Kickstarter

Wat hetzelfde is gebleven:
- Tellers
- Lichten (maar positie is anders)
- Oliepomp en olietank
- Luchtfilterhuis
- Frame en Achterbrug
- Tank
- Remmen
- Voorvork

Dus al met al is dat toch best wat anders geworden. Graag jullie mening/ervaringen. Zal de keuringsmeester hem afkeuren op herkenbaarheid? Ook als ik een restauratierapport laat zien met zijn originele staat?

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 16-10-2014 om 13:39 uur.
 
dirktimmer 16-10-2014 14:43 Print reply

Posts: 1737
als alles degelijk gebouwd is (rempendaal, voetsteunen), en keurmerken in verlichting aanwezig is, alles werkt, remvermogen voldoende is, geluid goed, reflector achterop, vering goed veert en vooral ook dempt, denk ik dat je zonder problemen door de keuring komt.

Maar dat weet je pas zeker als je er geweest bent.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 16-10-2014 om 14:47 uur.
 
dirktimmer 16-10-2014 14:46 Print reply

Posts: 1737
dx kop erop is trouwens geen gezicht hoor, die is een stuk groter dan de vierkante MX cilinder!
 
markRD 16-10-2014 15:10 Print reply

Posts: 1171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
dx kop erop is trouwens geen gezicht hoor, die is een stuk groter dan de vierkante MX cilinder!


Dan laat ik het zo! Dan ga ik het langzaam afronden en het maar gewoon proberen. Bedankt Dirk.

 
markRD 25-2-2015 15:45 Print reply

Posts: 1171
Ik heb net de wielen opgehaald bij "de 2wieler hobbyist" en gelijk gemonteerd! Hij is nu echt bijna af! Ook heb ik voor de keuring een laagtoerige stille uitlaat gemaakt uit een oude RD uitlaat en mechaniche Derbi Demper.








 
jan w. 50 26-2-2015 19:45 Print reply

Posts: 941
een leuke cafe racer.

dat vind ik wel mooi.
ik weet bij god niet, of je hier mee door de keuring komt.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
markRD 5-3-2015 16:32 Print reply

Posts: 1171
Dankjewel Jan!

Hieronder heb ik nog een kostenoverzichtje gemaakt:



Het was de bedoeling om dit project op een beperkt budget te doen, echter ben ik geen één meevaller tegen gekomen tijdens de restauratie. Bijvoorbeeld de cilinderwand was beschadigd en niet meer te gebruiken en de spatborden waren gescheurd, gedeukt en afgezaagd. Ook het zadel netjes maken viel niet mee.

Ik heb een paar testrondjes gereden en alles lijkt te werken, hij remt, veert en dempt goed. Ook werken de claxon, de dashboardlampjes het remlicht, de knipperlichten etc. allemaal naar behoren. De uitlaat is ook lekker stil. Hij is alleen nog wat langzaam voor een motor. Hij haalt nu een topsnelheid van iets over de 75km/h. Dit los ik na de keuring op, want ik ga er van uit dat dit geen probleem is.

Binnenkort dus naar de keuring!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 5-3-2015 om 16:33 uur.
 

Dit topic is 10671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved