Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1421 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [A...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 5-3-2014 13:02 Print reply

Posts: 1171
Ik stuur zeker nog een mailtje, maar je krijgt vaak vage standaard mailtjes terug.

Is het voor een motorfiets niet strenger denken jullie? Vooral als hij er straks nogal anders uit ziet.
 
markRD 30-4-2014 21:28 Print reply

Posts: 1171
Update:

Ik heb de kabelboom bijna af, ik heb hem compleet nieuw moeten aanleggen. Van de oude was niets meer over. Ik heb een RVS Zundapp voorspatbord gekocht en gemonteerd met 10x1 stalen buisjes. De standaard heb ik ook gemaakt en gemonteerd. Ook ben ik begonnen met het bekleden van het zadel. Daarnaast is ook de koplamplens vervangen.

Nu heb ik de krukaslagers (6204 C4 TN9) en de velgranden besteld. Binnenkort zal ik foto's maken en gaat alles weg voor het poedercoaten. Met een beetje voorspoedig huisvlijt moet bij binnenkort klaar zijn! Ik twijfel alleen nog aan de uitlaat, zelf maken of toch maar een homoet monteren, omdat ik uiteindelijk toch een mooie 70cc cilinder wil maken. Ook heb ik dankzij een verkoper op 2dehands.be het bouwjaar van de RD kunnen achterhalen.

Deze velgranden heb ik besteld van S&S parts:




Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-4-2014 om 21:34 uur.
 
kenny77 1-5-2014 22:20 Print reply

Posts: 29286
Top! Ik ben benieuwd.
 
markRD 13-5-2014 16:30 Print reply

Posts: 1171
http://img4.imagetit...31458281739093_o.jpg

http://img4.imagetit...53604370247401_n.jpg

http://img4.imagetit...42516269712752_n.jpg

http://img4.imagetit...19598446003706_n.jpg

http://img4.imagetit...27359538037646_o.jpg


M'n vriendin heeft wat foto's gemaakt. Eigenlijk is er niet goed op te zien wat er precies is gebeurd, maar je krijgt wel een idee van. Het voorspatbord zit er op, de kabelboom is zo goed als af, de standaard zit er op. De schetsplaten voor de voetsteuntjes zitten er op en nog wat kleine dingetjes.

De volgende keer wat foto's van het zadel, de koplamp en wat andere dingetjes.
 
kenny77 13-5-2014 17:22 Print reply

Posts: 29286
Top!

Gaat hij na het keuren weer uit elkaar om het frame te spuiten?
En is experimenteren met een 80cc/ 93cc blok niet iets?
dt/rd/ysr/yz

Aangezien je dan toch motor kenteken hebt, misschien ook meteen aan laten passen op kenteken als dit mogelijk is?

Uhh moet gevraagd worden natuurlijk, leuke vriendin? :P
 
markRD 13-5-2014 20:13 Print reply

Posts: 1171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Top!

Gaat hij na het keuren weer uit elkaar om het frame te spuiten?
En is experimenteren met een 80cc/ 93cc blok niet iets?
dt/rd/ysr/yz

Aangezien je dan toch motor kenteken hebt, misschien ook meteen aan laten passen op kenteken als dit mogelijk is?

Uhh moet gevraagd worden natuurlijk, leuke vriendin? :P



Hij gaat voor het keuren nog uit elkaar! Het poedercoaten gaat binnen niet al te lange tijd gebeuren en dan kan ik gelijk fatsoenlijke velgen laten spaken. Dan zal het heel hard gaan!

Een 80cc blok is inderdaad wel wat. Vooral vanwege de grotere spoelkanalen. Misschien ook wel met een stage6, polini of malossi big bore cilinder voor een scooter erop. Als het goed is die tapeindafstand ook precies goed. Echter zit je dan steeds met een te kort cilinderhemd aan de achterkant. Daar kan je geen fatsoenlijke membraaninlaat in kwijt. Ik vind eigenlijk de cilinders die je voor een 80cc kan kopen niet zo mooi. Maar die komt er zeker ooit!

Ik heb voorlopig even een suzuki 47mm cilinder gekocht waar ik zeker iets moois uit kan halen voor de RD. Of een minarelli verticaal cilinder zal het ook prima doen. De airsal 47,6mm cilinder voor een minarelli verticaal heb ik verpest. De b-kanalen heb ik totaal de verkeerde vorm gegeven denk ik.



Ik ga in eerste instantie de onderstaande cilinder monteren, hetzij dan een x aantal millimeters verlaagd, zodat de timingen ong. 125 en 185 worden. Dan schroef ik daar de 21mm dell'orto van de Caferacer achter (die moet toch een grotere carburateur hebben) met het 4 kleps adige membraan en een aangepaste homoet 4p erop. (De homoet heb ik ook al liggen.) En uiteraard een op maat gemaakt cilinderkopje. Ik hoop dat een beetje fatsoenlijk wil lopen.



En ze is zeker heel erg leuk! Ze vindt het zelfs niet erg als ik het hele weekend in de schuur verdwijn om de motor te maken!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 13-5-2014 om 20:15 uur.
 
NS1-Whisperer 13-5-2014 21:02 Print reply

Posts: 2160
Nice! lekker bezig
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 13-5-2014 21:48 Print reply

Posts: 677
Mark

ik zie het probleem niet echt van de B spoelers
op foto 1, ze zouden iets breder kunnen richting
inlaat kanaal, en dan iets meer naar de uitlaat gericht.

Jordi

 
JST performance
markRD 13-5-2014 22:01 Print reply

Posts: 1171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
Mark

ik zie het probleem niet echt van de B spoelers
op foto 1, ze zouden iets breder kunnen richting
inlaat kanaal, en dan iets meer naar de uitlaat gericht.

Jordi




Nou, het probleem is het evenwicht tussen alles. Ik heb de richting van de achterste wand van de b kanalen te ver richting uitlaat gezet. Ik zou ze inderdaad weer breder kunnen maken om de richting te verbeteren, maar dan maak ik het venster te groot voor het beschikbare spoelkanaal. Dan is dit niet langer het nauwste punt en krijg ik alsnog een rommelige spoeling. De vensters zijn in grootte nu wel mooi. Ik kan het repareren met devcon, dus zo'n ramp is het ook niet.

Als je begrijpt wat ik bedoel.



Dit bericht is gewijzigd door markRD op 14-5-2014 om 12:06 uur.
 
jordi50cc 14-5-2014 22:50 Print reply

Posts: 677
voor brede vensters heb je inderdaad
grote spoelkanalen nodig, ik had er even niet
bij na gedacht dat daar bij een rd50 niet
zo veel ruimte voor is.
devcon zeg je.. ik gebruik tegenwoordig staal plamuur
dat is een tip die ik eens van Jan Thiel kreeg
werkt perfect! en is veel goedkoper dan die dure
devcon troep

succes leuk project!


Jordi
 
JST performance
markRD 15-5-2014 15:18 Print reply

Posts: 1171
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
voor brede vensters heb je inderdaad
grote spoelkanalen nodig, ik had er even niet
bij na gedacht dat daar bij een rd50 niet
zo veel ruimte voor is.
devcon zeg je.. ik gebruik tegenwoordig staal plamuur
dat is een tip die ik eens van Jan Thiel kreeg
werkt perfect! en is veel goedkoper dan die dure
devcon troep

succes leuk project!


Jordi



Bedankt Jordi, voor dat geld kan ik het inderdaad gerust een keertje proberen.

Trouwens vind ik dat sowieso wel fijn als mensen suggesties plaatsen! Zoals kenny77 bijvoorbeeld deed met het 80cc blok en jij nu met het staalplamuur.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 15-5-2014 om 15:19 uur.
 
Mark300 15-5-2014 16:15 Print reply
Posts: 440
Ben benieuwd Mark!


 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
markRD 20-5-2014 0:11 Print reply

Posts: 1171
Kenny, je cilinder staat weer in de lak, straks nog wat afwerken en dan wordt hij gemonteerd, ik heb snel even de timingen gemeten op 187 en 124 graden. Eigenlijk niet ideaal. Ik kom dan nog op een blowdown van 32, dat had eigenlijk iets minder moeten zijn voor straatgebruik, even afwachten hoe hij het doet. Anders zet ik hem op de hoogte waar hij voor bedoeld is en laat ik hem wel een hoog toerental draaien. Op een ander blok dan uiteraard.

Ik heb ook het blok dit weekend in elkaar gezet, deze is op afwerken na ook klaar. Gemonteerd met C4 6204 lagers en ik heb de kruktappen heel licht afgeschuurd zodat hij zo in de lagers glijdt.

Het zadel bekleden is niet gelukt. Hij is niet goed genoeg pas, dus ik ga nu op zoek naar iets anders. Suggesties zijn welkom. Ik denk zelf aan het onderstaande zadel als tijdelijke oplossing.



















Dit bericht is gewijzigd door markRD op 20-5-2014 om 10:16 uur.

Ohja, en de homoet:



Hiervan maak ik denk ik de voorbocht nog conisch en voeg ik een parallel gedeelte van 71mm toe.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 20-5-2014 om 15:04 uur.
 
markRD 2-6-2014 22:06 Print reply

Posts: 1171
De motor loopt! Hij trilt weinig en klinkt voor alsnog fit!

Dit weekend heb ik het blok afgemaakt en de uitlaat alvast gemaakt. Over de cilinder was ik uiteindelijk toch erg tevreden. Ook heb ik een nieuw binnenkopje gedraaid die een compressie moet geven van 1:11 en heb ik de squish afgesteld op 0.65mm

Aan de Homoet heb ik een belly van 71mm toegevoegd, zodat hij in de buurt komt van de onderstaande berekening. Ook heb ik uiteraard de voorbocht op lengte gemaakt.



Volgend weekend hopelijk de uitlaat afwerken, de stepjes, de kabel-gestuurde achterrem en wat kleine dingetjes afwerken, zodat hij de eerste meters kan gaan maken!

Daarna als alles naar wens is gaat de hij weer op het blok na uit elkaar en wordt alles gepoedercoat.


Tips over bijv. het zadel zijn welkom!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 2-6-2014 om 22:12 uur.
 
markRD 3-6-2014 16:31 Print reply

Posts: 1171
Net de laatste onderdelen besteld bij JMPB en FS1Shop


JMPB:
Vooras, Achteras, Zwarte NGK Bougiedop en brandstofslang

FS1Shop:
Zadel (als die in de posts hierboven), 2-polige clignoteur, Keerringen voorwiel origineel, Achterbrugas origineel, wat moeren en een Homoet sticker!


Er is bijna een eind gekomen dan aan het onderdelenlijstje, alleen de accu nog en de RVS bouten en moeren voor de montage van de rest van de onderdelen!
 

Dit topic is 10674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved