Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Project - Topic - Yamaha RD50DX Budget Restauratie [A...
|
Pagina 2 van 6
|
Dit topic is 10864 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
markRD |
5-3-2014 13:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
Ik stuur zeker nog een mailtje, maar je krijgt vaak vage standaard mailtjes terug.
Is het voor een motorfiets niet strenger denken jullie? Vooral als hij er straks nogal anders uit ziet.
|
|
|
|
markRD |
30-4-2014 21:28 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
Update:
Ik heb de kabelboom bijna af, ik heb hem compleet nieuw moeten aanleggen. Van de oude was niets meer over. Ik heb een RVS Zundapp voorspatbord gekocht en gemonteerd met 10x1 stalen buisjes. De standaard heb ik ook gemaakt en gemonteerd. Ook ben ik begonnen met het bekleden van het zadel. Daarnaast is ook de koplamplens vervangen.
Nu heb ik de krukaslagers (6204 C4 TN9) en de velgranden besteld. Binnenkort zal ik foto's maken en gaat alles weg voor het poedercoaten. Met een beetje voorspoedig huisvlijt moet bij binnenkort klaar zijn! Ik twijfel alleen nog aan de uitlaat, zelf maken of toch maar een homoet monteren, omdat ik uiteindelijk toch een mooie 70cc cilinder wil maken. Ook heb ik dankzij een verkoper op 2dehands.be het bouwjaar van de RD kunnen achterhalen.
Deze velgranden heb ik besteld van S&S parts:
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-4-2014 om 21:34 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
1-5-2014 22:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
Top! Ik ben benieuwd.
|
|
|
|
markRD |
13-5-2014 16:30 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
|
|
|
|
kenny77 |
13-5-2014 17:22 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11550/avatar) Posts: 29286 |
Top!
Gaat hij na het keuren weer uit elkaar om het frame te spuiten?
En is experimenteren met een 80cc/ 93cc blok niet iets?
dt/rd/ysr/yz
Aangezien je dan toch motor kenteken hebt, misschien ook meteen aan laten passen op kenteken als dit mogelijk is?
Uhh moet gevraagd worden natuurlijk, leuke vriendin? :P
|
|
|
|
markRD |
13-5-2014 20:13 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Top!
Gaat hij na het keuren weer uit elkaar om het frame te spuiten?
En is experimenteren met een 80cc/ 93cc blok niet iets?
dt/rd/ysr/yz
Aangezien je dan toch motor kenteken hebt, misschien ook meteen aan laten passen op kenteken als dit mogelijk is?
Uhh moet gevraagd worden natuurlijk, leuke vriendin? :P
Hij gaat voor het keuren nog uit elkaar! Het poedercoaten gaat binnen niet al te lange tijd gebeuren en dan kan ik gelijk fatsoenlijke velgen laten spaken. Dan zal het heel hard gaan!
Een 80cc blok is inderdaad wel wat. Vooral vanwege de grotere spoelkanalen. Misschien ook wel met een stage6, polini of malossi big bore cilinder voor een scooter erop. Als het goed is die tapeindafstand ook precies goed. Echter zit je dan steeds met een te kort cilinderhemd aan de achterkant. Daar kan je geen fatsoenlijke membraaninlaat in kwijt. Ik vind eigenlijk de cilinders die je voor een 80cc kan kopen niet zo mooi. Maar die komt er zeker ooit!
Ik heb voorlopig even een suzuki 47mm cilinder gekocht waar ik zeker iets moois uit kan halen voor de RD. Of een minarelli verticaal cilinder zal het ook prima doen. De airsal 47,6mm cilinder voor een minarelli verticaal heb ik verpest. De b-kanalen heb ik totaal de verkeerde vorm gegeven denk ik.
Ik ga in eerste instantie de onderstaande cilinder monteren, hetzij dan een x aantal millimeters verlaagd, zodat de timingen ong. 125 en 185 worden. Dan schroef ik daar de 21mm dell'orto van de Caferacer achter (die moet toch een grotere carburateur hebben) met het 4 kleps adige membraan en een aangepaste homoet 4p erop. (De homoet heb ik ook al liggen.) En uiteraard een op maat gemaakt cilinderkopje. Ik hoop dat een beetje fatsoenlijk wil lopen.
En ze is zeker heel erg leuk! Ze vindt het zelfs niet erg als ik het hele weekend in de schuur verdwijn om de motor te maken!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 13-5-2014 om 20:15 uur.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
13-5-2014 21:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/23656/avatar) Posts: 2160 |
Nice! lekker bezig
|
|
"Risico is extra leven" |
|
jordi50cc |
13-5-2014 21:48 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/24116/avatar) Posts: 677 |
Mark
ik zie het probleem niet echt van de B spoelers
op foto 1, ze zouden iets breder kunnen richting
inlaat kanaal, en dan iets meer naar de uitlaat gericht.
Jordi
|
|
JST performance |
|
markRD |
13-5-2014 22:01 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
Mark
ik zie het probleem niet echt van de B spoelers
op foto 1, ze zouden iets breder kunnen richting
inlaat kanaal, en dan iets meer naar de uitlaat gericht.
Jordi
Nou, het probleem is het evenwicht tussen alles. Ik heb de richting van de achterste wand van de b kanalen te ver richting uitlaat gezet. Ik zou ze inderdaad weer breder kunnen maken om de richting te verbeteren, maar dan maak ik het venster te groot voor het beschikbare spoelkanaal. Dan is dit niet langer het nauwste punt en krijg ik alsnog een rommelige spoeling. De vensters zijn in grootte nu wel mooi. Ik kan het repareren met devcon, dus zo'n ramp is het ook niet.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 14-5-2014 om 12:06 uur.
|
|
|
|
jordi50cc |
14-5-2014 22:50 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/24116/avatar) Posts: 677 |
voor brede vensters heb je inderdaad
grote spoelkanalen nodig, ik had er even niet
bij na gedacht dat daar bij een rd50 niet
zo veel ruimte voor is.
devcon zeg je.. ik gebruik tegenwoordig staal plamuur
dat is een tip die ik eens van Jan Thiel kreeg
werkt perfect! en is veel goedkoper dan die dure
devcon troep
succes leuk project!
Jordi
|
|
JST performance |
|
markRD |
15-5-2014 15:18 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
voor brede vensters heb je inderdaad
grote spoelkanalen nodig, ik had er even niet
bij na gedacht dat daar bij een rd50 niet
zo veel ruimte voor is.
devcon zeg je.. ik gebruik tegenwoordig staal plamuur
dat is een tip die ik eens van Jan Thiel kreeg
werkt perfect! en is veel goedkoper dan die dure
devcon troep ![](img/post/s/wink.gif)
succes leuk project!
Jordi
Bedankt Jordi, voor dat geld kan ik het inderdaad gerust een keertje proberen.
Trouwens vind ik dat sowieso wel fijn als mensen suggesties plaatsen! Zoals kenny77 bijvoorbeeld deed met het 80cc blok en jij nu met het staalplamuur.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 15-5-2014 om 15:19 uur.
|
|
|
|
Mark300 |
15-5-2014 16:15 |
Posts: 440 |
Ben benieuwd Mark!
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
markRD |
20-5-2014 0:11 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
|
|
|
|
markRD |
2-6-2014 22:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
De motor loopt! Hij trilt weinig en klinkt voor alsnog fit!
Dit weekend heb ik het blok afgemaakt en de uitlaat alvast gemaakt. Over de cilinder was ik uiteindelijk toch erg tevreden. Ook heb ik een nieuw binnenkopje gedraaid die een compressie moet geven van 1:11 en heb ik de squish afgesteld op 0.65mm
Aan de Homoet heb ik een belly van 71mm toegevoegd, zodat hij in de buurt komt van de onderstaande berekening. Ook heb ik uiteraard de voorbocht op lengte gemaakt.
Volgend weekend hopelijk de uitlaat afwerken, de stepjes, de kabel-gestuurde achterrem en wat kleine dingetjes afwerken, zodat hij de eerste meters kan gaan maken!
Daarna als alles naar wens is gaat de hij weer op het blok na uit elkaar en wordt alles gepoedercoat.
Tips over bijv. het zadel zijn welkom!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 2-6-2014 om 22:12 uur.
|
|
|
|
markRD |
3-6-2014 16:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/14293/avatar) Posts: 1181 |
Net de laatste onderdelen besteld bij JMPB en FS1Shop
JMPB:
Vooras, Achteras, Zwarte NGK Bougiedop en brandstofslang
FS1Shop:
Zadel (als die in de posts hierboven), 2-polige clignoteur, Keerringen voorwiel origineel, Achterbrugas origineel, wat moeren en een Homoet sticker!
Er is bijna een eind gekomen dan aan het onderdelenlijstje, alleen de accu nog en de RVS bouten en moeren voor de montage van de rest van de onderdelen!
|
|
|
|
Dit topic is 10864 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 6
|
|