Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - 1991 VW Golf TD intercooler [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - 1991 VW Golf TD intercooler [Algeme...
Pagina 19 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19Vorige pagina
Dit topic is 25361 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 7-1-2015 12:33 Print reply

Posts: 7149
als ik er niet minstens de helft van terug zie, blijft ie mooi staan. En proberen we het binnen enkele jaren nog eens, intussen kan ik er maar plezier van hebben.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 17-1-2015 0:44 Print reply

Posts: 7149
dieseltoevoer vernieuwd:

 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 21-1-2015 19:24 Print reply

Posts: 7149
vandaag begonnen met het schuren van de lak om wat orange peel te verwijderen en de stofjes eruit te halen:
voor:


schuren met P1500, machinaal. Je ziet nog een klein puntje dat lager ligt, dus moest nogmaals geschuurd worden:


bijna goed, P3000:


eerste passage met FG400:


verder verfijnen met ip2100 en FF3000:


resultaat:


max boost voorlopig:

 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 30-1-2015 0:37 Print reply

Posts: 7149
De gtd stond de voorbije week bij de man die mijn motor nagekeken en opgebouwd heeft. Er was een probleem met de waterpomp.

De waterpomp had ik destijds nieuw besteld van skf, ik had ze gemonteerd, allemaal geen probleem.

eerste 1500km was geen probleem, toen verscheen er af en toe een ratel, die ging weg als hij warm werd. Plots was de ratel continu aanwezig, even overlegd met onze motorman...hij dacht dat het de trillingsdemper was op de krukas, die falen nogal snel. Dus paar weken geleden had ik die vervangen. Het probleem was 5minuten weg en plots begon het ratelen terug. En dan ging het van kwaad naar erger.

Bon ik ben niet de dikke nek die niet wil toegeven dat hij het probleem niet vond, dus besloten om de wagen binnen te steken bij die mens. Bij binnenkomst was het probleem eigelijk snel bepaald, de multiriem eraf en het ratelen stopte. Veel kan het dan niet zijn, de alternator was nieuw en draaide vlot rond. Dan blijft de waterpomp over, even aan draaien en jawel de oorzaak was gevonden, bij nadere inspectie bleek da de poulie scheef stond omdat de as krom getrokken is. Dit kan niet door de riem te overspannen zijn want het is een automatische spanner.

Bij demontage van de waterpomp bleek dat ze het verkeerde model is, vanbuiten is ze identiek van vanbinnen is de lagering zwakker en de turbine is ook verschillende. Hoe komt dit? Bij het bedrijf waar ik de waterpomp besteld had maken ze geen onderscheid tussen golf 2 en golf 3 waterpompen, er zit wel degelijk verschil op dus. U bent bij deze gewaarschuwd, opletten dus!

Een 2de probleem bleek al snel de kop op te steken, de poulie die op de (nieuwe)alternator zat was niet correct voor de riem dat we gebruiken(origineel golf 3). De riem lag 3000km op de motor en was rot versleten. Niet normaal dus. Alweer verkeerd geleverd of slechte kwaliteitscontrole, awesome.

De oplossing, voor 2 problemen: een aangepaste vrijloop poulie ipv de vaste normale poulie. De aanpassing hield in dat de poulie lichtjes afgedraaid moest worden om de uitlijning 100% te krijgen. De reden dat we upgraden naar een vrijloop poulie is om een soepelere motorloop te hebben waardoor de riem niet zo zit te rukken aan de krukaspoulie wat wel eens problemen kan geven bij AAZ diesels, wij hadden de eerste oorzaak van krukaspoulieproblemen reeds aangepakt door een nieuwe krukaspoulie, krukasbewerking en nieuw type bout te monteren(vw heeft dit zelf gedaan op nieuwe motoren vanaf 1996).

De riem hebben we gewoon vervangen door een nieuwe.

Tot slot, afstelling: Normaal was de bedoeling om er serieus wat meer vermogen uit te halen maar gezien de wagen de te koop staat en ik de eventuele koper geen rook bom in handen wil geven...heb ik maar besloten om het bescheiden te houden.

Conclusie:
-de turbodruk is iets verhoogd naar 0,75bar
-de lda, kort gezegd regelt dit de brandstofverrijking onder turbodruk, staat op zijn max verrijking. Ik had even een andere, sportievere LDA overwogen maar besloten om het op de standaard gtd te houden.
-de maximum toevoer van diesel iets verhoogd

Dit alles zorgt voor een heel safe en rookvrij geheel en toch voldoende power. Het vermogen ligt met deze setup rond de 90-100pk. Hadden we helemaal zotjes gedaan en voor de hogere turbodruk gekozen en andere lda, dan konden we richting 115pk gaan. Echter zou een oliekoeler dan wel aangewezen zijn.

Ik heb de auto sinds daarnet terug en ik moet zeggen dat ze toch nog een stukje harder gaat dan voorheen en voornamelijk alle problemen zijn van de baan.
 
GTI - GTD - BMW
Venlonaer 30-1-2015 13:29 Print reply

Posts: 2431
dat is wel een flinke oei, hebben ze dit wel vergoed? Wat en stelletje onkundige klunzen
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Ice Ap rs50 30-1-2015 14:05 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
dat is wel een flinke oei, hebben ze dit wel vergoed? Wat en stelletje onkundige klunzen


waterpomp wordt terug opgestuurd, heel de as is naar buiten geschoven zal even fotos nemen.
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 30-1-2015 17:57 Print reply

Posts: 7149
de verkeerde alternator poulie:


groeven zijn veel te diep waardoor de riem op de smalle ribben liep ipv op de flanken.

De waterpomp door die poulie helemaal onder de rubber van de multiriem:


de waterpomp as die naar buiten is geschoven:


vanbinnen:


je ziet de ruimte tussen de turbine en het huis, ergens lag die dan ook te ratelen, je kan ergens in de pomp het geschonden huis zien maar ik krijg het niet deftig op foto.

Nieuwe poulie:


je ziet mooi dat er nog wat speling langs beide zijden over is zodat de riem niet gekneld zit. Om dit te doen is poulie 0,5mm afgedraaid. Het is nu een vrijloop poulie ipv een vaste.

Op de achtergrond zie je de nieuwe waterpomp.

Weeral wat beter:


 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 5-3-2015 20:34 Print reply

Posts: 7149
G60 remmen:






achter de wielen:

 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 7-3-2015 1:36 Print reply

Posts: 7149
Gisteren en vandaag nog enkele fotos genomen:

Gisteren(iemand laten fotos nemen):








vandaag, net een wasbeurt gegeven:





 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 23-5-2015 23:21 Print reply

Posts: 7149
kleine update;
herwerkte alternator, 5mm spacers voor de 4 wielen:


mocal oliekoeler:


nieuwe ringen voor de kw veerpoten achteraan:


nieuwe hella koplampen, en nieuwe verstralers(mistlampen in bumper) van hella


op lay low:


op men werk:

 
GTI - GTD - BMW
Jordyluinge 24-5-2015 0:05 Print reply

Posts: 25
Ziet er goed uit!
 
Moped Tuning isn't a Crime
Ice Ap rs50 2-8-2015 22:02 Print reply

Posts: 7149
Heb deze intussen even achter slot en grendel gezet, bewaren tot hij oldtimer is (nog ongeveer 1,5 jaar).
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 25361 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved