Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda cr 125 opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 545 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda cr 125 opknappen [Algemene vr...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 12-8-2013 19:48 Print reply

Posts: 1737
hbo werktuigbouwkunde

en wanneer zou het mengsel dan precies door dat gat moeten komen?
als je stromingsleer had gehad wist je misschien dat het mengsel nooit in die richting door de poort komt.

edit:
waarom hij niet verder slijt, misschien was je oude zuiger aan het kantelen, oude zuigerveer versleten, en er zijn vast nog 10 andere redenen te bedenken.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 12-8-2013 om 19:51 uur.
 
jordi50cc 12-8-2013 20:41 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Jordi het enige wat je hier komt doen is roepen dat je alles beter weet..

Bij crossmotoren is het veel belangrijker hoe het vermogen verdeelt word in plaat van alleen maar een maximaal aantal pk eruit te persen.
Sommige mensen rijden graag zonder inlaatpoort en hebben dus een andere oplossing nodig. Spijl terugleggen is niet voldoende, maar dat moet altijd gedaan worden icm inlaatpoort of koelgaatjes.



ik kom hier niet de held uithangen zoals jij beschrijft
maar noem eens een paar resultaten door jou behaald Joren
als ik je nou eens vertel dat die gaatjes helemaal geen donder
uitmaken als het op koeling/smering aan komt
denk je nou echt dat daar smering komt?
je geloofd zeker ook dat die gaatjes in je
spoelers werkelijk de krukas lagers smeren?
spijl terug zetten niet voldoende? wel appart
nooit geen problemen gehad met een spijl
en dan heb ik het over 50cc met 17pk en 16000toeren
en 70cc bijna 24pk en 15000toeren
enige reden dat ik geen cilinders met spijl meer
gebruik is omdat er uit hulppoorten meer vermogen valt te halen
en niet omdat het problemen geeft breken ect dan zit er wel
iets anders niet goed en los je niet op met 2 inimini gaatjes



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 12-8-2013 om 20:42 uur.
 
JST performance
YAMAHA-Power 13-8-2013 0:16 Print reply

Posts: 818
Hoezo is dit eigelijk een project?
Alles wat je heb beschreven is gewoon groot onderhoud.
 
nickzzz123 13-8-2013 16:17 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHA-Power
Hoezo is dit eigelijk een project?
Alles wat je heb beschreven is gewoon groot onderhoud.


ik probeer m ook n beetje op te knappen nieuw plastic erop enzo velgen mooi glimmend maken kappen repareren want die staan scheef op de radiator blok is idd onderhoud



wat kan ik nu dan het beste doen om te voorkomen of te zorgen dat de nicasil niet verder van het spijltje af gaat en dat dat niet scheurt? of is het goed nu met dat gat in de zuiger van de inlaat?
 
dirktimmer 13-8-2013 17:04 Print reply

Posts: 1737
spijl laten lassen en nieuwe wand erin. is de enige fatsoenlijk oplossing
met een gammele spijl kan hij zo ineens keihard vastlopen.

dat gat aan de inlaatkant maakt echt geen drol uit voor de uitlaatspijl, de enige die dat beweerd is joren die denkt dat daar mengsel doorheen komt in de richting van de overkant van de zuiger.

 
antonhonda 13-8-2013 17:14 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
[...]


ik probeer m ook n beetje op te knappen nieuw plastic erop enzo velgen mooi glimmend maken kappen repareren want die staan scheef op de radiator blok is idd onderhoud



wat kan ik nu dan het beste doen om te voorkomen of te zorgen dat de nicasil niet verder van het spijltje af gaat en dat dat niet scheurt? of is het goed nu met dat gat in de zuiger van de inlaat?



gaatje bij de uitlaatpoort zal eerder helpen maar is als het goed is ook niet nodig
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
nickzzz123 13-8-2013 17:22 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
spijl laten lassen en nieuwe wand erin. is de enige fatsoenlijk oplossing
met een gammele spijl kan hij zo ineens keihard vastlopen.

dat gat aan de inlaatkant maakt echt geen drol uit voor de uitlaatspijl, de enige die dat beweerd is joren die denkt dat daar mengsel doorheen komt in de richting van de overkant van de zuiger.



oke, gaatjes erin boren begin ik toch niet aan, cr250 van mn vader was ook vastgelopen op de koppeling maar toen hij de cil eraf haalde was deze ook gescheurd op dat spijltje
 
nickzzz123 13-8-2013 17:23 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]



gaatje bij de uitlaatpoort zal eerder helpen maar is als het goed is ook niet nodig


ik begin er toch niet aan, aan die gaatjes boren,
 

Dit topic is 2252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved