Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda cr 125 opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 487 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda cr 125 opknappen [Algemene vr...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2253 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nickzzz123 1-8-2013 22:45 Print topicpost

Posts: 144
Welkom bij mijn project 'Honda cr 125 opknappen'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 

ChielTZR 11-8-2013 22:24 Print reply

Posts: 6016
Je weet dat het vijlen van een ingesleten koppelingshuis maar voor even werkt?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 11-8-2013 om 22:25 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
nickzzz123 11-8-2013 22:47 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Je weet dat het vijlen van een ingesleten koppelingshuis maar voor even werkt?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 11-8-2013 om 22:25 uur.


ja maar ik vind het tijdelijk toch beter om het ff zo te doen dan een heel nieuw koppelings huis te kopen, misschien als ik nog eens goedkoop aan een huis kan komen dat ik er een andere insteek, ik heb ook niet al het geld van de wereld, als het goedkoop kan doe ik het goedkoop
 
j0ren 11-8-2013 22:48 Print reply

Posts: 1298
Heeft je zuiger wel een inlaatpoort of koelgaatjes?
Zoniet, meteen erin maken, anders gaat je uitlaatspijl niet alleen slijten, maar ook scheuren.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
nickzzz123 11-8-2013 23:00 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Heeft je zuiger wel een inlaatpoort of koelgaatjes?
Zoniet, meteen erin maken, anders gaat je uitlaatspijl niet alleen slijten, maar ook scheuren.


zuiger ziet er zo uit, wat bedoel je met koelgaatjes? die inlaat poort zit er wel in.



 
j0ren 11-8-2013 23:21 Print reply

Posts: 1298
Er moet of in inlaatpoort inzitten zoals jij inderdaad hebt.
Of anders 2 kleine 2mm gaatjes aan de kant van de uitlaatpoort zodat daar mengsel in kan komen om de spijl extra te koelen.

Maar door de inlaatpoort word mengsel tegen de achterkant van je zuiger gespoten, en daardoor koelt deze een stuk beter af. Ook bevordelijk voor smering van je small end lager.

Heb zelf trouwens ook een 96, check mijn gallery eens

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
nickzzz123 11-8-2013 23:23 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Er moet of in inlaatpoort inzitten zoals jij inderdaad hebt.
Of anders 2 kleine 2mm gaatjes aan de kant van de uitlaatpoort zodat daar mengsel in kan komen om de spijl extra te koelen.

Maar door de inlaatpoort word mengsel tegen de achterkant van je zuiger gespoten, en daardoor koelt deze een stuk beter af. Ook bevordelijk voor smering van je small end lager.

Heb zelf trouwens ook een 96, check mijn gallery eens



oke dat is dan goed,ik heb je motor al eens bekeken ja, ziet er mooi uit, kan het dat ik hem laatst te koop zag staan?
 
j0ren 11-8-2013 23:28 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickzzz123
[...]


oke dat is dan goed,ik heb je motor al eens bekeken ja, ziet er mooi uit, kan het dat ik hem laatst te koop zag staan?


Heeft inderdaad even te koop gestaan omdat ik een auto wou..
Maar lukt me gewoon niet om te stoppen met crossen Dus auto even op een laag pitje.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
nickzzz123 11-8-2013 23:30 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Heeft inderdaad even te koop gestaan omdat ik een auto wou..
Maar lukt me gewoon niet om te stoppen met crossen Dus auto even op een laag pitje.




auto komt er wel he
 
jordi50cc 12-8-2013 1:16 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Er moet of in inlaatpoort inzitten zoals jij inderdaad hebt.
Of anders 2 kleine 2mm gaatjes aan de kant van de uitlaatpoort zodat daar mengsel in kan komen om de spijl extra te koelen.

Maar door de inlaatpoort word mengsel tegen de achterkant van je zuiger gespoten, en daardoor koelt deze een stuk beter af. Ook bevordelijk voor smering van je small end lager.

Heb zelf trouwens ook een 96, check mijn gallery eens




gaatjes aan uitlaatpoort kant????? noooooooit doen!!!!
waarom dat nikasil van het spijltje af is?
is omdat ze het spijltje 9 van de 10x wat terug
zetten dit om te voorkomen dat hij er op kapot loopt
meet dit maar eens na het spijltje loopt niet 100%
gelijk aan de boring
en uitlaat spijl scheuren gebeurt alleen als deze
te dun is en als hij er op vastloopt dan
willen ze wel eens scheuren


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 12-8-2013 om 1:20 uur.
 
JST performance
j0ren 12-8-2013 10:25 Print reply

Posts: 1298
Jordi, enkel gaatjes precies over de lengte van de uitlaatspijl. Iedereen doet het.
Zorgt ervoor dat er wat mengsel tussen de spijl en de zuiger kan komen, omdat er veel druk op die spijl staat en dus heel heet word.
Bij mijn oude zuiger zaten geen van beide erin waardoor de spijl veel te heet werd, daardoor een paar stukje nicasil uit de zijkant van de spijl gebroken.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kpotmake 12-8-2013 10:43 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Jordi, enkel gaatjes precies over de lengte van de uitlaatspijl. Iedereen doet het.
Zorgt ervoor dat er wat mengsel tussen de spijl en de zuiger kan komen, omdat er veel druk op die spijl staat en dus heel heet word.
Bij mijn oude zuiger zaten geen van beide erin waardoor de spijl veel te heet werd, daardoor een paar stukje nicasil uit de zijkant van de spijl gebroken.

+1 wordt wel vaker gedaan bij 2takten met vlinderpoorten



Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 12-8-2013 om 10:44 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
jordi50cc 12-8-2013 13:33 Print reply

Posts: 677
ik zeg ook niet dat het nooit toegepast word
ik zeg alleen nooit doen zelfs zulke kleine
gaatjes kan vermogen kosten
meestal is de spijl al wat terug gezet en dan gaat
zelfs daar wat spoel druk verloren
de spijl gewoon goed terug leggen en zorgen dat
zuiger bodem goed gekoeld word is veel beter


 
JST performance
j0ren 12-8-2013 16:16 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
ik zeg ook niet dat het nooit toegepast word
ik zeg alleen nooit doen zelfs zulke kleine
gaatjes kan vermogen kosten
meestal is de spijl al wat terug gezet en dan gaat
zelfs daar wat spoel druk verloren
de spijl gewoon goed terug leggen en zorgen dat
zuiger bodem goed gekoeld word is veel beter




Jordi het enige wat je hier komt doen is roepen dat je alles beter weet..

Bij crossmotoren is het veel belangrijker hoe het vermogen verdeelt word in plaat van alleen maar een maximaal aantal pk eruit te persen.
Sommige mensen rijden graag zonder inlaatpoort en hebben dus een andere oplossing nodig. Spijl terugleggen is niet voldoende, maar dat moet altijd gedaan worden icm inlaatpoort of koelgaatjes.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
dirktimmer 12-8-2013 16:32 Print reply

Posts: 1737
jij denkt net zo goed dat je het beter weet joren, die inlaatpoort heeft echt geen f*ck te maken met koeling van de zuiger aan uitlaatkant, en al helemaal niet met de koeling van de spijl.


Poort inlaatkant, laat wat mengsel door naar de achterste spoelpoort op het moment dat de zuiger naar beneden gaat, effect is niet altijd positief, sommige merken (en voor sommige jaren) hebben dat gat, maar de meeste niet.

gaatjes uitlaatkant, laten ook wat mengsel door als de zuiger naar beneden gaat, zodat de uitlaatspijl gekoeld wordt. (en daardoor minder snel scheurt)
 
j0ren 12-8-2013 16:39 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
jij denkt net zo goed dat je het beter weet joren, die inlaatpoort heeft echt geen f*ck te maken met koeling van de zuiger aan uitlaatkant, en al helemaal niet met de koeling van de spijl.


Poort inlaatkant, laat wat mengsel door naar de achterste spoelpoort op het moment dat de zuiger naar beneden gaat, effect is niet altijd positief, sommige merken (en voor sommige jaren) hebben dat gat, maar de meeste niet.

gaatjes uitlaatkant, laten ook wat mengsel door als de zuiger naar beneden gaat, zodat de uitlaatspijl gekoeld wordt. (en daardoor minder snel scheurt)


Het mengsel komt zowat direct tegen de achterkant van de zuiger aan, waardoor het verdampt en zo dus koelt. Dit neemt een groot deel van de hitte weg. Als je naar school was geweest wist je dat Daarom zweten mensen ook.
Anyway, ik had er eerst een zuiger inzitten zonder gat, en daarna een met. Mag jij verklaren waarom ineens mijn uitlaatspijl niet verder is gesleten.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel

Dit topic is 2253 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved