Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - belgische ge2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - belgische ge2
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mvv mtx 10-6-2013 21:26 Print topicpost

Posts: 243
hallo,

ik heb een paar vragen over mijn belgische ge2 honda nsr cilinder.

1. Ik heb mijn cilinder gehoned en er zit een nieuwe zuiger in hoe moet je dat inrijden als dat nog moet

2. hoe kan je hem het makelijks tunnen.
gaatje vanaf het menbraan huis naar de spoelpoorten????

3. welke menbraanen presteren het best op deze cilinder.

4. hoe kan je de powerband powerval verlengen en of vervroegen op een makelijke manier.

vragen aub zo beantwoorden 1. antwoord.
M.V.G mvv mtx

Dit bericht is gewijzigd door mvv mtx op 10-6-2013 om 21:26 uur.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

kenny77 10-6-2013 21:42 Print reply

Posts: 29286
Als het toch een cilinder voor de cross is. Een paar keer normaal warm rijden en dan gaan.
Als de zuigerspeling correct is moet dat prima kunnen.

De cilinder tunen doe je niet zo even en op een makkelijke manier. Je hebt de cilinder sneller verprutst dan dat je er winst mee haalt.
Hier is erg veel lees materiaal over te vinden via google.

Belangrijkste is ook dat de gehele setup op elkaar aansluit. Je kan wel een hele snelle cilinder hebben, maar als de rest er niet bij past, wordt het nooit wat.

Als membraan zou ik gewoon de originele houden, eventueel met carbon kleppen. Gezien je toch een kleine carb hebt, het originele membraan heeft voldoende doorlaat hiervoor.


 
mvv mtx 11-6-2013 20:46 Print reply

Posts: 243
hallo,
oke mooi de zuigerspeling is optimaal
oke dan begin ik daar niet aan.
kan je zeggen of deze setup goed op elkaar aansluit
setup
honda nsr belgische cilinder.
orgineel menbraan 4 kleps hobda
honda mtx r2 gianelli uitlaat
13 mm carb orgineel honda.

oke mischien zet ik er dan nog andere klepjes in.
andere vraag hoe lang duurt het ongeveer voor dat je geld aankomt via computer gekocht.
M.V.G mvv mtx
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
De Schout 11-6-2013 21:39 Print reply
Posts: 5327
uitlaat lijkt me niet echt optimaal.

en waarom zo'n kleine carb? 16mm loopt veel fijner.

Volgens mij moet een proma pijpje het aardig doen op een ge2. anders uitlaatje van een modernere brommer pas maken.

edit: wat is je zuigerspeling dan?

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 11-6-2013 om 21:39 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mvv mtx 12-6-2013 16:33 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
uitlaat lijkt me niet echt optimaal.

en waarom zo'n kleine carb? 16mm loopt veel fijner.

Volgens mij moet een proma pijpje het aardig doen op een ge2. anders uitlaatje van een modernere brommer pas maken.

edit: wat is je zuigerspeling dan?

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 11-6-2013 om 21:39 uur.


hallo,

oke wat zijn de prestaties van een metrakit uitlaatje weet iemand dit.

die carb is omdat ik standaart klasse ga rijden en opmdat er geen 16 mm voor nsr te krijgen is en is lekker zuinig

zuiger speling weet ik niet pecies ik heb me neef hem laten afstellen op race speling dus dat is prima.

maar zou een proma het beter doen dan zoon gianelli.

 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
Brommers en meer 12-6-2013 20:20 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
[...]


hallo,

oke wat zijn de prestaties van een metrakit uitlaatje weet iemand dit.

die carb is omdat ik standaart klasse ga rijden en opmdat er geen 16 mm voor nsr te krijgen is en is lekker zuinig

zuiger speling weet ik niet pecies ik heb me neef hem laten afstellen op race speling dus dat is prima.

maar zou een proma het beter doen dan zoon gianelli.



kan je geen 16 van een MT erop zetten ofzo?
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
ts50cc 12-6-2013 20:43 Print reply

Posts: 353
of van derbi ofzo kan altijd
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
mvv mtx 13-6-2013 9:24 Print reply

Posts: 243
hallo,
ik heb de 13 mm al gekocht dus daar komt eerst geen 16mm op.
hoe veel meer presteerd zoon gianelli minder dan een metrakit.
welke crosskappen passen er op een honda mtx sh. honda cr of ktm of yamaha yz
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
De Schout 13-6-2013 13:14 Print reply
Posts: 5327
natuurlijk is zo'n 16mm wel te koop. Heb er zelfs nog ergens een in de schuur liggen. (niet te koop welliswaar)
Presteert echt een eind beter dan met zo'n HM16.6 carbje.
 
tune tweak fiddle bang bummer
WestlandMB 13-6-2013 13:33 Print reply

Posts: 1338
Als je zeker weet dat je geen cilinder meer wisselt zou ik een opmaat uitlaat nemen.. Als je aan het materiaal kan komen en iemand kent die goed kan migmag of tig lassen moet het te doen zijn.

Soms staan er ook wel eens oude sobw uitlaten op marktplaats, dat kan misschien ook wel goed presteren. Misschien heeft Bart van het forum ook nog een mooie pijp te koop, ik meen dat hij ook een tijd met ge2 heeft gereden.
 
mvv mtx 22-6-2013 21:26 Print reply

Posts: 243
hallo,

ik weet zeker dat ik niet meer van cilinsder ga wisselen maar van zoon sobw is onderlangs toch ik zou het hem even vragen.

hoe moet je beginnen met zoon uitlaat te bouwen ik heb hier 0.00 verstand van nog nooit in verdiept zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je de tegen druk kunt bepalen enz mijn vader zit in de metaal techniek dus dat komt denk ik wel goed. welk van welk matriaal is zoon uitlaat.

M.V.G mvv mtx
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
kenny77 22-6-2013 22:17 Print reply

Posts: 29286
Berekening zelf doen is erg moeilijk kan je beter uit besteden. Zijn via google wel een paar namen te vinden die dat kunnen, is ook niet zo duur. En heb je het tenminste goed.

Dan het programma cone downloaden en dan de uitlaat in conussen met hoeken erin verdelen (10graden of minder pakken per hoek). Die print je uit en knutslen je een uitlaat van papier. Zodra die goed is, geef je de uitgeprinte conussen aan je vader mee. Dan kan hij er een uitlaat van maken. Het is niet moeilijk je moet er alleen even de tijd voor nemen.
 
mvv mtx 23-6-2013 10:08 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Berekening zelf doen is erg moeilijk kan je beter uit besteden. Zijn via google wel een paar namen te vinden die dat kunnen, is ook niet zo duur. En heb je het tenminste goed.

Dan het programma cone downloaden en dan de uitlaat in conussen met hoeken erin verdelen (10graden of minder pakken per hoek). Die print je uit en knutslen je een uitlaat van papier. Zodra die goed is, geef je de uitgeprinte conussen aan je vader mee. Dan kan hij er een uitlaat van maken. Het is niet moeilijk je moet er alleen even de tijd voor nemen.


Hallo,

oke is goed van welk matriaal maken ze dat meestal. heb het programa is gedonwload ga ik is even kijken hoe dat werkt heeft iemand mischien nog een berekening voor een uitlaat voor een honda nsr belgische ge2.
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
kenny77 23-6-2013 11:29 Print reply

Posts: 29286
0.8mm plaat gebruikte ik,gewoon ijzer.
rvs kan ook, maar daarvan zijn de warmte ontwikkelingen niet ideaal.

Ik moet nog wel ergens een tekeing hebben van mijn sobw uitlaat, zal eens kijken daarvoor.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2013 om 11:30 uur.
 
kenny77 23-6-2013 11:45 Print reply

Posts: 29286
Gevonden:

iets dunnere en kortere uitlaat:



Iets dikkere en ook iets langer:




Bovenste heb ik op mijn 50cc honda gehad, liep wel mooi.

onderste op mijn 60cc yamaha liep ook leuk.

komen beide van een 50cc honda sobw racer af.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2013 om 11:46 uur.
 
mvv mtx 27-6-2013 9:45 Print reply

Posts: 243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Gevonden:

iets dunnere en kortere uitlaat:

afbeelding

Iets dikkere en ook iets langer:

afbeelding


Bovenste heb ik op mijn 50cc honda gehad, liep wel mooi.

onderste op mijn 60cc yamaha liep ook leuk.

komen beide van een 50cc honda sobw racer af.

hallo,
bedankt voor de moeite ik zou graag een bovenlangse willen maar bedankt hiervoor zou ik deze uitlaat ook niet bovenlangs kunnen maken slijpen en lassen of wordt de tegendruk dan anders??

MVG mitchell

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2013 om 11:46 uur.


 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

Dit topic is 2590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved