kenny77 |
10-6-2013 21:42 |
 Posts: 29286 |
Als het toch een cilinder voor de cross is. Een paar keer normaal warm rijden en dan gaan.
Als de zuigerspeling correct is moet dat prima kunnen.
De cilinder tunen doe je niet zo even en op een makkelijke manier. Je hebt de cilinder sneller verprutst dan dat je er winst mee haalt.
Hier is erg veel lees materiaal over te vinden via google.
Belangrijkste is ook dat de gehele setup op elkaar aansluit. Je kan wel een hele snelle cilinder hebben, maar als de rest er niet bij past, wordt het nooit wat.
Als membraan zou ik gewoon de originele houden, eventueel met carbon kleppen. Gezien je toch een kleine carb hebt, het originele membraan heeft voldoende doorlaat hiervoor.
|
|
|
|
mvv mtx |
11-6-2013 20:46 |
 Posts: 243 |
hallo,
oke mooi de zuigerspeling is optimaal
oke dan begin ik daar niet aan.
kan je zeggen of deze setup goed op elkaar aansluit
setup
honda nsr belgische cilinder.
orgineel menbraan 4 kleps hobda
honda mtx r2 gianelli uitlaat
13 mm carb orgineel honda.
oke mischien zet ik er dan nog andere klepjes in.
andere vraag hoe lang duurt het ongeveer voor dat je geld aankomt via computer gekocht.
M.V.G mvv mtx
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
De Schout |
11-6-2013 21:39 |
Posts: 5327 |
uitlaat lijkt me niet echt optimaal.
en waarom zo'n kleine carb? 16mm loopt veel fijner.
Volgens mij moet een proma pijpje het aardig doen op een ge2. anders uitlaatje van een modernere brommer pas maken.
edit: wat is je zuigerspeling dan?
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 11-6-2013 om 21:39 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
mvv mtx |
12-6-2013 16:33 |
 Posts: 243 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
uitlaat lijkt me niet echt optimaal.
en waarom zo'n kleine carb? 16mm loopt veel fijner.
Volgens mij moet een proma pijpje het aardig doen op een ge2. anders uitlaatje van een modernere brommer pas maken.
edit: wat is je zuigerspeling dan?
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 11-6-2013 om 21:39 uur.
hallo,
oke wat zijn de prestaties van een metrakit uitlaatje weet iemand dit.
die carb is omdat ik standaart klasse ga rijden en opmdat er geen 16 mm voor nsr te krijgen is en is lekker zuinig
zuiger speling weet ik niet pecies ik heb me neef hem laten afstellen op race speling dus dat is prima.
maar zou een proma het beter doen dan zoon gianelli.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
Brommers en meer |
12-6-2013 20:20 |
 Posts: 1966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
[...]
hallo,
oke wat zijn de prestaties van een metrakit uitlaatje weet iemand dit.
die carb is omdat ik standaart klasse ga rijden en opmdat er geen 16 mm voor nsr te krijgen is en is lekker zuinig
zuiger speling weet ik niet pecies ik heb me neef hem laten afstellen op race speling dus dat is prima.
maar zou een proma het beter doen dan zoon gianelli.
kan je geen 16 van een MT erop zetten ofzo?
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
ts50cc |
12-6-2013 20:43 |
 Posts: 353 |
of van derbi ofzo kan altijd
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|
mvv mtx |
13-6-2013 9:24 |
 Posts: 243 |
hallo,
ik heb de 13 mm al gekocht dus daar komt eerst geen 16mm op.
hoe veel meer presteerd zoon gianelli minder dan een metrakit.
welke crosskappen passen er op een honda mtx sh. honda cr of ktm of yamaha yz
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
De Schout |
13-6-2013 13:14 |
Posts: 5327 |
natuurlijk is zo'n 16mm wel te koop. Heb er zelfs nog ergens een in de schuur liggen. (niet te koop welliswaar)
Presteert echt een eind beter dan met zo'n HM16.6 carbje.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
WestlandMB |
13-6-2013 13:33 |
 Posts: 1338 |
Als je zeker weet dat je geen cilinder meer wisselt zou ik een opmaat uitlaat nemen.. Als je aan het materiaal kan komen en iemand kent die goed kan migmag of tig lassen moet het te doen zijn.
Soms staan er ook wel eens oude sobw uitlaten op marktplaats, dat kan misschien ook wel goed presteren. Misschien heeft Bart van het forum ook nog een mooie pijp te koop, ik meen dat hij ook een tijd met ge2 heeft gereden.
|
|
|
|
mvv mtx |
22-6-2013 21:26 |
 Posts: 243 |
hallo,
ik weet zeker dat ik niet meer van cilinsder ga wisselen maar van zoon sobw is onderlangs toch ik zou het hem even vragen.
hoe moet je beginnen met zoon uitlaat te bouwen ik heb hier 0.00 verstand van nog nooit in verdiept zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je de tegen druk kunt bepalen enz mijn vader zit in de metaal techniek dus dat komt denk ik wel goed. welk van welk matriaal is zoon uitlaat.
M.V.G mvv mtx
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
kenny77 |
22-6-2013 22:17 |
 Posts: 29286 |
Berekening zelf doen is erg moeilijk kan je beter uit besteden. Zijn via google wel een paar namen te vinden die dat kunnen, is ook niet zo duur. En heb je het tenminste goed.
Dan het programma cone downloaden en dan de uitlaat in conussen met hoeken erin verdelen (10graden of minder pakken per hoek). Die print je uit en knutslen je een uitlaat van papier. Zodra die goed is, geef je de uitgeprinte conussen aan je vader mee. Dan kan hij er een uitlaat van maken. Het is niet moeilijk je moet er alleen even de tijd voor nemen.
|
|
|
|
mvv mtx |
23-6-2013 10:08 |
 Posts: 243 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Berekening zelf doen is erg moeilijk kan je beter uit besteden. Zijn via google wel een paar namen te vinden die dat kunnen, is ook niet zo duur. En heb je het tenminste goed.
Dan het programma cone downloaden en dan de uitlaat in conussen met hoeken erin verdelen (10graden of minder pakken per hoek). Die print je uit en knutslen je een uitlaat van papier. Zodra die goed is, geef je de uitgeprinte conussen aan je vader mee. Dan kan hij er een uitlaat van maken. Het is niet moeilijk je moet er alleen even de tijd voor nemen.
Hallo,
oke is goed van welk matriaal maken ze dat meestal. heb het programa is gedonwload ga ik is even kijken hoe dat werkt heeft iemand mischien nog een berekening voor een uitlaat voor een honda nsr belgische ge2.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|
kenny77 |
23-6-2013 11:29 |
 Posts: 29286 |
0.8mm plaat gebruikte ik,gewoon ijzer.
rvs kan ook, maar daarvan zijn de warmte ontwikkelingen niet ideaal.
Ik moet nog wel ergens een tekeing hebben van mijn sobw uitlaat, zal eens kijken daarvoor.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2013 om 11:30 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
23-6-2013 11:45 |
 Posts: 29286 |
Gevonden:
iets dunnere en kortere uitlaat:
Iets dikkere en ook iets langer:
Bovenste heb ik op mijn 50cc honda gehad, liep wel mooi.
onderste op mijn 60cc yamaha liep ook leuk.
komen beide van een 50cc honda sobw racer af.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2013 om 11:46 uur.
|
|
|
|
mvv mtx |
27-6-2013 9:45 |
 Posts: 243 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Gevonden:
iets dunnere en kortere uitlaat:
afbeelding
Iets dikkere en ook iets langer:
afbeelding
Bovenste heb ik op mijn 50cc honda gehad, liep wel mooi.
onderste op mijn 60cc yamaha liep ook leuk.
komen beide van een 50cc honda sobw racer af.
hallo,
bedankt voor de moeite ik zou graag een bovenlangse willen maar bedankt hiervoor zou ik deze uitlaat ook niet bovenlangs kunnen maken slijpen en lassen of wordt de tegendruk dan anders??
MVG mitchell
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2013 om 11:46 uur.
|
|
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad |
|