Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - honda xr 600r [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 989 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - honda xr 600r [Algemene vragen]
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 11-6-2013 1:48 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



daar zijn xr-en niet voor bedoeld die moeten buffelen door bagger/water/zand en goed op hun flikker krijgen

afbeelding


Gast, all and well, maar jij gaat me echt niet wijs maken dat je geen tijd neemt om je blok zorgvuldig in elkaar te zetten.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-6-2013 6:53 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Beter had je wat meer tijd genomen en het netjes gedaan..



jaja blabla, 2 nokkenaslagers met een beetje speling en een carb die niet helemaal optimaal was... ding was goed genoeg
 
Venlonaer 11-6-2013 8:26 Print reply

Posts: 2431
Beunthijs
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-6-2013 8:31 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Beunthijs



ding liep als een klokje, en tikte ook zo
 
Royal Club 11-6-2013 15:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



jaja blabla, 2 nokkenaslagers met een beetje speling en een carb die niet helemaal optimaal was... ding was goed genoeg


lekke kleppendeksel pakking, carters die lekken, ontstekingsdeksel die lekt, overal verschillende boutjes, of gewoon helemaal geen bouten, helicoils die overal half uit steken, tuimelaar met kats veel speling, frame wat op 3plekken lekt, schakelas die nagenoeg glad is..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
dirktimmer 11-6-2013 16:03 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Toen ik alles klaar had liggen was t eendag werk om m te reviseren incl in en uitbouwen... Is niet veel meer werk dan n tsx ofzo


nee, want bij een tsx moet je ook altijd kleppen slijpen, kleppen stellen, en alles op tijd zetten.

met een tsx blok ben ik in een uur klaar, maar met een 4 takt blok ben ik sowieso een hele dag bezig hoor.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 11-6-2013 om 16:03 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-6-2013 17:07 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


lekke kleppendeksel pakking, carters die lekken, ontstekingsdeksel die lekt, overal verschillende boutjes, of gewoon helemaal geen bouten, helicoils die overal half uit steken, tuimelaar met kats veel speling, frame wat op 3plekken lekt, schakelas die nagenoeg glad is..



Ja gvd, kleinigheidjes
 
Leen 11-6-2013 17:20 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


lekke kleppendeksel pakking, carters die lekken, ontstekingsdeksel die lekt, overal verschillende boutjes, of gewoon helemaal geen bouten, helicoils die overal half uit steken, tuimelaar met kats veel speling, frame wat op 3plekken lekt, schakelas die nagenoeg glad is..



Jonge, je hebt niet veel betaald voor dat ding dus dan kan je ook geen motor in nieuwstaat verwachten of wel?

Huilkut, als je een goeie motor wil mag je mn crf wel kopen hoor, die kost alleen 5000 euro.
Goeie spullen kosten nou eenmaal geld en als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten kan je geen nieuw spul verwachten.
Motor was gewoon goed voor dat geld en een hoop mankementen die je nu opnoemt waren voor de koop ook al bij je bekend.
 
Brommers en meer 11-6-2013 17:36 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Hoe lang zou hij dan bezig zijn voor een 4 cil blok?

Wat maakt zo'n xr600 moeilijk om aan te werken?


onderdelen die hij in heel het land bij elkaar moet zoeken bestellen en hij heeft niet zo heel veel tijd er voor gehad, of misschien de zin

goed het is mijn project niet moet me pa zelf weten.
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Royal Club 11-6-2013 17:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Jonge, je hebt niet veel betaald voor dat ding dus dan kan je ook geen motor in nieuwstaat verwachten of wel?

Huilkut, als je een goeie motor wil mag je mn crf wel kopen hoor, die kost alleen 5000 euro.
Goeie spullen kosten nou eenmaal geld en als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten kan je geen nieuw spul verwachten.
Motor was gewoon goed voor dat geld en een hoop mankementen die je nu opnoemt waren voor de koop ook al bij je bekend.


Tuurlijk niet, maar ga dan niet claimen dat dat ding technisch in orde is als vervolgens blijkt dat heel het bovenblok gewoon rijp is voor de schroot.
De mankementen waar ik van op de hoogte was dat er een tuimelaar speling had, en dat de verlichting vóór het niet deed. Niet dat de nokkenaslagers gaar waren, de naks verrot, de zuiger en veren versleten en nog een aantal meer dingen


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rubbert 11-6-2013 19:07 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Tuurlijk niet, maar ga dan niet claimen dat dat ding technisch in orde is als vervolgens blijkt dat heel het bovenblok gewoon rijp is voor de schroot.
De mankementen waar ik van op de hoogte was dat er een tuimelaar speling had, en dat de verlichting vóór het niet deed. Niet dat de nokkenaslagers gaar waren, de naks verrot, de zuiger en veren versleten en nog een aantal meer dingen





en daarom moet je zo'n ding dus niet helemaal uit elkaar gaan trekken om op elk klein slijtagepuntje na te pluizen, gewoon knallen met die hap, die xr had in die staat nog makkelijk een jaar zonder enige problemen gereden

even de klepjes blijven stellen tussendoor en gassen
en als het dan toch kapot loopt koop je voor een paar euro weer wat 2e hands spul, douw je erop en doorbeuken

even ter info: mijn xr heeft ook een lekke kleppendeksel pakking, ontstekingsdeksel lekt, zo erg dat ik geen zin meer heb om motor-olie te kopen, daarom rijdt ie nu op auto olie van de action
De koppeling slipt er niet eens door btw. dus blijf er mooi mee doorrijden

hoewel ik toch wel even moet gaan kijken naar de olie-lekkage's, aangezien hij nu op sumo wieletjes komt te staan

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 11-6-2013 om 19:12 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Royal Club 11-6-2013 19:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



en daarom moet je zo'n ding dus niet helemaal uit elkaar gaan trekken om op elk klein slijtagepuntje na te pluizen, gewoon knallen met die hap, die xr had in die staat nog makkelijk een jaar zonder enige problemen gereden

even de klepjes blijven stellen tussendoor en gassen
en als het dan toch kapot loopt koop je voor een paar euro weer wat 2e hands spul, douw je erop en doorbeuken

even ter info: mijn xr heeft ook een lekke kleppendeksel pakking, ontstekingsdeksel lekt, zo erg dat ik geen zin meer heb om motor-olie te kopen, daarom rijdt ie nu op auto olie van de action
De koppeling slipt er niet eens door btw. dus blijf er mooi mee doorrijden

hoewel ik toch wel even moet gaan kijken naar de olie-lekkage's, aangezien hij nu op sumo wieletjes komt te staan

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 11-6-2013 om 19:12 uur.


Ik vind een versleten zuiger en zuigerveren geen "klein puntje"

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 11-6-2013 om 19:29 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rubbert 11-6-2013 19:55 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Ik vind een versleten zuiger en zuigerveren geen "klein puntje"

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 11-6-2013 om 19:29 uur.



Wanneer denk je daar last van te gaan krijgen dan? voordat zo'n zuiger gaat kantelen of kapot draait moet hij toch wel een stukje verder versleten zijn
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Rens 11-6-2013 21:00 Print reply

Posts: 6863
Mijn xr moesten alleen de kleppen gesteld worden :P
De zuiger was ver versleten de nokenasketting ook, er was een klep kapot en misschien heb ik de nokkenaslagers vervangen weetniemeer. Nu doet ie het *yay* alleen misschien zijn de krukaslagers rot, er rammelt iets bij volgas.
 
achter de maan is alles beter
Derbi-Olaf 11-6-2013 21:06 Print reply

Posts: 14999
ff 80W90 in doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 2567 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved