Gijzer |
19-11-2006 19:14 |
Posts: 484 |
is wel goeie tip jah met die ijzerzaag. bedankt
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
19-11-2006 19:23 |
Posts: 1226 |
waarom niet gewoon de goede maat slagletters opzoeken ?
ziet er uiteidenlijk nog een stuk legaler en beter uit ook
|
|
|
|
Gijzer |
19-11-2006 19:33 |
Posts: 484 |
jah maar mijn moeder is het daar niet mee eens.. maar waar kun je die slagletters kopen? want dat doe ik eigenlijk ook liever schilt heel veel werk. maar legaal is het dan niet meer en subframe aanpassen toch wel?
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
19-11-2006 19:46 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gijzer
jah maar mijn moeder is het daar niet mee eens.. maar waar kun je die slagletters kopen? want dat doe ik eigenlijk ook liever schilt heel veel werk. maar legaal is het dan niet meer en subframe aanpassen toch wel?
je mag officieel niet lassen aan je frame
dus dat mag ook niet
maar slagletters hebben veel auto zaken of ijzerwaren winkels wel liggen
liever een stevig en goed recht frame met andere nummers dan een verbeunt tsx frame wat allemaal totaal net niet mooi uitkomt
dit alles alleen als het niet om gestolen spul gaat natuurlijk anders ben ik er fel op tegen, maar dat spreekt vanzelf lijkt me
|
|
|
|
Gijzer |
19-11-2006 20:58 |
Posts: 484 |
tsx frame en rmx frame staan niet genoteerd als gestolen en tsx frame heeft al kenteken. maar mijn rmx frame was afgekeurt omdat het buitenlands is. maar ik weet nog niet wat ik ga doen misschien is slagletters toch wel een beter idee.
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
Gijzer |
24-11-2006 15:42 |
Posts: 484 |
ik wil eigenlijk nog een andere uitlaat kopen strax voor mijn lc blok maar dan heb ik maar de keuze uit 3 uitlaten yasuni cross, technigas en metrakit maar die heb ik al. maar zou een yasuni spr/3 voor senda moeilijk pas te maken zijn, want ik zou wel graag een onderlangse uitlaat erop leggen.
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
Royal Club |
24-11-2006 15:43 |
Posts: 60390 |
bovenlangs staat mooier hoor
cross is dan goeie Mk evt, techni is rommel
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Gijzer |
24-11-2006 15:48 |
Posts: 484 |
jah metrakit heb ik nu maar het lijkt eigenlijk meer dat ik de originele expansie heb met een metrakit demper. maar die maakt ook zo veel herrie.
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
Royal Club |
24-11-2006 15:49 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gijzer
jah metrakit heb ik nu maar het lijkt eigenlijk meer dat ik de originele expansie heb met een metrakit demper. maar die maakt ook zo veel herrie.
demperwol dr in rosseen
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Henk-88 |
25-11-2006 15:27 |
Posts: 26703 |
Volgens mij mag je een subframe vervangen. Als je het cker wilt weten moet je een kameraad naar de RDW laten mailen dat hij dat wil doen en of dat mag.
Ik zou hoe dan ook het subframe vervangen. Nummers slaan in een frame dat totaal niet op een TSX-frame lijkt is niet slim als de brom er aan de buitenkant ook al niet als een TSX uitziet.
Houd rekening met de dikte van het staal als je gaat lassen. Als je gewoon het subframe overzet dan staat 'ie achter strax ineens te ver omhoog als ik het goed zie op de foto's. Dus bovenaan de buizen v/h subframe verlengen of onderaan inkorten, hangt er van af hoe je zadel er op moet komen.
Dus subframes eraf halen, tank op je frame, zadel op je subframe en dan gaan passen. Dan zie je gelijk welke lengte de bovenzijde van je subframe moet hebben.
Dan ff met kleine lasjes vastzetten en je hele brom ff opbouwen om te checken of kapjes en zadel goed aansluiten op de tank en in een mooie hoek staan.
Voordat je begint, zorg je er dus eerst voor dat je tank al op de goede plek zit.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Gijzer |
25-11-2006 15:36 |
Posts: 484 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Volgens mij mag je een subframe vervangen. Als je het cker wilt weten moet je een kameraad naar de RDW laten mailen dat hij dat wil doen en of dat mag.
Ik zou hoe dan ook het subframe vervangen. Nummers slaan in een frame dat totaal niet op een TSX-frame lijkt is niet slim als de brom er aan de buitenkant ook al niet als een TSX uitziet.
Houd rekening met de dikte van het staal als je gaat lassen. Als je gewoon het subframe overzet dan staat 'ie achter strax ineens te ver omhoog als ik het goed zie op de foto's. Dus bovenaan de buizen v/h subframe verlengen of onderaan inkorten, hangt er van af hoe je zadel er op moet komen.
Dus subframes eraf halen, tank op je frame, zadel op je subframe en dan gaan passen. Dan zie je gelijk welke lengte de bovenzijde van je subframe moet hebben.
Dan ff met kleine lasjes vastzetten en je hele brom ff opbouwen om te checken of kapjes en zadel goed aansluiten op de tank en in een mooie hoek staan.
Voordat je begint, zorg je er dus eerst voor dat je tank al op de goede plek zit.
jah het word nog een probleem met de tank want die past niet zo omdat die te lang is. en zouden de meeste agenten weten hoe een tsx er uit ziet? Zouden ze het niet geloven als ik gewoon rmx kappen gebruik en dan bijv op de radiator kappen tsx plak gewoon een sticker. Een ander probleem is ook nog dat de achterbrug er volgens mij niet tussen past.
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
Henk-88 |
25-11-2006 15:47 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gijzer
[...]
jah het word nog een probleem met de tank want die past niet zo omdat die te lang is. en zouden de meeste agenten weten hoe een tsx er uit ziet? Zouden ze het niet geloven als ik gewoon rmx kappen gebruik en dan bijv op de radiator kappen tsx plak gewoon een sticker. Een ander probleem is ook nog dat de achterbrug er volgens mij niet tussen past.
Alles is pas te maken.
De tank past ook, gewoon de ophangpunten aan je frame aanpassen.
Veel agenten weten hoe een tsx eruitziet ja. Je kunt wel een tijdje mazzel hebben maar op een gegeven moment val je door de mand. En dan gaan ze je frame checken en zien gelijk dat er met het nummer is geknoeid. Ook al doe je dat nòg zo netjes, in dat stadium is er een vette kans dat ze zien dat het frame geen tsx-frame is, dus weten ze gelijk dat dat framenummer er niet in hoort. En ze zijn er niet blij mee dat mensen zelfstandig framenummers aanpassen. Ik vind het risico te groot.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
SCHOENENPOETSERSMURF |
25-11-2006 16:02 |
Posts: 1226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Alles is pas te maken.
De tank past ook, gewoon de ophangpunten aan je frame aanpassen.
Veel agenten weten hoe een tsx eruitziet ja. Je kunt wel een tijdje mazzel hebben maar op een gegeven moment val je door de mand. En dan gaan ze je frame checken en zien gelijk dat er met het nummer is geknoeid. Ook al doe je dat nòg zo netjes, in dat stadium is er een vette kans dat ze zien dat het frame geen tsx-frame is, dus weten ze gelijk dat dat framenummer er niet in hoort. En ze zijn er niet blij mee dat mensen zelfstandig framenummers aanpassen. Ik vind het risico te groot.
wat staat er als type op de kenteken papieren ?
als je bijv een mb of een mt heb staat er ac01 zulk soort dingen
geen agent die dan verder gaat zoeken of het frame wel klopt
maja als er echt tsx staat heb je een kans dat ze gaan kijken alhoewel ik dat betwijvel wanneer je het gewoon echt netjes erin slaat
dus een mal maken waar de letters in staan ed
liever een frame waar niks aan gelast is dan een ding waar aan is wezen lassen en de kans heb om de achterkant scheef te hebben staan
|
|
|
|
Gijzer |
25-11-2006 16:03 |
Posts: 484 |
en de achterbrug ik dacht eigenlijk dat die meteen paste dat zei iedereen maar hij is toch te breed volgens mij want ik krijg hem er zo niet tussen. Maar je hebt wel gelijk dat het risico wel te groot is jah.
|
|
yamaha dt 50 sm |
|
Henk-88 |
25-11-2006 16:13 |
Posts: 26703 |
Beter een frame met een scheef subframe dan géén frame gecombineerd met de gevolgen van het plegen van een misdrijf.
Dat bedoel ik maar.
Ik raad Gijzer aan het subframe er recht op te (laten) lassen
Met m'n racer (en daar is flink aan gelast) heb ik geen problemen gehad bij politiecontrôle (Honda op de tank en kuipen en Suzuki TSX op het verzekeringsbewijs). Ik heb eerst bij de RDW geïnformeerd of de veranderingen mochten uiteraard. Het mocht en ik heb die mails bewaard.
Ik heb dus wel iets uit te leggen bij een politie-contrôle maar uiteindelijk klopt alles. Dat lijkt mij beter dan al je kaarten zetten op de gok dat het allemaal wel goed zal gaan, terwijl je weet dat het niet goed zit.
edit: de NS1-brug onder de TSX-racer was óók te breed maar is gewoon aangepast. Onder m'n andere TSX ligt nu de achterbrug van een Yamaha YZ 250, die was eerst óók te breed maar past nu ook perfect.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 25-11-2006 om 16:15 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|