Heb weer zitten kl*ten. Achterbrug is ge-naald-lagerd op 4 plekken, 2 in het frame, 2 in de brug. Bij de lagers in het frame had ik geen zin om te zoeken naar een lang genoeg stuk draadeind om ze te persen, dus heb ze erin overtuigd met een rubberen hamer.
Geen goed idee achteraf, de as draait in 3 van de 4 lagers soepel, maar 1 lager in het frame is kaput. De as is ook een overbrenging van de kickstarter, naar de andere kant van het blok, dus het moet soepel lopen.
Had nog een reserve lager liggen, dus dat valt nog mee. Moet hem er nog wel uitkrijgen..
Verder heb ik de voorpoten aangepakt; uitgespoelt met remmenreiniger, nieuwe keerringen, 150cc kogellagervet per poot.
Dit wou ik nog ff showen; De nieuwe voorvorkbussen.
De originele waren te verroest, verchromen is duur en originele zijn onvindbaar.
Ik heb bij
www.klusmetaal.nl stukken aluminium afvoerbuis besteld in de zelfde maten.
Uurtje polijsten en klaar. Ik had 2 extra stukken besteld om te verkopen op mp.nl, beetje de kosten drukken.
Voorbeeldje;
Achterbrug+wiel;
Balhoofd
Ik heb nieuwe Chinese 'Zundapp' tellers gekocht, voornamelijk omdat de toerentellers 36000per is. Anders werkt het niet met de Kokusan-ontsteking.
2 nadelen; - staan chinese tekens op de wijzerplaten
- de aansluiting van de kilometertellerkabel gaat niet werken met de originele aandrijving.
Voor de aansluiting heb ik al een oplossing; ik heb een oude VDO Hercules Km-teller gevonden die ook tot 120kmh gaat. Ik ga het mechanisme daaruit overzetten in de chinese teller, zodat de aansluiting klopt en de tellers er hetzelfde uitzien.
Dit bericht is gewijzigd door hercules-cafe1974 op 14-1-2013 om 23:19 uur.