Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Mtx-sh opknappen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Mtx-sh opknappen [Algemene vragen]
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartbrouwer 13-2-2013 15:35 Print reply
Posts: 529
da zijn goddomme mooie kappen, daar word die mtx bloedheet van!!
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
JB1 13-2-2013 15:38 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Neeeh, dat wordt hem niet meer.
Jou mt al klaar, of staat die nog steeds stil?

Mijne duurt nog wel ff
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 13-2-2013 16:10 Print reply

Posts: 34930
Die ori kappen vind ik persoonlijk toch het mooiste er bij lijken (bij mij ben ik toen overgestapt ivm lekke tank)
 
giggitybyte
WestlandMB 13-2-2013 17:34 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Die ori kappen vind ik persoonlijk toch het mooiste er bij lijken (bij mij ben ik toen overgestapt ivm lekke tank)


Jij hebt toch altijd een mtx-sh tank erop gehad?
 
WestlandMB 16-2-2013 19:24 Print reply

Posts: 1338
Vandaag kwamen de wiel afstandbussen binnen, bedankt Koen!

Ik ben er gelijk mee bezig geweest. Het was nog best spannend, aangezien ik een maat had doorgegeven die niet standaard is. Dit komt omdat er een cr125 wiel in een yz voorvork zit. De lagers in het wiel heb ik dan ook aangepast op de yz voorwielas (15mm in plaats van 17mm en 11mm breed in plaats van 10)

Aan de zijkant moest nog een ringetje, maar dat is ook wel mooi ook. 0,00 speling





Voorwiel zit dus perfect!
Achterwiel is ook in orde, maar helaas heb ik speling op me lager in me naaf. Het lijkt wel of de naaf een beetje is uit gelubberd, zou dit kunnen? Ik dacht toch echt dat de naaf een lager van 42mm buitendiameter nodig had. (die zaten er ook in bij aankoop)

Verder ben ik vandaag bezig geweest met de tank. De oude tank bevestiging punten heb ik moeten afslijpen. Ik heb een koker van een kaspoot gebruikt om tussen het frame te maken waar de tank op kan worden bevestigd. Het is nu nog beun/concept, maar het past mooi, alleen nog even afwerken.



Als ik hem hebt afgewerkt is van de bevestiging niks meer te zien, ook omdat er radiateur kappen voor komen.

En natuurlijk om af te sluiten weer een totaal plaatje.

 
bartbrouwer 17-2-2013 10:39 Print reply
Posts: 529
wow dit word echt supervet!
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
WestlandMB 19-2-2013 17:45 Print reply

Posts: 1338
Me zadel is inmiddels ook binnen. het dekje is wel erg slecht, dus misschien eens een nieuwe erover (blauw/zwart of rood)

Nu het zadel erop zit, is het wel duidelijk dat ik me frame nog verder moet aanpassen. De mtx is van zichzelf te "plat". Het gedeelte waar de zitting begint en het frame dus van 1 stang (bij tank) naar 2 buizen gaat (onder zadel) moet in een scherpere hoek. Ik denk dat ik zelf een constructie gaat maken die ik dan bevestig op het frame met bouten en moeren of lassen.





Sorry van de slechte kwaliteit foto's, maar het werkt even makkelijker met de telefoon. Zodra er echt vorderingen in het project zijn en het de moeite waard is zal ik wel het fototoestel opzoeken.
 
Frysk 19-2-2013 17:58 Print reply

Posts: 34930
Dat euvel had ik idd ook met een CR125 tank uit 1984..
daarom dus later een MTX-R2 kappenset gescoord
 
giggitybyte
WestlandMB 19-2-2013 18:24 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Dat euvel had ik idd ook met een CR125 tank uit 1984..
daarom dus later een MTX-R2 kappenset gescoord


Dat was dus de reden

cr heeft volgens mij altijd een los subframe en bij mtx zit het vast. Ik wil dus nu gewoon een los klein subframe maken wat op het mtx (sub)frame komt.

Ook al past het nog niet allemaal, het is wel goed passend te maken. Het lassen gaat me ook steeds beter af. Hier heb ik gelukkig ook nog veel oud ijzer in veel verschillende maten en vormen. Hier kan ik wel wat mee maken.
 
Frysk 20-2-2013 0:49 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Dat was dus de reden

cr heeft volgens mij altijd een los subframe en bij mtx zit het vast. Ik wil dus nu gewoon een los klein subframe maken wat op het mtx (sub)frame komt.

Ook al past het nog niet allemaal, het is wel goed passend te maken. Het lassen gaat me ook steeds beter af. Hier heb ik gelukkig ook nog veel oud ijzer in veel verschillende maten en vormen. Hier kan ik wel wat mee maken.


inderdaad mooi wat proberen.. ik had toen weinig zin om er ook nog aan te gaan lassen dus ben maar voor een R2 set gegaan (wat ook niks geworden is )
 
giggitybyte
WestlandMB 25-2-2013 19:43 Print reply

Posts: 1338
Als de koop door gaat, heb ik zaterdag een Honda CR125 uit 1988. Niet voor onderdelen voor de mtx, maar om te restaureren.

Als de mtx ooit klaar zal zijn, zal ik er nooit veel op rijden, omdat ik bang ben om een keer me kenteken papieren en rijbewijs te moeten inleveren. Dat is het mij niet waard, zeker niet, omdat ik dan ook direct met autorijbewijs kwijt bent. Me motor rijbewijs ben ik van plan te halen over 3 jaar en dan stelt de mtx ook niks meer voor t.o.v. een motor.

Het blijft natuurlijk wel leuk om op te knappen, alleen zal ik wat meer letten op de kosten. Als de mtx klaar is zal hij denk toch de deur uit gaan.

De CR125 wil ik daarna (of tussendoor) gaan opknappen. Als die klaar is ga ik misschien een paar keer per jaar ermee crossen of 's winters met een touw erachter sleeën


 
WestlandMB 2-3-2013 18:37 Print reply

Posts: 1338
Het wordt hier nog gezellig!



Kon mezelf even niet inhouden
 
WestlandMB 14-3-2013 20:17 Print reply

Posts: 1338
De schuur wordt opgeruimd.

Daarom staat dit project te koop.
http://www.brommerfo...es/detail/33814/last

Als niemand interesse hebt, ga ik er zelf nog wat van maken, of ik verkoop het in onderdelen.



 
WestlandMB 23-3-2013 17:54 Print reply

Posts: 1338
Ondanks dat BF de laatste tijd wel dood lijkt, doe ik toch nog een update voor de enkele lezers.

Na wat rommelen kwam ik erachter dat een cr wiel van 1988 perfect past in een cr1986 achterbrug. Dus een remschijf in de brug waar een remtrommel hoort. Dit dus gelijk gedaan. Overigens is de af wel korter van een cr1988 brug, omdat die smaller is. Je hebt dus wel een as uit 86 nodig.



Niks mis mee

Ik moet nog wel op me frame het rempedaal passend maken, maar het lassen gaat steeds beter dus ik verwacht er geen problemen mee.
De tanksteunen voor een mtx tank had ik ook eraf geslepen voor de CR tank. Gelukkig heb ik ze bewaard, zodat ik ze vandaag weer mooi erop kon lassen

Blokje ook gelijk even beet gepakt. De kickstart werkte niet, nou dat wel wel duidelijk waarom..... Er zat net aan een losse as zonder tandwiel in het blok :P Dit dus ook gelijk even gemaakt. Verder ziet het blok er goed uit. Geen inslag in de koppelingskorf en schakelt goed. (5bak)



De oliepomp heb ik afgesloten op weer een echte beun manier. Een dikke bout met moer en stukjes van een prolink... Nouja, het werkt.


 
bartbrouwer 23-3-2013 18:18 Print reply
Posts: 529
blijft een lekker mtx'je
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

Dit topic is 8218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved