Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Opknappen Yamaha TZR 80cc 2006. [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1184 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Opknappen Yamaha TZR 80cc 2006. [Al...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tiess 27-11-2012 7:11 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]


ja, hij zou een tijdje geleden zijn oliekeeringen in het blok moeten vervangen en toen heeft hij er meteen een dr70 op gedaan, volgensmij was het blok toen ook geswapt van orgineel naar am6. ligt er iig zeker niet langer op dan 2000 km. maar hij deed altijd slecht warm rijden en meteen planken met een kouwe motor.



ja dat warm rijde is wel tezien aan de zuigers ja. en afstellen lukte hem ook niet echt.
maar blokje gaat helemaal uitelkaar,kunnen we ff zien hoe ons dannyke het heeft gemaakt.

maar bedankt voor de info.

 
Vollegas !
kpotmake 27-11-2012 7:39 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]


ja, hij zou een tijdje geleden zijn oliekeeringen in het blok moeten vervangen en toen heeft hij er meteen een dr70 op gedaan, volgensmij was het blok toen ook geswapt van orgineel naar am6. ligt er iig zeker niet langer op dan 2000 km. maar hij deed altijd slecht warm rijden en meteen planken met een kouwe motor.

origineel tzr = am6
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Tiess 27-11-2012 18:44 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
[...]


ja, hij zou een tijdje geleden zijn oliekeeringen in het blok moeten vervangen en toen heeft hij er meteen een dr70 op gedaan, volgensmij was het blok toen ook geswapt van orgineel naar am6. ligt er iig zeker niet langer op dan 2000 km. maar hij deed altijd slecht warm rijden en meteen planken met een kouwe motor.


denk dat je bedoeld dat ie er een andere (versterkte) versnellingsbak in het gegooid?!

Greetz
 
Vollegas !
ChielTZR 27-11-2012 18:46 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tiess
[...]


denk dat je bedoeld dat ie er een andere (versterkte) versnellingsbak in het gegooid?!

Greetz


versterkte versnellingsbak?
zou niet weten waarom je dat zou willen
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Tiess 27-11-2012 20:08 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


versterkte versnellingsbak?
zou niet weten waarom je dat zou willen


Ik ook niet. Maar de vorige eigenaar had die er blijkbaar ingezet. iig dat zij hij.
Maarja, wat het nou precies inhoud zien we als het blokje helemaal open is.

Ties.
 
Vollegas !
bartbrouwer 27-11-2012 20:16 Print reply
Posts: 529
vorige eigenaar heeft er helemaal niks in gezet, danny is zo onhandig als de pest, ik heb voor hem die snelle uitlaat er nog onder moeten maken. al het onderhoud is gebeurd bij yilly tweewielers in best
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Tiess 27-11-2012 21:02 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
vorige eigenaar heeft er helemaal niks in gezet, danny is zo onhandig als de pest, ik heb voor hem die snelle uitlaat er nog onder moeten maken. al het onderhoud is gebeurd bij yilly tweewielers in best


Haha mooi, weten we da ook weer.
In Danny z'n advertentie op MP stond wel dat er een "versterkte" versnellingsbak in zat. Weet nie wie of wat die erin het gedaan.
Maarja.

Ties.
 
Vollegas !
bartbrouwer 27-11-2012 21:03 Print reply
Posts: 529
is allemaal gewoon standaart, bahalve cilinder en uitlaat. vgm 19mm carb ofzo he

 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
Tiess 27-11-2012 21:08 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartbrouwer
is allemaal gewoon standaart, bahalve cilinder en uitlaat. vgm 19mm carb ofzo he



Oke, nee carburateur is ori en 16mm Jammer genoeg...:-(

Gr.


 
Vollegas !
Rampoon 6-12-2012 19:48 Print reply

Posts: 108
De tering die zuiger randen man.

Enige plek waar ik dat soort afgeragde randjes heb gezien is in brommerboeken onder het kopje "extreem slijtage door pingelen" en in de kast met mislukte olie-experimenten van het motorlab waar me pa werkt

Ik zou iig checken of het niet de originele kop is die nog op de 80cc of 70cc cilinder (niet echt duidelijk uit het project verhaal) zit. Want als hij weer gaat pingelen als je klaar bent heb je zo weer een zuiger/cilinder naar de klote
 
Live and let die
kpotmake 6-12-2012 20:03 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
De tering die zuiger randen man.

Enige plek waar ik dat soort afgeragde randjes heb gezien is in brommerboeken onder het kopje "extreem slijtage door pingelen" en in de kast met mislukte olie-experimenten van het motorlab waar me pa werkt

Ik zou iig checken of het niet de originele kop is die nog op de 80cc of 70cc cilinder (niet echt duidelijk uit het project verhaal) zit. Want als hij weer gaat pingelen als je klaar bent heb je zo weer een zuiger/cilinder naar de klote

deze is niet gaan pingelen, zit ook wel de goede kop op maar heeft wel veeeel te arm gelopen waardoor de zuiger veel te heet is geworden
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
NS1-Whisperer 6-12-2012 20:06 Print reply

Posts: 2160
zulke zuigers heb ik er ook nog 4 van staan Compleet met gat en 1 met vasgesmolten zuigerveren
Bleek dus sproeier 105 ipv 115. toen was het goed
 
"Risico is extra leven"
Rampoon 6-12-2012 20:17 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

deze is niet gaan pingelen, zit ook wel de goede kop op maar heeft wel veeeel te arm gelopen waardoor de zuiger veel te heet is geworden


*Staat op en loopt naar de schuur om zijn brommer gelijk fatsoenlijk af te stellen

Mooi dat ik weet dat de schade kennelijk zo erg kan zijn. Mijn nsr liep voorheen ook altijd wat arm, maar nooit de tijd genomen om er eens wat aan te doen.

Maar gezien dat ding ergens in de 100 liep boekte ik hem ook zelden voluit en als het gebeurde was het niet lang (nadeel van hard rijden is dat de bocht ook sneller dichterbij komt) en er was maar een kort stuk waar ik echt hard kon rijden.

Ik reed meestal "netjes" 60 wat net onder de powerband was.
 
Live and let die
bartbrouwer 6-12-2012 20:17 Print reply
Posts: 529
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
zulke zuigers heb ik er ook nog 4 van staan Compleet met gat en 1 met vasgesmolten zuigerveren
Bleek dus sproeier 105 ipv 115. toen was het goed


heujjj die heb ik ook liggen van men cr
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
pompower 6-12-2012 20:29 Print reply

Posts: 1777

deze kleurstelling zou ook wel vet zijn
 
www.basvanloenen.nl

Dit topic is 4377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved