Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - cilinderkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - cilinderkop
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 9-10-2012 21:17 Print reply

Posts: 1181
Je hebt dan meer ruimte om te variëren in de verbrandingskamer-vorm. Volgens ons hier moet je zo veel mogelijk werveling wil hebben in het vlamfront, zodat het verse mengsel de bougie zo snel mogelijk passeert, maar tegelijkertijd wil je dat het verse mengsel zo dicht bij mogelijk is denk ik. Daarom dus de kleine bougie.

Daarnaast! Mijn ervaring is dat je kop nooit in 1x goed kan draaien, omdat de berekening voor de inhoud nogal gecompliceerd is als je gaat afwijken van de standaard vorm. Ook het uitliteren van de kop is vaak nogal lastig!

Ook de inhoud van de verbrandingskamer is niet: cilinderinhoud gedeeld door compressieverhouding.

De compressieverhouding = cilinderinhoud plus verbrandingskamerinhoud gedeeld door verbrandskamerinhoud.

Zo, mijn tips. Succes en post hier je ervaringen en testbankresultaten!


Edit: Ik zou niet experimenteren met de radius aan de squishrand bijvoorbeeld, dit lijkt altijd slechter te zijn als hij groter wordt. Ik geloof goed voor de vermengen van de brandstof.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-10-2012 om 21:26 uur.
 
BenjaminDG 9-10-2012 21:18 Print reply

Posts: 4605
Misschien nog een idee om wat te testen is om 1 binnenkop met singhgroeven te voorzien.

Kijken of er verschil zit tussen standaardkop of kop met groeven.

Bij jouw bromemr is dat wel makkelijker om te testen zijn dan bij mijn motor.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-10-2012 om 21:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!
honda fryslan 9-10-2012 21:32 Print reply

Posts: 1914
@markrd: waarom zou je hier niet mee experimenteren?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BartHonda 9-10-2012 21:34 Print reply

Posts: 886
aha, ik proef nu al dat hier heel veel nuttige informatie naar voren gaat komen!

Ik ben wel van plan een keertje een middagje op de testbank te gaan staan als ik een aantal kopjes, uitlaten en powerboxen heb. De resultaten zal ik dan allenmaal met jullie gaan delen. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, moet ik dan wel eerst mijn rijwielgedeelte in elkaar hebben. Anders is banken alsnog geen optie. Ik wil hier voorlopig eerst heel veel informatie en tips gaan verzamelen, en ik zal in vast blinde kopjes gaan draaien. Het banken zal nog wel even duren, maar komt goed!

BenjaminDG, kan je mij misschien wat meer vertellen over singhgroeven?
 
pompower 9-10-2012 21:35 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Misschien nog een idee om wat te testen is om 1 binnenkop met singhgroeven te voorzien.

Kijken of er verschil zit tussen standaardkop of kop met groeven.

Bij jouw bromemr is dat wel makkelijker om te testen zijn dan bij mijn motor.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-10-2012 om 21:19 uur.

wat zijn singhgroeven eigenlijk?
ik heb zelf namelijk ook 2 insurts, als ik dit kan maken wil ik dit wel testen voor bart aangezien hij zijn blok nog niet in elkaar heeft

 
www.basvanloenen.nl
markRD 9-10-2012 21:37 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

wat zijn singhgroeven eigenlijk?
ik heb zelf namelijk ook 2 insurts, als ik dit kan maken wil ik dit wel testen voor bart aangezien hij zijn blok nog niet in elkaar heeft



Volgens mij bij 4takten gebruikt om de verbranding te verdelen?!
 
pompower 9-10-2012 21:38 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]


Volgens mij bij 4takten gebruikt om de verbranding te verdelen?!

soort van wervelsysteem?
 
www.basvanloenen.nl
BenjaminDG 9-10-2012 21:38 Print reply

Posts: 4605
Groeven in de squishband die dienen om het vlamfront beter te verdelen voor betere verbranding.

Via die groeven zou er mengsel méér richting de bougie gaan.

http://www.somender-singh.com/

Ik weet niet of dit ook kan werken bij een 2takt.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-10-2012 om 21:40 uur.
 
Vlaanderen vrij!
PRO TUNING 9-10-2012 22:37 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Je hebt dan meer ruimte om te variëren in de verbrandingskamer-vorm. Volgens ons hier moet je zo veel mogelijk werveling wil hebben in het vlamfront, zodat het verse mengsel de bougie zo snel mogelijk passeert, maar tegelijkertijd wil je dat het verse mengsel zo dicht bij mogelijk is denk ik. Daarom dus de kleine bougie.

Daarnaast! Mijn ervaring is dat je kop nooit in 1x goed kan draaien, omdat de berekening voor de inhoud nogal gecompliceerd is als je gaat afwijken van de standaard vorm. Ook het uitliteren van de kop is vaak nogal lastig!

Ook de inhoud van de verbrandingskamer is niet: cilinderinhoud gedeeld door compressieverhouding.

De compressieverhouding = cilinderinhoud plus verbrandingskamerinhoud gedeeld door verbrandskamerinhoud.

Zo, mijn tips. Succes en post hier je ervaringen en testbankresultaten!


Edit: Ik zou niet experimenteren met de radius aan de squishrand bijvoorbeeld, dit lijkt altijd slechter te zijn als hij groter wordt. Ik geloof goed voor de vermengen van de brandstof.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-10-2012 om 21:26 uur.


In Bimotion Head kun je alles van te voren ingeven en krijg je CNC coördinaten voor de vorm.
 
markRD 9-10-2012 23:04 Print reply

Posts: 1181
CNC-code zal de topicstarter niet gebruiken denk ik. Dimensies zou je mogelijk kunnen aflezen uit bimotion.
 
BartHonda 16-10-2012 21:24 Print reply

Posts: 886
Ik ben alweer en heeeeeel klein beetje verder. Heb vandaag alle maten van de binnekopjes genoteerd. Binnekort ga ik dus proberen het eerst binnekopje te draaien. Als ik 100% zeker weet dat deze de goede afmetingen heeft, laat ik heel misschien wel iemand in een machiene fabriekje een stuk of 20 kopjes voor me draaien in de CNC bank. Het voordeel is dat het maar 1x geprogrameerd hoeft te worden en ik daarna 20 identieke kopjes heb. Dat scheeld heeel veel tijd.

Daarna wil ik zelf de verbrandings ruimtes draaien. Hier heb ik al een speciaal stukje gereedschap voor gereld. Dit is zelf gemaakt door de persoon die mij gaat helpen met draaien. doormiddel van het draaien aan een schroef kan je de beitel een ronding laten gaan. En door te bepalen hoe ver de beitel uitsteekt bepaal je de diameter van de circel. Ik ben benieuwed hoe dit gaat werken.
 
lytseleen 16-10-2012 21:54 Print reply

Posts: 1025
anders vraag je dit bij een een of andere technische mbo school, wij hebben ook een cnc draaibank en een freesbank op school staan.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
markRD 16-10-2012 22:37 Print reply

Posts: 1181
Dat lijkt me ook een beter idee! En als dat niet kan, gewoon zelf even een middag draaien, cnc laten bewerken is erg duur. Ik ben zelf ook cnc verspaner en het uurtarief is al snel 80 euro. En in een uurtje ben je echt niet klaar. Ook denk ik dat er ook weer niet 'zó' veel in de cilinderkop schuil gaat.

Maar iig succes!
 
BartHonda 16-10-2012 22:49 Print reply

Posts: 886
Ja daar zit ook wel wat in. Maar het gaat mij nu even alleen om de buitenkant van het kopje. Dan kan ik daarna zelf de verbrandingsruimtes er in draaien. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ze kwa lengte en diameter goed aansluiten in de buiten kop. Als er een goed is, zijn ze dat allenmaal. En op een CNC machiene maakt het natuurlijk niet uit of je er 1 of 10 maakt. Als de maten eenmaal geprogrameert zijn, is het een kwestie van start drukken een gaan. Maar voorlopig maak ik eert een kopje zelf en dan een standaart verbrandings ruimte en test ik of deze goed afsluit op mijn straat nsr. ik kan nu in ieder geval beginnen met draaien als ik tijd heb. :p
 
rubbert 16-10-2012 23:19 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Dat lijkt me ook een beter idee! En als dat niet kan, gewoon zelf even een middag draaien, cnc laten bewerken is erg duur. Ik ben zelf ook cnc verspaner en het uurtarief is al snel 80 euro. En in een uurtje ben je echt niet klaar. Ook denk ik dat er ook weer niet 'zó' veel in de cilinderkop schuil gaat.

Maar iig succes!



nja, als je zelf de modellen/ contouren aan kan leveren die in te lezen zijn door de CNC machine kan je denk ik wel redelijk rendabel CNC draaien

edit: maar de TS geeft al aan zelf wat ervaring te willen krijgen, en om zo wat te knutselen is een best leuke manier om er wat ervaring mee te krijgen.

Tipje: Print dwarsdoorsnedes van de getekende modellen schaal 1:1 uit, dan kan je die uitknippen, en tegen het werkstuk houden om te kijken of je radiussen wat goed uitkomen, dit is vaak lastig te meten/ in te schatten



Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 16-10-2012 om 23:24 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

Dit topic is 2799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved