Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - cilinderkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1279 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - cilinderkop
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartHonda 9-10-2012 18:46 Print topicpost

Posts: 886
Zoals ik al had verteld heb ik dus een CNC gefreesde cilinderkop gekocht van iemand hier op het forum.

Voor meer informatie kunnen jullie hier kijken: http://www.brommerfo...ects/detail_main/216 Hier

en een aantal foto's:






Ik wil heel graag leren bankwerken en dat kan ik nu doen met een doel! Ik ben van plan meerdere binnekopjes te draaien, om zo te kunnen testen wat voor effect de squishband heef op de vermogens afgifte. Ook ga ik testen met verschillenden compressie ratio's.

Ik zou dit topic graag willen gebruiken om alle tips en ideeen over verbrandingsruimtes te verzamelen en te delen, zodat anderen hier straks ook wat mee kunnen. Dus kom maar op met al die waardevolle informatie!


 

tsx-elite 9-10-2012 18:48 Print reply

Posts: 1798
mooi om te zien dit, experimenteer mooi raak en kijken wat voor zin of t heeft, sucses
hoe dacht je eigenlijk de verbrandings ruimte te draaien met de bolling?
 
shut up muttley
BartHonda 9-10-2012 19:04 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
mooi om te zien dit, experimenteer mooi raak en kijken wat voor zin of t heeft, sucses
hoe dacht je eigenlijk de verbrandings ruimte te draaien met de bolling?

Bedankt!

Ik ben zelf nog niet echt heel erg ervaren met bankwerken. Maar hier krijg ik goede hulp voor, dus dat komt goed. Als het goed is heeft de persoon die mij gaat helpen al het een en ander gergeld aan beitels en gereedschap om die bolling mee te draaien. Maar aangezien ik werkelijk nog niet heb nagedacht over wat voor bolling er uberhaupt in moet komen, ga ik voorlopig eerst een aantal ''blinde'' kopjes draaien. Pas later ga ik echt de verbrandings ruimtes draaien. Maar daarvoor moet ik eerst nog het een en ander uitzoeken.
 
PRO TUNING 9-10-2012 19:33 Print reply

Posts: 4000
Koop Bimotion Head kun je de juiste vorm uitrekenen
 
NS1-Whisperer 9-10-2012 19:40 Print reply

Posts: 2160
Mooi strak kopje
Is nog kleiner ook als origineel dus bespaar je nog gewicht ook
 
"Risico is extra leven"
BartHonda 9-10-2012 20:00 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Koop Bimotion Head kun je de juiste vorm uitrekenen

Met de gratis versie van bimotion kan je volgends mij ook al het een en ander hier over uitrekenen. Ik ga binnekort een oude PC waar bimotion op draait (en mijn eigen geschreven excels sheets over tuning. ) naar mijn tuinhok verplaatsten. Dat kan ik tunen op locatie . Bimotion Head klinkt wel heel intressant.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Mooi strak kopje
Is nog kleiner ook als origineel dus bespaar je nog gewicht ook

Ik zal hem wel eens voor de grap op de weegschaal leggen. Het is inderdaad een mooi net kopje. Gewoon een strak modelletje. Vind het er wel heel profesioneel uit zien.
 
tsx-elite 9-10-2012 20:07 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda

Ik zal hem wel eens voor de grap op de weegschaal leggen. Het is inderdaad een mooi net kopje. Gewoon een strak modelletje. Vind het er wel heel profesioneel uit zien.


zal zekerweten wel een heel stuk minder wegen, wat voor alu is dat? 70/75 fzo? of weetje niet? wanneer ga je je eigen cilinder bouwen?
 
shut up muttley
markRD 9-10-2012 20:22 Print reply

Posts: 1181
Ik denk dat misschien een stap kunt zetten door een kleinere bougie te gebruiken, zeker bij 50cc.

M14 * 1,25 -> M8

Ook het wegfrezen van het uiteinde van de bougie schijnt iets op te leveren! (deraceheldenvanweleer.nl)
 
tsx-elite 9-10-2012 20:24 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik denk dat misschien een stap kunt zetten door een kleinere bougie te gebruiken, zeker bij 50cc.

M14 * 1,25 -> M8

Ook het wegfrezen van het uiteinde van de bougie schijnt iets op te leveren! (deraceheldenvanweleer.nl)


het weg frezen van het uiteinde? leg eens uit snap het niet helemaal
 
shut up muttley
BartHonda 9-10-2012 20:34 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik denk dat misschien een stap kunt zetten door een kleinere bougie te gebruiken, zeker bij 50cc.

M14 * 1,25 -> M8

Ook het wegfrezen van het uiteinde van de bougie schijnt iets op te leveren! (deraceheldenvanweleer.nl)

Mag ik vragen wat de gedacht hier achter is? Bedoel je dat er zo een kleinere ruimte van de kop word gevuld met bougie en er dus meer ruimte over blijft om de kop op aan te passen? Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben .

Het side gappen heb ik wel eens van gehoort. Wil ik ook zeker eens een poging aan wagen!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


het weg frezen van het uiteinde? leg eens uit snap het niet helemaal

Google maar eens naar ''side gappig sparkplugs''. Word in de dragracerij volgends mij ook gebruikt.

en een linkje: http://performanceun...plugsidegapping.html

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-10-2012 om 20:35 uur.
 
lytseleen 9-10-2012 20:45 Print reply

Posts: 1025
wil je hem op een testbank uit proberen?
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
koetjeboe91 9-10-2012 20:49 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Mag ik vragen wat de gedacht hier achter is? Bedoel je dat er zo een kleinere ruimte van de kop word gevuld met bougie en er dus meer ruimte over blijft om de kop op aan te passen? Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben .

Het side gappen heb ik wel eens van gehoort. Wil ik ook zeker eens een poging aan wagen!


[...]

Google maar eens naar ''side gappig sparkplugs''. Word in de dragracerij volgends mij ook gebruikt.

en een linkje: http://performanceun...plugsidegapping.html

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-10-2012 om 20:35 uur.


helaas slijt een bougie dan wel sneller. maar als het alleen om mee te race is dan kan het niet zo veel kwaad.

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
tsx-elite 9-10-2012 21:05 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Mag ik vragen wat de gedacht hier achter is? Bedoel je dat er zo een kleinere ruimte van de kop word gevuld met bougie en er dus meer ruimte over blijft om de kop op aan te passen? Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben .

Het side gappen heb ik wel eens van gehoort. Wil ik ook zeker eens een poging aan wagen!


[...]

Google maar eens naar ''side gappig sparkplugs''. Word in de dragracerij volgends mij ook gebruikt.

en een linkje: http://performanceun...plugsidegapping.html

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-10-2012 om 20:35 uur.


volgens mij heb ik dat sidegapping verhaal toen al eens een linkje van aan bas(pompower) gedaan, heb t zelf ook al gedaan met de brommert, wijnig verschil gemerkt
 
shut up muttley
pompower 9-10-2012 21:09 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


volgens mij heb ik dat sidegapping verhaal toen al eens een linkje van aan bas(pompower) gedaan, heb t zelf ook al gedaan met de brommert, wijnig verschil gemerkt

sterker nog het werkt bijna negatief, ik herriner me dat hij op halfgas echt onwijs aan het stotteren was, lekker voor in de bocht dus
ik had laatst ook een champion bougie geprobeerd, maakte de powerband een stuk breder en verminderde het topvermogen een beetje, maar alweer onderin en bij halfgas sputteren en pakte soms zelfs niet op.
beste douw je er gewoon een normale race bougie in.
speel je tenminste op zeker
 
www.basvanloenen.nl
tsx-elite 9-10-2012 21:12 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

sterker nog het werkt bijna negatief, ik herriner me dat hij op halfgas echt onwijs aan het stotteren was, lekker voor in de bocht dus
ik had laatst ook een champion bougie geprobeerd, maakte de powerband een stuk breder en verminderde het topvermogen een beetje, maar alweer onderin en bij halfgas sputteren en pakte soms zelfs niet op.
beste douw je er gewoon een normale race bougie in.
speel je tenminste op zeker


ik had daar dan geen last van, ik kon hem wel rijker zetten, had wel iets meer onderin maar verders op top niks
 
shut up muttley
BenjaminDG 9-10-2012 21:16 Print reply

Posts: 4605
Even een toevoeging over die side gapping.

Bij een normale onsteking zal dit waarschijnlijk slechter zijn want de vonk moet nu een grotere afstand overbruggen => meer lucht is meer weerstand.

Merkbaar verschil?

In mijn motorfiets zitten andere bobijnen en bougiekabels/doppen met véél minder weerstand.

10Kohm ipv 35kohm wat dus een veel grotere vonk geeft en het dus beter is om de afstand wat groter te zetten of met side gapping te werken.

Ik heb zo al een aantal dagen gereden en de bougie ziet er nog perfect uit.





Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-10-2012 om 21:16 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 2798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved