gary me pa en ik bouwen een hok waar een normaal rijtjes huis in kan
en aan gezien ik hij een mechanisatiebedrijf heb gewerkt
daar maakte ik aal van alles dus ik neem de uit daging aan ik bouw een voorvorkmaar eerst tekingen gaan maken er komt er ook 1 in 3d
Dit bericht is gewijzigd door bennietbeun op 22-10-2012 om 17:09 uur.
dit idee word het dan aleen dan met 2 pijoen van rond 40/50 en 5mm dik
dan een stuk plaat(ja 2 stuks)van 40mm dikte met een gaten er in voor de voor as ik heb nog wel heel wat veren liggen kijken of ik iets van een powerlink kan maken en daar hab ik dan nog wel een vette achter veer voor
Ik zou jezelf eerst eens wat verdiepen in de naloop, balhoofdhoek rn constructies, voordat jejezelf doodrijdt, het is niet even een tekening maken, wat buisjes lasssen ver ertussen en hoppa ik heb een vork
puchsjonnie @ waar ben ik nu dan mee bezig balhoofdhoek heb ik niet zo veel mee te maken
ik bouw hem eerst en dan er onder zetten en testen de 2 voorvork poten zo als de groene honda zijn gebochen dat ga ik ook doen maar dat valt bijna niet te berekenen dus dan maar gaan testen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
gary me pa en ik bouwen een hok waar een normaal rijtjes huis in kan
en aan gezien ik hij een mechanisatiebedrijf heb gewerkt
daar maakte ik aal van alles dus ik neem de uit daging aan ik bouw een voorvorkmaar eerst tekingen gaan maken er komt er ook 1 in 3d
Maakt mij ook niks uit alleen probeer ik aan te geven dat er velen voor jou zijn geweest met de prachtigste ideeën waar niets van terecht kwam. Zie het als opbouwende kritiek. Verder mag jij je posts met iets meer moeite typen, dit gaat nergens over.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
puchsjonnie @ waar ben ik nu dan mee bezig balhoofdhoek heb ik niet zo veel mee te maken
ik bouw hem eerst en dan er onder zetten en testen de 2 voorvork poten zo als de groene honda zijn gebochen dat ga ik ook doen maar dat valt bijna niet te berekenen dus dan maar gaan testen
Als jij de voorvork in 3D zet is het prima te berekenen. Zelfs handmatig kun je een eind komen.
Dit bericht is gewijzigd door Gary op 23-10-2012 om 13:38 uur.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
je hebt op die manier wel erg veel onafgeveerd gewicht, dat is juist het gewicht wat je zo laag mogelijk wilt houden
ja daar zat ik ook net aan te denken ik gebruik mijn kroonplaaten dat scheeld al
ik zal zo even kijken wat de wand dikte van mij voor poten zijn
Een Earles voorvork is een geduwde schommelvork van een motorfiets.
Deze heeft zeer lange armen, en werd ontwikkeld door Ernie Earles. De Earles voorvork combineert een zeer laag onafgeveerd gewicht met een zeer beperkt duiken en soms zelfs "klimmen" bij het remmen. Bovendien kunnen vaak dezelfde veer/dempereenheden aan de achterkant (swingarm of plunjervering) als aan de voorkant worden gebruikt. Het principe werd zeer lang door onder andere BMW en Douglas toegepast. De Earles voorvork kan veel beter dan een telescoopvork zijdelingse krachten verwerken en is daarmom tegenwoordig nog populair bij zijspancombinaties.
De Earles voorvork maakte vooral opgang toen de telescoopvork nog in ontwikkeling was. Deze was al halverwege de jaren dertig voor het eerst gebruikt, maar door de Tweede Wereldoorlog was de ontwikkeling ervan stil komen te liggen. Toen het vermogen van de motorfietsen zich in de jaren vijftig sneller ontwikkelde dan de rijwielgedeelten, werd met name door BMW de telescoop weer losgelaten en tot 1969 vervangen door een Earles voorvork.
even wat google nu weer ik de naam van de voorvork ook
kenny mooie foto's
ik heb iemand gevonden die heeft hem ook zelf gebouwt http://circa74.lefor...01/ribicheney-forks/ hier zie je het het zij totaal maaar 7 foto's rare Engelse
Quote:Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Als ik de rest van je project zo zie denk ik dat je de 1e keer op een crossbaan al verongelukt met een zelfbouw voorvork
nee gelukig niet wel met een qaud toe moest ik met de ambu afgevoerd worden